Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@21:40:02 GMT

نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در جنوب دمشق

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۰۷۱

نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در جنوب دمشق

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، منابع سوری اعلام کردند: تروریستها خیابان های النیل و الخالدیه در شهر حلب را هدف حملات راکتی و خمپاره ای خود قرار دادند.

از سوی دیگر پیشروی های ارتش سوریه ضد داعش در جنوب دمشق ادامه دارد.

بر اساس این گزارش؛ نیروهای ارتش سوریه به پیشروی در جریان عملیات خود ضد تروریستهای داعش ادامه می دهند و حلقه محاصره را بر آنها تنگ تر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش سوریه تروریستهای داعش را در مساحت کوچکی در شمال محله الحجر الاسود به محاصره درآورده است.

خبرنگار سانا گزارش داد: ارتش سوریه از تاکتیک های جنگی برای پاکسازی مناطق باقیمانده تحت اشغال داعش بهره می برد و استحکامات و تونلهای آنها را زیر آتش گرفته است.

نیروهای ارتش سوریه از آپارتمانی به آپارتمان دیگر و از ساختمانی به ساختمان دیگر داعشی ها را تحت تعقیب قرار داده است و آنها را در منطقه ای که ساختمانهای بلند دارد به محاصره درآورده است و تروریستها تلاش می کنند که با تک تیراندازهای خود و سنگر گرفتن در ساختمانهای مسکونی و تونلها و ساختمانهای بلند علیه ارتش سوریه تحرکی انجام دهند اما جانفشانی ارتش سوریه و تجربه بالای آنها همه تحرکات را ناکام گذاشته است و ارتش سوریه در آستانه پاکسازی الحجر الاسود از لوث تروریستها و اعلام غوطه غربی به عنوان منطقه کاملا امن است.

شایان ذکر است که ارتش سوریه از حدود یکماه قبل دست به عملیات نظامی دقیق برای پایان دادن به حضور تروریستها از جنوب دمشق دست زد و بر محله الماذنیه، القدم، العسالی، الجوره و بخش اعظم الحجر الاسود مسلط شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ارتش سوریه داعش دمشق جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک انسان قرار گرفت.

اولین نبرد هوایی بین انسان و هواپیمای تحت کنترل هوش مصنوعی توسط نیروهای هوایی ارتش آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

دارپا، آژانس تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت آمریکا، با انتشار این اطلاعات فاش کرد که این نبرد هوایی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بین یک جنگنده «اف-۱۶» به خلبانی یک انسان با یک هواپیمای نظامی آزمایشی مجهز به هوش مصنوعی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا صورت گرفت.

گفته می‌‌شود این نبرد هوایی در ارتفاع بیش از ۶۰۰ متر از سطح زمین برای آزمایش میزان قدرت و پیشرفت هوش مصنوعی انجام شد. ارتش آمریکا در مورد این نبرد‌ هوایی اطلاعاتی فاش نکرده است.

دارپا در بیانیه مطبوعاتی خود از نبرد بین یک هواپیمای کنترل شده با هوش مصنوعی و یک هواپیمای کنترل شده توسط انسان به عنوان «نقطه عطفی در تاریخ» یاد کرده است.

بیل گری، از مدرسه خلبانی آزمایشی ارتش ایالات متحده گفت: «انتظار می‌رود که این آزمایش‌ها ادامه یابد».

ارتش آمریکا چند سال است که بر روی تولید هواپیماهایی نظامی کار می‌کند که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند. نیروی هوایی ایالات متحده پیش از این تجربه چند مورد 

گفته می‌شود تا کنون بیش از ۲۱ پرواز آزمایشی نیز در این راستا انجام گرفته و در ماه فوریه ۲۰۲۳ نیز هوش مصنوعی برای اولین بار هدایت یک هواپیمای نظامی را نزدیک به ۱۷ ساعت در دست داشته است.

 

دیگر خبرها

  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • حزب‌الله لبنان یکی از مقرهای فرماندهی صهیونیستی را موشک‌باران کرد
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • ۵ دستگاه تانک آبرامز ارتش اوکراین ظرف دو ماه توسط نیروهای روسی منهدم شد
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت