Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:51:17 GMT

افزایش شمار تلفات سیلاب در افغانستان به ۷۱ نفر

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۸۳۵۲

افزایش شمار تلفات سیلاب در افغانستان به ۷۱ نفر

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان محمد اسلم سیاس، معاون اداره مبارزه با حوادث طبیعی افغانستان، گفت: براثر جاری شدن سیل در روزهای اخیر علاوه بر تلفات انسانی بالغ بر 71 نفر، یک هزار و چهارصد خانه تخریب شده‌ و شش نفر نیز زخمی شده‌ اند. وی افزود: دامداران افغان نیز گفته اند براثر این حوادث ششصد رأس دام آنها نیز تلف شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر این تلفات و خسارات در استانهای پروان، سمنگان، تخار، کابل، بغلان، هرات، بادغیس و مناطق مرکزی افغانستان روی داد.

بیست و یک استان از سی وچهار استان افغانستان در برابر حوادث طبیعی از جمله سیل و زمین لرزه آسیب پذیر هستند.
انتهای پیام/

جان باختن 71 نفر ابر اثر جاری شدن سیل در افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت

رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت:‌ سال گذشته چهار نفر بر اثر حوادث ناشی از آتش سوزی، انفجار و چهار نفر به علت گاز گرفتگیِ حاصل از انسداد دودکش و بی دقتی در نصب وسایل گاز سوز در استان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ در حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار ۲۱ نفر مصدم و ۲۰ نفر بر اثر استشمام گاز دچار مسمومیت شدند، یادآور شد: سال گذشته با وجود همه هشدارها و آموزشهای لازم ۱۴ نفر بر اثر حوادث آتش سوزی مصدوم و چهار نفر از مشترکان زنجانی به علت مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن راهی بیمارستان شدند.

سلیمانی نژاد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم شرکت گاز در کنار توجه به کاهش و الگوسازی مصرف بهینه گاز، آموزش اصول صحیح و ایمن مصرف گاز برای مشترکان زنجان است که همه ساله مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی نشت گاز بر اثر بی دقتی در استفاده از وسایل گاز سوز را عامل اصلی بروز حوادث خواند و اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده نشت گاز، عامل اصلی بروز حوادث آتش سوزی، انفجار و گازگرفتگی است که مشترکان باید هنگام استفاده از تجهیزات گاز سوز به این نکته توجه جدی داشته باشند.

سلیمانی‌نژاد در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکان، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آمیز بوده است.

وی تصریح کرد: نصب بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی و آموزشی در میادین پرتردد و سطح شهر انجام و آموزش های لازم در قالب طرح همیار گاز در زمینه مصرف بهینه و ایمن گاز برای ۱۵ هزار دانش آموز استان ارائه شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه شرکت گاز زنجان در چهار ماه فصل سرد سال، پخش آگهی تلویزیونی و زیرنویس در رسانه‌های جمعی بوده است، گفت: با توجه به اهمیت مساله مصرف بهینه و ایمن گاز، برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی با مشارکت شرکت گاز استان توسط رسانه‌های جمعی و فضای مجازی برای مشترکان ارائه شد.

وی با بیان اینکه احتمال بروز خطر حوادث ناشی از مصرف نادرست گاز طبیعی در طول سال وجود دارد و مختص فصول سرد سال نیست، تصریح کرد: مشترکان گاز طبیعی باید با رعایت اصول ایمنی، دقت در نصب وسایل گازسوز و استفاده از تجهیزات گازسوز استاندارد، در راستای مصرف بهینه و تامین شبکه پایدار گاز استان تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • فوت ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان