Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@22:43:44 GMT

دستور تهیه آش شله قلمکار مخصوص

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۸۵۲

دستور تهیه آش شله قلمکار مخصوص

برای تهیه آش شله قلمکار باید از قبل چند ساعت حبوبات و برنج را در مقداری آب خیس میدیم و دو سه بار آبش رو عوض میکنیم. سبزی‌ها رو هم پاک میکنیم و بعد از شستن، خرد میکنیم. حبوبات و برنجی که از قبل خیس دادیم رو با حدود یک و نیم لیتر آب روی حرارت میگذاریم تا به جوش بیاد و بعد حرارت رو ملایم میکنیم تا کم کم بپزن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس سبک زندگی فردا؛ امروز در آموزش آشپزی تصمیم به طرز تهیه آش شله قلمکار مخصوص شام افطاری گرفتیم. آش شله قلمکار به خاطر حبوبات و گوشت و سبزی که در اون به کار میره بسیار مغذی و لذیذ هست و در عین حال یک غذای سنگین هست که بهتره این شب‌ها بعد یکی دو ساعت بعد از افطاری میل بشه و به خاطر مغذی بودنش بسیار مناسب شام بع از افطاری هست. این آش هم در مناسیت‌ها استفاده میشه و در برخی مناطق کشورمون معروف به آش حضرت زهرا (س) ست.

برای دیدن آموزش مرحله به مرحله این آش خوشمزه روی این لینک بزنید.

مواد لازم برای تهیه آش شله قلمکار:
گوشت نیم کیلو
سبزی آش (جعفری و گشنیز و اسفناج و تره به مقدار یکسان) نیم کیلو
عدس نصف لیوان
نخود نصف لیوان
لوبیا چیتی نصف لیوان
لوبیا قرمز نصف لیوان
برنج نصف لیوان
پیاز دو عدد
تخم گشنیز پودر شده ۱ قاشق غذا خوری سر صاف
نمک، زردچوبه وفلفل سیاه به مقدار لازم
روغن، پیاز داغ و نعناع داغ به مقدار لازم
طرز تهیه آش شله قلمکار:
برای تهیه آش شله قلمکار باید از قبل چند ساعت حبوبات و برنج را در مقداری آب خیس میدیم و دو سه بار آبش رو عوض میکنیم. سبزی‌ها رو هم پاک میکنیم و بعد از شستن، خرد میکنیم. حبوبات و برنجی که از قبل خیس دادیم رو با حدود یک و نیم لیتر آب روی حرارت میگذاریم تا به جوش بیاد و بعد حرارت رو ملایم میکنیم تا کم کم بپزن. پیاز هارو خرد میکنیم و در روغن تفت میدیم تا طلایی بشه و بع گوشت رو اضافه میکنیم و بعد از کمی تفت دادن مقداری آب میریزیم و میگذاریم تا خوب بپزه. بعد از پختن استخوانهاش رو جدا میکنیم و در حبوبات میریزیم. مخلوط گوشت و حبوبات باید کاملا بپزن و له بشن. تخم گشنیز و زردچوبه رو در مقداری روغن تفت میدیم و در نیم ساعت آخر با سبزی‌ها در آش میریزیم و نمک و فلفل هم اضافه میکنیم و بعد از جا افتادن کامل و هنگام کشیدن در ظرف با پیاز داغ و نعنا داغ تزیین میکنیم. میتونید این آش رو هم با کشک تزیین و سرو کنین.

باید در نظر داشته باشین که این آش کمی بیشتر وقت میخواد و باید روی حرارت ملایم کاملا بپزه و هم زده بشه.

منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003PPg

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش آشپزی دستور تهیه غذا آش شله قلمکار عدس گشنیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)

 

 

 

موادلازم: برای ۶ تا ۸ نفر مرغ چند تکه  هویج ۴ عدد جو یا جو پرک ۱ لیوان (برای هر نفر ۲تا ۳ ق غ) شیر ۴ لیوان پیاز ۱ عدد کره ۵۰ گرم آرد سفید  ۳ ق غ خامه صبحانه ۱۰۰ گرم (یک پاکت کوچک)  جعفری خرد شده ۵ تا ۶ ق غ قارچ ۸ عدد نمک و زردچوبه و فلفل به میزان لازم ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک نسکافه، خوشمزه و دلپذیر (فیلم) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • سفر رئیس سیا به مصر با دستور کار آتش‌بس در غزه
  • دائمی شدن قراردادهای کار در دستور کار دولت
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود