Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@18:49:31 GMT

534 هکتار اراضی استان تهران به سیستم نوین آبیاری مجهز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۳۸۳

534 هکتار اراضی استان تهران به سیستم نوین آبیاری مجهز شد

غلامرضا نیرو عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون 534 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان تهران به سامانه های نوین آبیاری مجهز شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.5 تا 2 برابر رشد داشته است.
وی بیان کرد: در این دو ماه گذشته همچنین عملیات تجهیز سامانه های نوین آبیاری در بیش از 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: درحال حاضر 57 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران مجهز به سامانه های نوین آبیاری است و اجرای این سامانه در 12هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای امسال هدفگذاری شده است.
حدود 212 هزار هکتار از اراضی استان تهران به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد که این استان در تولید محصولاتی همچون سیب، گیلاس و شلیل رتبه نخست کشوری را دارد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان تهران سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی محصولات کشاورزی هکتار موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در سفر به مهاباد و بررسی مسائل و مشکلات طرحهای آبیاری تحت فشار روستاهای این شهرستان گفت: در سال گذشته حدود 35 میلیارد تومان اعتباریعنی 50 درصد از کل اعتبارات حوزه دریاچه ارومیه برای شهرستان مهاباد در نظر گرفته شد که امیدواریم این اعتبارات به دست مان برسد، در غیر اینصورت باید تلاش شود تا این منابع را از محل دیگر تأمین کنیم.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه 60 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی  استان تا پایان امسال زیر پوشش شبکه‌های آبیاری تحت فشار قرار می گیرد، افزود: حدود 50 درصد از اراضی کشاورزی استان  در حوزه دریاچه ارومیه قرار دارد اما بخش دیگر از اراضی که جزو حوزه دریاچه ارومیه نیستند مربوط به حوزه شمال استان( حوزه رودخانه ارس ) و جنوب استان( حوزه شهرستان پیرانشهر) است که از محل صندوق توسعه ملی به دستور مقام معظم رهبری یکهزار و 500 میلیارد تومان مصوب شده و قرار است 160 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال و جنوب استان با این اعتبار به سامانه آبیاری تحت فشار وصل شود که نقش مهمی در توسعه کشاورزی استان خواهد داشت.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این نشست گفت: مقرر شد در راستای حل مشکلات طرحهای آبیاری این روستاها، پمپ های قدیمی جایگزین پمپ های کنونی و هزینه تعمیر این پمپ ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان مطرح شود و در این کمیته هزینه تعمیر این پمپ ها تأمین شود

حسن عباسی افزود: همچنین مقرر شد تا جهاد کشاورزی نسبت به  معرفی بهره بردار به آب منطقه ای به منظور بهره برداری از طرحهای آبیاری تحت فشار روستاهای دریاس و توت آغاج اقدام نماید.

وی افزود: در این نشست جهادکشاورزی استان ادامه تکمیل پروژه آبیاری روستای دوستعلی را بعهده گرفت.

طرح شبکه آبیاری تحت فشار مهاباد در سطح ۵۸۵ هکتار  از زمینهای کشاورزی و باغی این شهرستان نهم شهریور سال 1401 به بهره برداری رسید که یکی از اهداف این طرح کاهش 40 درصدی مصرف سالانه آب در بخش کشاورزی بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، مردمی‌ترین طرح وزارت جهادکشاورزی
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری