Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:29:04 GMT

کرمان کمترین میزان حفاری‌ غیر مجاز را در کشور دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۶۷۱۴

کرمان کمترین میزان حفاری‌ غیر مجاز را در کشور دارد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی در نشست مشترک با فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: استان کرمان از پهناورترین استان‌های کشور است که دارای بیش از 7 هزار اثر شناخته شده، 700 اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی است.
وی به اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه در راستای حفظ بناهای تاریخی و جذب هر چه بیشتر اظهار داشت: خوشبختانه در سالهای گذشته برای جذب گردشگران به خصوص گردشگران خارجی فعالیت های موثری در سطح استان و کشور انجام گرفته که آمار بالای گردشگران دلیلی بر این ادعا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرخی با اشاره به نقش امنیت در حفاظت از میراث‌ فرهنگی و توسعه گردشگری اظهار داشت: با توجه به بازدید بالای گردشگران داخلی و خارجی از بناهای تاریخی و مناطق گردشگری استان کرمان،تعاملات دوسوی نیروی انتظامی و اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان سبب افزایش احساس امنیت در بین گردشگران خواهد شد.
وی با بیان اینکه در گوشه گوشه استان کرمان می توان آثار تاریخی و محوطه های باستانی بسیاری را مشاهده کرد افزود: امیدواریم برای حفاظت و پاسداری از این آثار با ایجاد ارتباط هرچه بیشتر با نیروی های امنیتی انتظامی و یاری گرفتن از این مجموعه های توانمند،به اهداف خود دست یابیم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: هم اکنون حدود 200 نیروی آموزش دیده در 40 پایگاه حفاظتی مشغول حفاظت و پاسداری از محوطه های تاریخی و باستانی هستند.
فرخی با بیان اینکه برای افزایش سطح تعاملات موجود بین میراث فرهنگی و نیروی انتظامی تفاهم نامه ای منعقد خواهد شد تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان برای پیشبرد اهداف مورد نظر نیروی انتظامی در خصوص تکمیل موزه تازه تاسیس پلیس آمادگی لازم را دارد.
استان کرمان علاوه برجاذبه های تاریخی و طبیعی، دارای محوطه های باستانی متعددی است که کاوش های باستان شناسی در دست انجام است.
7437/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آثار تاریخی باستان شناسی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گردشگران داخلی و خارجی مقام معظم رهبری موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محمد رستگاری با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری میبد در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و معابر ارزشمند میراث فرهنگی گفت: مقررشد؛ میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری برای مرمت و احیا قلعه مهرجرد و بارجین اقدام کند.


رستگاری با بیان اینکه کارخوبی که درگذر شاه جهان آباد صورت گرفته است؛ مجموعه عالی برای رویداد‌های فرهنگی گردشگری درراستای توسعه گردشگری پایدار در میبد است گفت: نارین قلعه، قنات و محوطه آن نیز نیاز به توجه بیشتر و مرمت و بازسازی دارد که باید پیگیری لازم جهت تامین اعتبار آن انجام شود.


وی با اشاره به کف سازی، بدنه، نورپردازی و احیا و مرمت راسته از سوی شهرداری گفت: با اقداماتی که در راسته بازار انجام شده است ظرفیت ارزشمندی در این منطقه درحال رقم خوردن در حوزه میراث فرهنگی است. مجید بهارستانی شهردار میبد هم با بیان اینکه میبد بیش از ۸۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد گفت: برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، در ۱۰ منطقه درحوزه بازآفرینی شهری، زیرسازی، بدنه سازی، مرمت بدنه بافت تاریخی کار کردیم.


بهارستانی با بیان اینکه در چهار منطقه از شهر بیشتر هزینه شده است افزود: در راسته بازار ۱۰ میلیارد تومان، گذر شاه جهان آباد ۴ میلیارد تومان، حمام و مسجد جامع شهیدیه ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: تامین پارکینگ محله ایی و بازآفرینی وخدمات شهری از دیگر اقدامات شهرداری است که برای خدمات رسانی بافت‌های تاریخی، دو دستگاه موتور آتش نشانی خریداری کرده ایم.

دیگر خبرها

  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان