Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@17:38:38 GMT

احداث نخستین ساختمان محیط زیستی تهران در آینده نزدیک

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۵۹۰۷

رویداد۲۴-رئیس مرکز محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از احداث اولین ساختمان کاملا محیط زیستی کشور در شهر تهران خبر داد.صدرالدین علیپور درباره این ساختمان محیط زیستی با اعلام این خبر گفت: این ساختمان کاملاً محیط زیستی و Low Energy انرژی کشور با کاربری اداری، آموزشی و نمایشگاهی توسط مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با همکاری منطقه دو طراحی، احداث و تجهیز می‌‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین ساختمان کاملا محیط زیستی و Low Energy کشور با رعایت تمامی معیارها و استانداردهای لازم از جمله استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند آبگرمکن‌های خورشیدی، نیروگاه فتوولتائیک و عایق چند جداره دیواره‌های خارجی جهت کمیته‌‌‌سازی تبادل حرارت، کاربرد سیستم‌‌‌های کاهش مصرف آب شرب مانند شیرآلات کاهنده، نصب مخازن ذخیره‌‌سازی و استفاده از آب باران، نصب سیستم‌‌‌های بازچرخانی آب خاکستری (روشویی و ظرفشویی) و استفاده از آن در کاربری‌‌های متناسب، نصب پکیج‌‌های تصفیه و استفاده از آب بازیافتی در کاربری‌‌های متناسب در منطقه دو شهرداری تهران توسط مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار با همکاری این منطقه طراحی، اجرا و تجهیز می‌‌‌شود.

رئیس مرکز محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران دیگر معیارهای این ساختمان دوستدار محیط زیست را استقرار مخازن تفکیک پسماند، نصب پکیج‌‌‌های ورمی کمپوست و استفاده از کود حاصله در فضای سبز داخل ساختمان، احداث پشت بام سبز در ساختمان، کاربرد سطوح نفوذپذیر در محوطه ساختمان، تجهیز فضای سبز پشت بام و حیاط به المان‌‌های جذب پرندگان همچون لانه و آبخوری، دارا بودن میزان فضای سبز مناسب و کاربرد مصالح سازگار با محیط زیست مانند چوب و کاه گل دانست.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، وحید جعفری افزود: یکی از معظلات امروز جامعه تولید و دفع غیر بهداشتی پسماندهاست و با توجه به اینکه در زندگی روزمره مصرف زیادی داریم متاسفانه سرانه تولید زباله در کشور بالاست.

وی ادامه داد: افراد جامعه کمتر به مباحثی مانند استفاده مجدد و بازیافت و دفع غیربهداشتی پسماند‌ها فکر می‌کنند و یا پسماند‌ها در طبیعت رها می‌شود که موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

جعفری تصریح کرد: یکی از معظلات امروز جامعه استفاده بیش از حد پلاستیک در فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها و سوپری‌ها و.. است و همه ما بدون فکر کردن به عواقب و مضرات آن از پلاستیک استفاده می‌کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بحث میکروپلاستیک‌ها موضوع داغی در حوزه سلامت است و به دلیل اینکه وارد چرخه زندگی ما می‌شوند بر سلامت تاثیر گذاشته و باید بیشتر مواظبت و دقت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز هم با اشاره به اینکه همه ما باید رفتار مسئولانه نسبت به محیط زیست اطرافمان داشته باشیم، گفت: سعی کنیم کمتر زباله تولید کنیم و در مصرف کمتر پلاستیک دقت داشته باشیم.

دکتر مختاری بیان داشت: در خرید میوه حتی الامکان به جای پلاستیک از سبد و در خرید نان به جای پلاستیک از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنیم تا از از آلودگی نان جلوگیری و همچنین در مصرف پلاستیک صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: در هنگام مراجعه به طبیعت، کیسه زباله همراه داشته باشیم و نسبت به جمع آوری زباله در طبیعت اقدام کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها