Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از مازندران، واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران امروز 30 اردیبهشت ماه در دومین نشست کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران  که با حضور اعضای این نشست در جهاد دانشگاهی مازندران برگزار شد، گفت: مدیریت دانش، محور اصلی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران محسوب می شود و یکی از وظایف کارگروه مدیریت دانش استانداردسازی فعالیت‌ها در کارگروه‌های دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه تدوین سند توسعه مازندران یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن پرداخت، تصریح کرد: با توجه به اینکه سند آمایش توسعه مازندران مصوب شده است باید ضمن بررسی این سند و احصاء مشکلات آن با انجام مطالعات و اقدامات نسبت به تکمیل آن و فراهم کردن شرایط اجرائی شدنش اقدام نمائیم و مراقبت کنیم که از دوباره کاری جلوگیری شود. 
رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی موجود در مازندران این است که تجربیات مستند نمی شود، خاطرنشان کرد: اینکه مدیری بر سر کار آید و بدون در اختیار داشتن هیچ تجربه ای از گذشته دوباره آغاز کند، خسارت زا است. 
عبدالهیان در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه پیش نویس اولیه فعالیت تسهیل گران توسعه شهرستانها تدوین شده است، گفت: باید با راه‌اندازی کمیته تسهیلگران توسعه شهرستان‌ها، به دنبال درگیر کردن مردم در حوزه‌های توسعه‌ای شهرستان های استان  باشیم. وی تصریح کرد: باید بتوانیم از توان فکری و اجرایی فعالان شهرستانی نیز استفاده کنیم. 
واحد عبدالهیان با اشاره به اینکه جریان سازی مسائل توسعه‌ای در میان مردم یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته توسعه رسانه ای است، اظهار کرد: بنابر تاثیر رسانه‌ها در اشاعه فرهنگ درگیر کردن مردم در موضوعی که در سرنوشت آنها دخیل است، کمیته توسعه رسانه ای شکل گرفت. 
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران افزود: رسانه ها با حفظ چارچوب فکری و شیوه خبری خود بر روی موضوعات توسعه ای استان در این کمیته می‌توانند هم اندیشی کنند. 
عبدالهیان همچنین در پایان تاکید کرد: باید از ظرفیت نخبگان غیرمقیم در توسعه استان مازندران در این اتاق فکر بهره بگیریم. 

 نگاهمان در مدیریت دانش به تاثیرگذاری بر منابع انسانی باشد
علی صادق مقدسی مدیرکل صدا و سیمای مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه تشکیل اتاق فکر توسعه و تعالی می تواند تجربه خوبی برای استان مازندران باشد، گفت: امیدواریم نتایج خارج شده از این کارگروه در حوزه اجرا، موثر باشد. 
وی با بیان اینکه اگر نگاهمان در مدیریت دانش به تاثیرگذاری بر منابع انسانی منجر نشود کاملا به بیراه می رویم، اظهار کرد: به نظر می رسد در ابتدا باید دید چه تعریفی از توسعه و پیشرفت وجود دارد و بر اساس آن برنامه ریزی در این کارگروه ها انجام شود. 
مدیرکل صدا و سیمای مازندران با اشاره به اینکه باید دید سطح تاثیرگذاری این کارگروه ها تا چه میزان است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به یک توسعه پایدار، باید مسئولان سازمان‌ها و فرمانداران به ضرورت این مقوله باور داشته باشند. 
وی با اشاره به اهمیت بخش نرم افزاری و فرهنگی مدیریت دانش و توسعه مبتنی بر فهم و اندیشه بر نقش صدا و سیما در این خصوص تاکید کرد.


ضرورت فوری توزیع دانش پس از تولید 
حسن هدایتی شیرسوار رئیس دانشگاه علمی و کاربردی بابل نیز در این جلسه با بیان اینکه داده‌ها در سازمان‌های مختلف در جایی ذخیره و دسته بندی نمی شود، گفت: امیدواریم کارگروه مدیریت دانش داده ها را جمع آوری کند. 
وی با بیان اینکه به افراد با ظرفیت‌های بالا و مختلف در این کارگروه نیازمند هستیم، تصریح کرد: جزیره ای بودن و عدم نگاه مدرن به موضوعات موجب می شود تا به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنیم. 
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی بابل با تاکید بر اینکه تا زمانی که پلت فرم وجود نداشته باشد نمی توانیم به خوبی فعالیت کنیم، گفت: سیستم مدیریت دانش ابزاری برای پرسنل سازمان به منظور ارائه ارزیابی ذخیره و بازیابی دانش های ضمنی ایشان در طی فرآیند کاری است، همچنین امکان اخذ دانش های آشکار سازمانی در قالب مستندات دانشی و طبقه بندی و بازیابی سریع آن را نیز فراهم می کند. 
هدایتی با اشاره به اینکه همواره فناوری موجب کاهش هزینه ها، زمان و تلاش پرسنل برای یافتن خواسته های خود می شود، اظهار کرد: امکان برقراری ارتباط بین پرسنل برای تسهیم دانش های ضمنی و پاسخ دهی به موقع سوالات، امکان اندازه گیری وضعیت دانش های درون سازمان، امکان تدوین گزارش های دانش متنوع و قابل دفاع و غیره بخشی از کارایی سیستم مدیریت دانش است. 
وی با تاکید بر اینکه باید بلافاصله پس از تولید دانش توزیع آن صورت بگیرد، گفت: اگر پلت فرم را ایجاد کرده و نگهداری کنیم اقدامی موثر در مدیریت دانش داشته ایم که امیدواریم در آینده تجربیات خوبی داشته باشیم.


تکمیل سند توسعه مازندران
بهرام اکبرزاده دبیر پنجره واحد سرمایه گذاری مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه سند توسعه مازندران به صورت آمایشی آماده شده است، گفت: جزء اولین استان هایی بودیم که سند توسعه مازندران در سازمان برنامه توسعه، تصویب و در هیئت دولت تائید شد. 
وی با اشاره به اینکه سند توسعه مازندران به طور تقریبی کامل است، اظهار کرد: سند توسعه در بخش های مختلف وجود دارد اما نتوانستیم آن را به صورت یک واحد در بیاوریم و به صورت جزیره‌ای فعالیت کرده ایم.

محسن غلامی عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هدف این است که تجربیات را منتقل کنیم تا برای همیشه باقی بماند، گفت: هر سازمانی کار خود را انجام می دهد و به صورت هماهنگ فعالیت نمی کند. 

فردمحوری چالش فعالیت‌های مدیریت دانشی 
وی با اشاره به اینکه نرم افزارهای مختلفی وجود دارد و می تواند دسترسی اجتماعی ایجاد کند، تصریح کرد: نیاز است برای جلوگیری از فعالیت جزیره‌ای، آموزش سازمانی را در دستور کار خود قرار دهیم و مدیران سازمان ها نیز با ما همراه شوند چرا که بسیاری از فعالیت های مدیریت دانشی فردمحور است و نرم‌افزاری وجود ندارد. 


محمدکاظم حمزه‌پور مدرس دانشگاه و فعال بخش خصوصی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مدیریت دانش یک بخش آن نرم افزاری و قسمت دیگر آن فرهنگی است، گفت: به طور معمول کار فرهنگی زمان بر است. 
وی با بیان اینکه 15 کارگروه باید فعالیت کنند و داده را به کارگروه مدیریت دانش بدهند، اظهار کرد: خروجی این کارگروه باید در یک نقطه‌ای مستقر باشد و در عین حال می تواند فعالیت فرهنگی و نرم‌افزاری همزمان با هم صورت بگیرد. 
 تنها راه برقراری ارتباط میان فکر و عمل توسعه فهم است
علی فلاح عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گرگان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بسیاری از دانش‌ها به صورت جزیره‌ای بوده و هدر رفته‌اند، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در این کارگروه صورت پذیرد، ارتباط با کارگروه‌های دیگر است. 
وی با بیان اینکه مدیران کارگروه‌ها باید با این کارگروه آشنا شوند، تصریح کرد: تمامی اعضا باید کارگروه های دیگر را به طور دقیق بشناسند. 
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گرگان با اشاره به اینکه معضلات را همه می دانیم و تجربه دانش هم وجود دارد اما ضمانت اجرایی وجود ندارد، گفت: تنها راه برقراری ارتباط میان فکر و عمل توسعه فهم است و آن نیز با مطالعه مستمر و یا به وسیله گفت‌وگو صورت می‌پذیرد. 


 کمیته‌های موجود، رویکرد یکسانی را مدنظر قرار دهند
هما رضایی قلعه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید در کمیته‌های موجود، رویکرد یکسانی را مدنظر قرار دهیم، اظهار کرد: مشخص شدن شرح وظایف کمیته‌ها یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید صورت بپذیرد. 
وی تصریح کرد: کمیته تسهیلگران شهرستانی به دلیل وجود افراد دغدغه‌مند به آسانی می تواند شکل بگیرد. 
مسعود فرجاد فعال اجتماعی با بیان شرح اقدامات صورت گرفته در راستای راه اندازی تسهیل گران توسعه از هماهنگی با تسهیل گران شهرستان های مختلف خبر داد و گفت : رایزنی اولیه با برخی فرمانداران جهت استقرار کمیته تسهیل گران شهرستان های مربوطه صورت گرفته است. 
وی ضمن تقدیر از ابتکار استاندار در تصمیم راه اندازی اتاق فکر توسعه و تعالی استان تاکید کرد که بسط این اندیشه مثبت و ماندگاری آن در گرو فعالیت صادقانه و خالصانه تک تک ما مازندرانی ها است. 
به گزارش ایسنا مازندران، تدوین شرح وظایف کمیته ها، آغاز فعالیت در خصوص تدوین سند توسعه مازندران و تصحیح آئین نامه تشکیل کمیته تسهیل‌گران توسعه شهرستان‌های استان در دستور کار جلسه بعدی این کارگروه قرار گرفت. 

به گزارش ایکنا از مازندران، دومین نشست کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران صبح امروز 30 اردیبهشت ماه با حضور واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، علی صادق مقدسی مدیرکل صدا و سیمای مازندران، بهرام اکبرزاده دبیر هماهنگی پنجره واحد سرمایه گذاری مازندران، هما رضایی‌قلعه رئیس اداره آموزش و پژوهش محیط زیست اداره‌کل محیط زیست مازندران، سیده زینب تقوی و محسن غلامی عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی مازندران، حسن هدایتی شیرسوار رئیس مرکز علمی کاربردی بابل، محمدکاظم حمزه‌پور مدرس دانشگاه و فعال بخش خصوصی، علی فلاح هیئت علمی دانشگاه آزاد گرگان، مسعود فرجاد فعال اجتماعی و کارشناس برنامه ریزی و سیداحمد حسینی سردبیر خبرگزاری ایسنا مازندران در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی مازندران برگزار شد. 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمد مخبر، عصر امروز با حضور در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس ضمن شرکت در سیزدهمین نشست هیات امنا از جدیدترین دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان این مجموعه علمی در حوزه تولیدات و تجهیزات پزشکی، دارویی، حمل و نقل و طراحی و ساخت تجهیزات هواپیما، مالی و بانکی، صنعتی و انرژی بازدید کرد و با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان جدیدترین تولیدات علمی و فن آور شرکت‌های دانش بنیان این مجموعه و برخی مشکلات آنها قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور طی سخنانی در سیزدهمین نشست هیات امنای مشترک پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت با تاکید بر اینکه پارک فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود و در مجامع بین المللی حضور فعالانه داشته باشد، گفت: بخش علمی و فناوری مزیت کشور است و باید در سطح کشور چنین پارک‌های علم و فناوری توسعه و گسترش یابد و همچنین با وجود دیپلماسی و سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم و عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های مهم اقتصادی و تجاری بین المللی، باید شرکت‌های دانش بنیان از این مزیت حداکثر استفاده را ببرند.

وی تاکید کرد: بزرگترین مزیت کشور و جمهوری اسلامی، وجود نیروی جوان و نخبه است که خداوند به این کشور عطا کرده و مسئولین دولتی و حکومتی باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشند.

مخبر با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به حمله موشکی نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، تاکید کرد: در دنیای امروز در اختیار داشتن علم منبع قدرت است و آنچه دشمنان ما را در عملیات اخیر از قدرت ایران دچار ترس و دلهره ساخته، داشتن علم و دانش ساخت تکنولوژی‌های جدید است و نه صرف در اختیار داشتن این محصولات.

وی با اشاره به اهمیت پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به عنوان نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم و بهترین مدل اداره و حل مسائل کشور تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری باید به همه ارکان دولت برای بهره‌گیری از چنین فرصتی در راستای حل مشکلات وزارتخانه‌ها کمک کند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: آینده اقتصاد جهان، اقتصاد دیجیتال است که خوشبختانه مزیت کشور و جمهوری اسلامی ایران در همین بخش است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید پس از شناسایی بستر‌های دانش بنیان وزارتخانه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان ماموریت دهد تا به حل مشکلات آنان کمک کنند.

وی همچنین با تاکید براینکه با حضور و بازدید از نمایشگاه‌ها و دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان و تلاش‌های جوانان نخبه، خلاق، مدیر و مدبر به وضوح مشاهده می‌کنیم که تمام مشکلات و مسایل کشور توسط این جوانان حل شدنی است، تصریح کرد: در زمان بروز هر گونه مشکل و مسأله با مراجعه به نیروی‌های نخبه، جوان، با انگیزه، دیندار و وطن پرست توانستیم در حداقل زمان ممکن با بهترین کیفیت و کمترین هزینه بسیاری از مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

مخبر با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های جدی و اصلی دولت سیزدهم فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور همواره بر فعال کردن بیش از پیش حرکت شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرده و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرده اند که با توجه به حرکت صنعت و اقتصاد در دنیای امروز به سمت فناوری‌های دانش بنیان، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته و با توجه به مزیت کشور در داشتن نیرو‌های جوان و نخبه، نباید از دنیا عقب بمانیم.

وی اظهار کرد: وزارتخانه‌ها موظف هستند حمایت از حرکت دانش بنیانی در کشور را دنبال کنند که در همین راستا معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مسایل و خواست‌های این شرکت‌های دانش بنیان را در دولت مرتب دنبال می‌کند.

مخبر با اشاره به برخی مشکلات فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد: دستگاه‌ها باید به محصولات و دستاورد‌های این شرکت‌ها اطمینان کنند و همچنین مسائل مالی و ارزی، گرفتن سهم بازار داخلی و خارجی و صادرات محصولات آنان در دولت پیگیری می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور به نامگذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: جهش تولید بدون تکیه به نیرو‌های نخبه، خلاق و شرکت‌های دانش بنیان میسر نیست و در بازدید از تمام بخش‌های پارک فناوری پردیس محصولات و تولیدات بخش‌های مختلف این مجموعه افتخارآمیز است تا جاییکه برخی محصولات تنها در دو کشور جهان تولید می‌شود. با این حال مردم از چنین افتخارآفرینی توسط جوانان نخبه و تحصیلکرده ایرانی کمتر مطلع هستند و در کشور به چنین دارایی و ظرفیت عظیم کمتر توجه می‌شود.

در این بازدید سه ساعته که با همراهی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت پذیرفت، دو مجموعه فناورانه جدید نیز افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • جنگ غزه، رسانه‌ها و روایت‌ها
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها