Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-26@18:35:12 GMT

دلیل عجیب خودکشی دانشمند استرالیایی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۷۴۵

دلیل عجیب خودکشی دانشمند استرالیایی

یک دانشمند استرالیایی با تزریق دوز بالای مواد سمی خودکشی کرد. او این خودکشی را به امید قانونی شدن قتل ترحم آمیز (اتانازی) در کشورش انجام داد. (دیوید گودال) دانشمند استرالیایی متولد بریتانیا تصمیم گرفت که برای خودکشی به کشور سوئیس که به (گردشگری خودکشی جهان) شهرت دارد برود. خودکشی کمکی از دهه ی چهل در سوئیس قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودکشی با کمک پزشکان یا اتانازی هنوز در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا ممنوع است اما در عین حال ایالت ویکتوریا اولین ایالت استرالیا است که قانونی را وضع کرده که به بیماران مأیوس از درمان اجازه می دهد تا به زندگی خود پایان دهند. این قانون در ماه نوامبر گذشته تصویب شد و از ژوئن سال ۲۰۱۹ قابل اجرا است.

انجمن ( اکزیت اینترنشنال) که به متقاضیان اطلاعات و مشاوره ی خودکشی می دهد گفت که این دانشمند استرالیایی مبتلا به بیماری لاعلاج نبوده اما می خواست که با تزریق دوز بالای باربیتورات خودکشی کند. او روز جمعه در ساعت ده و سی دقیقه به وقت گرینویچ در کلینیک بازل سوئیس خودکشی کرد. گودال برنده ی مدال استرالیایی در گیاه شناسی بود. او به تازگی از وخیم شدن مشکل شنوایی اش گلایه می کرد و چندین بار قصد خودکشی در استرالیا را داشت که نتوانست این کار را انجام دهد بنابراین راهی سوئیس شد. او پیش از مرگ به روزنامه نگاران گفت: زندگی من از حدود یک سال پیش خیلی بد شده بود؛ خوشحالم که دارم آن را تمام می کنم.

 

عکس آرشیوی از دانشمند استرالیایی در شهر پرت

لازم به ذکر است که در تقویم جهانی دهم سپتامبر روز پیشگیری از خودکشی نام گرفته است؛ روزی که کمپین های بین المللی در خیابان ها تجمع می کنند و به افراد در معرض خودکشی برنامه حمایتی ارائه می دهند. اما در این بین براساس قوانین مدنی سوئیس خودکشی در این کشور قانونی است؛ به همین دلیل خیلی از مردم دنیا برای خودکشی راهی سوئیس می شوند.

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار استرالیا اخبار خودکشی زندگی در استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استرِیت‌تایمز، اداره مبارزه با تروریسم استرالیا در جریان چندین یورش در ارتباط با حمله‌های تروریستی اخیر در این کشور، هفت نوجوان و جوان را بازداشت کرد.

مقامات ارشد پلیس ضدتروریسم استرالیا مدعی شده‌اند که احتمالا این «شبکه» در تدارک یک حمله بودند. پس از حمله با سلاح سرد به اسقف اعظم یک کلیسای آشوری در سیدنی استرالیا در ۱۵ آوریل، بیش از ۴۰۰ مامور پلیس در تفتیش ۱۳ نقطه در سیدنی مشارکت داشتند.

در پی حادثه ۱۵ آوریل، یک نوجوان ۱۶ ساله بازداشت شد و حالا پلیس استرالیا مدعی است که اکنون هفت نوجوان دیگر «با انگیزه‌های ایدئولوژیک بخشی از یک شبکه بزرگ‌تر بازداشت شده‌اند.» مار ماری امانوئل، اسقف اعظم کلیسای آشوری سیدنی در جریان حمله اخیر از ناحیه سر و سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفت. پلیس این کشور بلافاصله حادثه را «حمله تروریستی با انگیزه‌های ایدئولوژیک» توصیف کرد.

دِیو هادسون، معاون کمیسر پلیس استرالیا گفته است که پلیس این کشور با نظارت دقیق بر رفتار و زیر نظر گرفتن رفت و آمدها، «به این نتیجه رسیده است که اگر آنها قصد ارتکاب جرمی را داشته باشند، ما قادر به جلوگیری از آن نخواهیم بود و به همین دلیل بازداشت توجیه‌پذیر است.»

پلیس استرالیا اعلام کرده که بازداشت‌شدگان ۱۵ تا ۱۷ سال دارند. کریسی بارِت، کارشناس حوزه مبارزه با تروریسم در پلیس فدرال استرالیا گفته است که این شبکه «ایدئولوژی افراطی خشونت‌آمیزِ مشترکی دارند.»

کد خبر 6087551

دیگر خبرها

  • وحید امیری و تکرار اتفاق تلخ استرالیا
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس