Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: همزمان با ماه رمضان طرح نظارتی ویژه اقلام پرمصرف توسط استاندارد استان کرمانشاه اجرا می‌شود. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ استانها کرمانشاه نظرات

محمودرضا نیازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از اجرای طرح نظارت ویژه کارشناسان اداره کل استاندارد استان کرمانشاه بر بازار این استان در ماه مبارک رمضان خبرداد و اظهار داشت: به منظور صیانت از حقوق شهروندان طرح ویژه بازرسی از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی به دلیل حساسیت مصرف کالاها به‌ویژه در حوزه صنایع غذایی، در این ماه کنترل بازار، حالت ویژه و ضربتی داشته تا از طریق بازرسی، نمونه‌بردای و آزمون‌هایی که بر روی کالاهای مصرفی شهروندان انجام می‌شود از رسیدن مواد غذایی سالم بهداشتی و با کیفیت به دست شهروندان روزه‌دار استان اطمینان حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان در قالب این طرح بر فروش کالاهای اساسی مردم مانند روغن سرخ کردنی، شیر، پنیر، کره، شکر، چای، کشک مایع و زولبیا و بامیه که بیشترین مصرف را دارند بیش از پیش نظارت شده و کارشناسان اداره کل استاندارد استان نسبت به بازرسی مستمر در مراکز عرضه و فروش در این ایام اقدام خواهند کرد.

نیازی گفت: این طرح از ابتدای این ماه آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته و محصولات پرمصرف از نظر داشتن علامت استاندارد، کد 10 رقمی درج شده زیر علامت استاندارد، بسته‌بندی، شکل ظاهری و تاریخ مصرف کنترل می‌شود و چنانچه محصولات مذکور مطابق ویژگی های استاندارد نباشند بر اساس مقررات سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به توقیف و جمع‌آوری آنها اقدام خواهد شد.

وی از بازرسی مستمر ترازوهای مورد استفاده اصناف مختلف در استان خبر داد و گفت: در این ماه به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالاهای مصرفی همچون زولبیا و بامیه، آش و حلیم، این اداره کل بازرسی، کنترل و آزمون ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش این کالاها را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار داده و به طور دوره‌ای و مستمر این مراکز مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرند.

نیازی با اشاره به اینکه انتخاب شعار راهبردی حمایت از کالای ایرانی، عزم این اداره کل را برای توسعه و ترویج خرید کالای استاندارد ایرانی با هدف تحقق شعار امسال راسخ‌تر می‌کند افزود: کیفیت بخشیدن به کالاهای ایرانی الزام حمایت از این کالاها است و اداره کل استاندارد کرمانشاه با توسعه و ترویج پویش «کالای استاندارد ایرانی می‌خرم» از دستگاه‌های حاکمیتی اثرگذار در تحقق حمایت از کالای ایرانی است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهروندان محترم می‌توانند در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال کد ده رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا به سامانه 10001517 اعتبار آن‌ها مورد تأیید قرار نگرفت یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای 24 ساعته 1517 در جریان قرار دهند.

انتهای پیام/ش

R41380/P1377/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت‌های صنفی در چارچوب ساختار جدید بازرسی‌ها در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود. - اخبار استانها -

فضل‌الله رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با تأکید بر ادامه روند نظارت دقیق بر بازار اظهار داشت: نظارت‌های صنفی در چارچوب ساختار جدید بازرسی‌ها در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی براساس دستور رئیس جمهور، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اتاق اصناف ایران منعقد شده است.

رحمتی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، نظارت بر سطوح تولید و عمده‌فروشی با مجموعه جهاد کشاورزی، انبارها و شرکت‌های پخش با مجموعه سازمان صمت و عرضه و خرده‌فروشی‌ها با اتاق اصناف است.

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین برای دریافت هرچه بهتر گزارش‌های مردمی و تقویت روند رسیدگی‌ها نیز طرح ناظران افتخاری در دستور کار سازمان حمایت از مصرف‌کننده قراردارد.

به گفته رحمتی، در این ارتباط افراد داوطلب می‌توانند به سامانه سازمان از مصرف‌کنندگان وارد و اقدام به ثبت‌نام کنند و هر جایی که گران‌فروشی و تخلفی مشاهده کردند می‌توانند مختصات جغرافیایی واحد صنفی متخلف را ثبت کنند.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • بازرسی بیش از ۵۰ پارکینگ کرمانشاه