Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@03:22:40 GMT

شارژ دستگاه های الکترونیکی در چند ثانیه با باتری نانویی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۸۸۴

رویداد۲۴-محققان دانشگاه کورنل یک باتری نانو جدید ساخته اند که می تواند در چند ثانیه دستگاه های الکترونیکی مانند لپ تاپ و تلفن هوشمند را شارژ کند. این محققان در اصل طراحی یک باتری استاندارد را تغییر داده و به جای آند و کاتد در دو سوی جداکننده غیررسانای باتری، هر دو بخش را در یک ساختار سه بعدی ترکیب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر سبب شد هزاران خلل و فرج در مقیاس نانو با عناصر ملزوم برای ذخیره و ارسال انرژی پر شود.

اولریش وایزنر استاد دانشگاه مهندسی کورنل می گوید: این یک ساختار نوین باتری است. ساختار سه بعدی در ابعاد نانو سبب می شود تراکم انرژی بیشتر شود.  کوچکتر شدن ابعاد باتری سبب می شود هنگامی که کاربر آن را به پریز برق متصل می کند، چند ثانیه بعد باتری کاملا شارژ شود.

به هرحال در این باتری، فیلم های نازکی از کربن که دارای هزاران خلل و فرج است با عرض ۴۰نانومتر آند وجود دارد. روی آن نیز یک عایق جدا کننده با ضخامت ۱۰ نانومتر وجود دارد که البته رسانای یون است. به این ترتیب یک لایه بدون سوراخ به وجود می آید. وجود این لایه ضروری است زیرا وجود سوراخ در لایه جداکننده به آتش سوزی در دستگاه های موبایل مانند تلفن هوشمند و لپ تاپ منجر می شود.  کاتد نیز از سولفور تهیه می شود که به طور کامل خلل و فرج را می پوشاند.

 سولفور می تواند الکترون ها را قبول کند اما رسانای الکتریسیته نیست بنابراین زیر خلل و فرج ها یک لایه پلیمر رسانای الکتریکی پوشیده می شود.

هرچند این ساختار ایده آل به نظر می رسد اما به گفته وایزنر چالش هایی دارد.به همین دلیل  محققان همچنان هم مشغول بهبود این روش هستند.

مهر

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،، عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه مراسم نکوداشت اساتید نمونه کشوری در گفتگو با خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ یکی از ایمن‌ترین آزمون‌های سراسری بود و یا صحت کامل برگزار شد واقعاً مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه‌های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می‌کنند، نخوردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند.

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل شدند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به که این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان‌ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب نیز گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات‌های تجدید نظر ارجاع می‌شوند و معمولاً برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم.

وی در مورد زمان برگزاری مجدد آزمون سراسری نوبت اول برای آن دسته از داوطلبان سیل‌زده روز پنجشنبه گذشته نیز توضیح داد: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای ابن شهرستان دوباره برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاههای الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است