Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@17:43:25 GMT

خلاصه قرآن در کدام سوره نهفته است؟+فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۵۹۹

خلاصه قرآن در کدام سوره نهفته است؟+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛قرآن كتاب مقدس و پر ارزشى است ، مجموعه اى از سخن الهى است كه در مدت 23 سال بوسیله امین وحى خدا بر قلب نازنین پیشواى گرامى اسلام نازل شد. كلمات نغز آن سایه روشنهائى حیرت انگیز است كه بلنداى معانى و فصاحت آن از اوج تصور هر خردمند بالاتر است، به حدى كه با آن كه پانزده قرن است فریاد تحدى و مبارزه طلبى آن در جهان طنین انداز است، جهانیان در برابر این دعوت آن سر در گریبان حیرت فرو برده اند و در مقابل جلال و عظمت بیكران آن مات و مبهوت مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ سرآغاز كتاب الهی است و نه تنها در ابتدای قرآن، بلكه در آغاز تمام كتاب های آسمانی بوده است و در سرلوحه ی كار و عمل همه ی انبیا قرار داشت. وقتی كشتی حضرت نوح -علیه السلام- در میان امواج طوفان به راه افتاد، نوح علیه السلام- به یاران خود گفت:« وَقَالَ ارْكَبُوا فِیهَا بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا إِنَّ رَبِّی لَغَفُورٌ رَحِیمٌ؛ او گفت‏: به نام خدا بر آن سوار شوید و هنگام حركت و توقف كشتى‏، یاد او كنید، كه پروردگارم آمرزنده و مهربان است‏»
حضرت سلیمان علیه السلام نیز وقتی ملكه ی سباء را به ایمان به خدا فراخواند، دعوت نامه ی خود را با این جمله آغاز كرد و برای او فرستاد:« إِنَّهُ مِنْ سُلَیمَانَ وَإِنَّهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ؛این نامه از سلیمان است‏، و چنین مى‏باشد: به نام خداوند بخشنده مهربان »

در ادامه می توانید، نکات قرآنی را با توضیح حجت الاسلام و المسلمین سید جواد بهشتی مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رمضان 97 مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری و به تاسی از مولای متقیان امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام به عنوان نماد جوانمردی و فتوت، نامگذاری شده است.

حضرت علی علیه السلام اسوه جوانمردی و شجاعت در سال پنجم هجرت در جنگ خندق، عمربن عبدود نماد شرک و بت پرستی را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ترجیح داد.

ورزشکاران هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نیز با الگو قرار دادن مولای متقیان و در پیش گرفتن منش پهلوانی سعی بر زندگی به سبک و سیره ایشان دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد