Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@22:56:40 GMT

اقلام کافی وقیمت‌ها با ثبات است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۶۷۲

اقلام کافی وقیمت‌ها با ثبات است

به گزارش پارس نیوز، 

سیاست ستاد تنظم بازار خراسان رضوی در ماه رمضان امسال برگزار نشدن نمایشگاه ضیافت برای عرضه کالاهای اساسی، تمرکز بر ثبات قیمتها و نظارت بیشتر بر تامین و عرضه اقلام بوده است.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: ماه مبارک رمضان امسال همه اقلام مورد نیاز مردم تامین و توزیع کالاهای اساسی طرح ضیافت با هدف تنظیم بازار در سطح استان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حمیدرضا جوادی افزود: در اجرای این طرح کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و تخم مرغ در بازار عرضه می شوند بطوری که محدودیتی برای توزیع این اقلام وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر این اساس و در مرحله نخست توزیع 2400 تن برنج، 1600 تن شکر، 1200 تن مرغ منجمد، 100 تن گوشت منجمد گوساله و 60 تن تخم مرغ پیش بینی شده و تمام اقلام با نرخ مصوب در بازار توزیع و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین خرما توسط سازمان تعاون روستایی و روغن نباتی با نرخ 15 درصد زیر قیمت بازار توسط سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای رفاه مردم در این استان توزیع می شود.

* طرح نظارت بر بازار

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار با همکاری 400 بازرس این سازمان و اتاقهای اصناف در سطح استان آغاز شد.

علی باخرد افزود: در این طرح نظارت بر قیمت کالاهای اساسی به ویژه کالاهای وارداتی از جمله برنج، قند و شکر، لبنیات، روغن، گندم و آرد در عمده فروشی و خرده فروشی انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به تدبیر دولت و تخصیص ارز سه هزار و 800 تومانی برای کالاهای اساسی و نهاده های دامی هیچیک از کالاهای اساسی نباید در ماه رمضان افزایش قیمت داشته باشد و بهانه ای نیز برای افزایش نرخ وجود ندارد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به نرخ روغن نباتی اشاره و بیان کرد: از آنجا که موجودی روغن خام کارخانه ها دچار کاهش شده و هزینه های جانبی آن به علت افزایش نرخ دلار بالا رفته است، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان با افزایش 9 درصدی قیمت روغن نباتی خوراکی موافقت کرده است.

وی گفت: البته روغنهایی که پیش از افزایش قیمت و نوسانات ارز در انبارها بوده و در معرض فروش قرار گرفته اند نباید افزایش قیمت داشته باشند لذا ملاک فروش، قیمت درج شده بر روی کالا و قیمت قبلی آنها است.

باخرد افزود: کالاهای اساسی از جمله برنج، گندم، قند، شکر و روغن به مقدار کافی در انبارهای خراسان رضوی موجود است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی از مردم خواست برای خرید کالاهای اساسی به قیمت درج شده بر روی آنها دقت کرده و در صورت هرگونه افزایش قیمت مراتب را به سامانه 124 اطلاع دهند.

* نرخ زولبیا و بامیه

رئیس اتحادیه شیرینی سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادیهای مشهد هم به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل افزایش قیمت روغن و همچنین افزایش نرخ دستمزد، انواع مغزها و بهای انرژی ماه مبارک رمضان امسال نرخ زولبیا و بامیه در مقایسه با پارسال 20 درصد افزایش یافته است.

محمد فرزانی افزود: در واحدهایی که زولبیا و بامیه را به صورت خاص با طعمهای ویژه تولید می کنند، این نوع شیرینی با قیمت بالاتری نسبت به قنادیهای دیگر به فروش می رسد. هم اینک نرخ اتحادیه شیرینی سازان برای هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک 13 هزار تومان و هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه دو 9 هزار تومان است.

وی ادامه داد: پارسال اتحادیه صنف شیرینی از شمول نرخگذاری خارج شد و به تبع آن تعیین قیمت شیرینی در اختیار اتحادیه نیست اما می تواند قیمت پیشنهادی خود را به واحد بازرسی اتاق اصناف اعلام کند.

رئیس اتحادیه شیرینی سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادیهای مشهد همچنین گفت: سلامت تولید در همه قنادیهای بر اساس نظارات این اتحادیه و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تایید شده اما فعالیت واحدهای زیرپله ای که نظارتی بر تولید آنها وجود ندارد سلامت زولبیا و بامیه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: واحدهای زیرپله ای در ایامی مانند رمضان که تقاضا برای شیرینی زولبیا و بامیه افزایش می یابد شروع به تولید می کنند و محصول خود را در نانواییها، سوپرمارکتها، لبنیاتیها و حتی میوه فروشیها عرضه می نمایند. بازرسان اتحادیه شیرینی سازان واحدهای زیرپله ای را شناسایی و با آنها برخورد قانونی می کنند اما بعد از مدتی دوباره از جای دیگر سربرمی آورند لذا نظارت بر فعالیت آنها دشوار می شود.

رئیس اتحادیه شیرینی سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی های مشهد با اشاره به فعالیت 800 واحد صنفی مجوزدار زیر پوشش این اتحادیه، از مردم خواست زولبیا و بامیه ای را که در سوپرمارکت، میوه فروشی، لبنیاتی و نانوایی عرضه می شود خریداری نکنند.

* شله و حلیم

رئیس اتحادیه صنف رستوران، چلوکبابی، آشپزخانه، کباب و حلیم پزان مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: قیمت انواع شله و حلیم که مصرف زیادی در ماه مبارک رمضان دارد از شهریور پارسال تاکنون هیچ افزایش نداشته است.

حسن امیریان افزود: این حال در حالی است که قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز 15 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم برنج چهار هزار تومان طی همین مدت افزایش یافته است. هم اینک قیمت هر کیلوگرم حلیم درجه یک با گوشت گوساله 8700 تومان، قیمت هر کیلوگرم حلیم با گوشت منجمد وارداتی 8300 تومان، قیمت هر کیلوگرم شله با گوشت گوساله 10 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم شله با گوشت منجمد وارداتی 9 هزار تومان است.

وی ادامه داد: آشپرخانه ها و حلیم پزان می توانند از سه ساعت مانده به اذان مغرب حلیم و شله را با بسته بندی به مردم تحویل دهند. رستورانها و کبابیها نیز می توانند از دو ساعت مانده به اذان مغرب غذا را به صورت بسته بندی عرضه کنند.

400 آشپزخانه، 350 واحد کبابی و حلیم پزی، 250 رستوران و چلوکبابی از اتحادیه صنف رستوران، چلوکبابی، آشپزخانه، کباب و حلیم پزان مشهد مجوز فعالیت دارند. 200 واحد صنفی غیرمجاز نیز در این رسته شناسایی شده اند که دستور پلمب آنها صادر شده اما می توانند قبل از پلمب نسبت به کسب مجوز اقدام کنند.

165 هزار و 807 واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخشهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی خراسان رضوی فعالیت دارند.

انتهای پیام /

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: خراسان رضوی ماه رمضان تنظیم بازار جهاد کشاورزی کالاهای اساسی گوشت قرمز گوشت کشاورزی خرما معدن و تجارت قند دولت ارز افزایش قیمت معدن تجارت دلار حقوق شکر مشهد انرژی سلامت دانشگاه علوم پزشکی پوشش برنج حقوق خراسان رضوی دلار سازمان صنعت معدن و تجارت مشهد پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت

علی بهادری جهرمی از کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی کالا‌های اساسی و دارو به ۱ درصد خبر داد که از اول فرودین ماه اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رأی هیأت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالا‌ها به تصویب رسید و بزودی ابلاغ خواهد شد. سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد.

وی افزود: هم‌چنین برای تسریع اجرای تکالیف و بودجه امسال و تحقق شعار سال، ضوابط اجرایی بودجه به تصویب هیأت وزیران رسید.

بهادری جهرمی یادآور شد: دولت برای حمایت از تأمین کالا‌های اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالا‌های اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به ۱ درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو در مرکز مبادله
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد