Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:10:42 GMT

رفع بحران کم آبی در شهرستان تالش

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۸۷۴

رفع بحران کم آبی در شهرستان تالش

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛کاظم لطفی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: برای رفع بحران کم آبی در شهرستان تالش بزرگترین طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۳۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ۱۴ حلقه چاه تا نیمه خرداد سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و حفر و راه اندازی ۷ چاه دیگر نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان خاطر نشان کرد: همزمان از یک چاه فلمن آب شرب با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه به طور موقت برای آبیاری ۵ هزار هکتار از اراضی پایین دست شهرستان تالش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاظم لطفی از لایروبی سردهنه‌ها و ایجاد سازه‌های آبی در فصل زراعی امسال در تالش خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین از تجهیز و راه اندازی چاه فلمن آب شرب به سیاهداران تالش به طول ۱۰ کیلومتر خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح از هفته گذشته آغاز شده و با اعتباری افزون بر ۱۴۰ میلیون ریال تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان در پایان به پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه سد لاستیکی رود خانه کرگانرود اشاره و تصریح کرد: اولین سد لاستیکی شهرستان تالش که هم اکنون بر روی رودخانه کرگانرود در حال اجرا است با برآورد هزینه حدود ۱۲۰ میلیارد ریال تا پایان سال در شهرستان تالش به بهره برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره برداری از ۱۴ حلقه چاه برای بحران کم آبی در شهرستان تالش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی در این جلسه با ارائه گزارش از وضعیت آبی روستای آغبلاغ ولدیان اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه وضعیت آب شرب این روستا ارتقا یافته و شاهد برقراری آب پایدار در روستای آغبلاغ ولدیان خواهیم بود.

در ادامه جلسه با حضور سرپرست معاونت بهره برداری شرکت و پیمانکار و مشاوره پروژه از خط انتقال روستای آغبلاغ ولدیان بازدید و تحویل موقت شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی شد.

شایان ذکر است؛ روستای آغبلاغ ولدیان با ۲۰۵ خانوار و ۶۸۰ نفر جمعیت از روستا‌های عشایری شهرستان خوی بوده و پروژه مذکور توسط اداره عشایر اجرا شده و بهره برداری و نگهداری این خط انتقال بر عهده شرکت آب و فاضلاب است.

دیگر خبرها

  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب