Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@19:52:36 GMT

گران‌ترین شهر‌های جهان برای زندگی در سال ۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۶۳۰۲

در بررسی چیزی نزدیک به ۳۰۰ شهر پر جمعیت، گران‌ترین شهر‌های جهان برای زندگی مشخص شدند. این شهر‌ها در چهاردهمین بررسی سالانه وبسایت Demographia معرفی شدند.

در این بررسی، ۲۹۳ بازار مسکن کلانشهر‌ها در ۹ کشور استرالیا، کانادا، هنگ کنگ، ایرلند، ژاپن، نیوزیلند، بریتانیا و آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ مورد تحلیل قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بررسی از روش «ضریب میانه» استفاده شد، که در آن متوسط قیمت مسکن در یک منطقه تقسیم بر درآمد متوسط خانوار می‌شود؛ بنابراین اگر درآمد متوسط ۵۰ هزار دلار و متوسط قیمت مسکن ۲۵۰ هزار دلار بود، ضریب میانه برابر با ۵ می‌شد.

با استفاده از این روش ۲۶ مکان فوق العاده گران قیمت مشخص شدند، که گران‌ترین‌ها مربوط به کشور‌های آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، کانادا و چین می‌شود.

در ادامه، با گران‌ترین شهر‌های جهان برای زندگی در سال ۲۰۱۸ آشنا می‌شویم.

۱۲. تائورانگا، خلیج غربی پلنتی، نیوزیلند

مسکن در نیوزیلند با ضریب میانه کلی ۵.۸ بسیار گران قیمت است، و در تائورانگا هر خانه به طور میانگین ۸.۹ برابر متوسط درآمد قیمت دارد.

۱۱. سالیناس، مونتری، کالیفرنیا، آمریکا

سالیناس (شهری با جمعیتی کمتر از ۱۵۰ هزار نفر) که در شهرستان مونتری واقع شده، دارای ضریب میانه ۹.۱ است.

۱۰. سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، آمریکا

هم رتبه سالیناس، شهر تپه‌ای و پر جمعیت‌تر سان فرانسیسکو است که از ضریب میانه ۹.۱ برخوردار است.

۹. هونولولو، هاوایی، آمریکا

پایتخت ساحلی ایالت هاوایی که در ساحل جنوبی جزیره اوآهو قرار گرفته، دارای ضریب میانه ۹.۲ است.

۸. لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا

لس آنجلس با ضریب میانه ۹.۴ دومین شهر گران قیمت در ایالات متحده آمریکا است.

۷. سانتا باربارا، کالیفرنیا، آمریکا

چهارمین (ولی نه آخرین) شهر کالیفرنیایی که در این فهرست قرار گرفته، سانتا باربارا با ضریب میانه ۹.۴ است.

۶. ملبورن، استرالیا

ملبورن با ضریب میانه ۹.۹ نسبت به ضریب میانه ۶.۳ در سال ۲۰۰۱ و ضریب میانه زیر ۳ در اوایل دهه ۱۹۸۰ افت چشمگیری از لحاظ مقرون به صرفه بودن داشته است. از سال ۲۰۰۱، قیمت متوسط خانه‌ها در این شهر افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.


۵. سن خوزه، کالیفرنیا، آمریکا

گران قیمت‌ترین بازار مسکن در منطقه خلیج سان فرانسیسکو، شهر سن خوزه با ضریب میانه ۱۰.۳ است.


۴. سانتا کروز، کالیفرنیا، امریکا

سانتا کروز نیز در منطقه خلیج منطقه خلیج سان فرانسیسکو قرار دارد و گران قیمت‌ترین بازار مسکن را در کل آمریکا با ضریب میانه ۱۰.۴ دارد.


۳. ونکوور، کانادا

ونکوور با ضریب میانه ۱۲.۶ که گران قیمت‌ترین بازار مسکن در کانادا را دارد، بیشترین افت مقرون به صرفه بودن مسکن در بین شهر‌های بزرگ در این بررسی را تجربه کرده، به طوری که ضریب میانه آن از ۵.۳ در سال ۲۰۰۴ به میزان ۲.۳۵ برابر افزایش پیدا کرده است.


۲. سیدنی، استرالیا

سیدنی با ضریب میانه ۱۲.۹ گران قیمت‌ترین بازار مسکن در کل استرالیا را دارد، که با توجه به ضریب میانه ۶.۳ در سال ۲۰۰۱ افت بسیار سریعی را تجربه کرده است. سیدنی در کنار ونکوور، از چهارمین حباب پر خطر مسکن در جهان برخوردار است.


۱. هنگ کنگ، چین

هنگ کنگ با ضریب میانه ۱۹.۴ گران قیمت‌ترین بازار مسکن در جهان را برای هشتمین سال پیاپی به خود اختصاص داده است. این بالاترین عدد گزارش شده در تاریخ چند ساله این بررسی است، در حالی که ضریب میانه این شهر در سال گذشته ۱۸.۱ بود.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه گران ترین شهرها هاوایی لس آنجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، براساس گزارش رویتر، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز جمعه به دنبال انتشار ادعا‌هایی مبنی بر حمله رژیم صهیونیستی به ایران و بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۳۰ درصدی به ۲۴۰۵ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

خبرگزاری‌های آمریکایی مدعی اند رژیم صهیونیستی پاسخ موشکی ایران در هفته گذشته را تلافی کرده است. اما خبرگزاری‌های ایران آرامش در مناطقی را که ادعا می‌شود حمله به آن صورت گرفته گزارش داده‌اند.
ایران قبلاً در مورد حمله رژیم صهیونیستی به سایت‌های هسته‌ای خود هشدار داده و اعلام کرده بود در این صورت در سیاست خود برای دوری از ساخت سلاح‌های هسته‌ای تجدید نظر خواهد کرد.

قیمت طلا طی یک هفته گذشته به خاطر افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن بالا رفته است.

ترس از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه تمایل برای خرید طلا را بالا برده و باعث افزایش قیمت این فلز گرانبها علی رغم نرخ بالای بهره بانک مرکزی آمریکا شده است.

شاخص دلار هم پس از انتشار اخبار مربوط به رژیم صهیونیستی و ایران افزایش یافته، اما تاثیر چندانی بر قیمت طلا نگذاشته است.

قیمت طلا حدود ۳ درصد طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.

تشدید شرایط ژئوپلیتیکی در خاورمیانه باعث شده طلا چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۶ افزایش به ۲۸ دلار و ۶۸ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۴ درصدی ۹۴۳ دلار و ۸۳ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!
  • وضعیت خانه های گران قیمت دبی بعد از باران‌های سیل‌آسا + فیلم
  • سیل برای دبی گران تمام شد / درهم صعود کرد
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ گران شد یا ارزان ؟
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟