Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور گفت: برای صادرات عسل، محصولات جانبی و ایجاد ارزش افزوده برنامه ارتقای کیفیت تولید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و دفتر سلامت غذا قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «تورج صارمی» امروز (یکشنبه) در آیین گرامیداشت روز جهانی زنبور افزود: معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان ملی استاندارد به تدوین استانداردها و دستورالعمل های ارتقای کیفی عسل ورود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی است، یادآوری کرد: با هدف فرهنگ سازی و هدایت مصرف کننده به سمت استفاده از عسل سالم و کیفی، فروشگاه های عرضه در تهران، فارس و آذربایجان شرقی راه اندازی شده است که محصول آنها پیش از عرضه، آزمایش می شود.

**نقش صندوق های توسعه فعالیت بخش دامپروری 
صارمی گفت: با شکلگیری صندوق های توسعه فعالیت بخش دامپروری بویژه صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور زنبورداران می توانند ضمن استفاده از تسهیلات با سود پایین بانکی، نهاده های مورد نیاز را به موقع تامین کنند.
به گفته وی، اتحادیه ها و تشکل های ملی، استانی و انجمن علمی زنبورعسل می توانند با افزایش تولید کیفی در آینده برای توسعه صادرات عسل و محصولات جانبی و ایجاد ارزش افزوده در این بخش برنامه ریزی مناسبی کنند.
وی یادآوری کرد: صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور از سال 1392 با سرمایه اندکی شکل گرفت و اکنون بیش از 22 میلیارد تومان سرمایه ثبتی دارد که 48 درصد منابع آن از دولت و 52 درصد از سوی بخش خصوصی تامین می شود.
رییس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور گفت: پارسال از ایستگاه های پرورش و اصلاح نژاد ملکه زنبورعسل در مکان هایی مانند استان گلستان حمایت شد تا از ملکه های اصلاح نژاد شده در سطح تولیدکنندگان و پرورش دهندگان ملکه استفاده شود.
وی ادامه داد: با چنین اقدام هایی در آینده نزدیک می توانیم به شکل بهینه از ظرفیت تولید ملکه های داخلی اصلاح شده بهره مند شویم.

** آمارهای تولید و مصرف عسل در ایران
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران با برخورداری از 80 هزار بهره بردار، هشت میلیون کلونی و تولید سالیانه 82 هزار تن عسل رتبه چهارم تعداد کلونی و رتبه هشتم تولید عسل جهان را دارد.
وی اضافه کرد: سرانه سالیانه مصرف عسل برای هر ایرانی به یک کیلوگرم رسیده، در حالی که این میزان به طور متوسط در دیگر کشورهای دنیا حدود 200 گرم است.
آیین گرامیداشت روز جهانی زنبورعسل امروز (یکشنبه) با حضور «کریستینا رادی» سفیر اسلوونی در تهران، «رائو ماتا» نماینده موقت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، نمایندگان چند سفارتخانه و برخی مقام های ایرانی از بخش دولتی و نهادهای غیردولتی کشاورزی در سفارت اسلوونی برگزار شد.
اسلوونی بیستم دسامبر 2017 (بیست و نهم آذرماه 1396) پس از سه سال پیگیری در سازمان ملل متحد توانست پیشنهاد انجمن زنبورداران این کشور را برای نامگذاری روز جهانی زنبور عسل تحقق بخشد.
این پیشنهاد در کمیته اقتصادی سازمان ملل متحد با حضور نمایندگان 115 کشور از جمله ایران ثبت شد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عسل دامپروری صنعت زنبورداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، ضرورت تولید مواد اولیه دارویی خصوصاً داروهای استراتژیک و صادرات داروهای ساخت داخل را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب داروی ساخت داخل، به نظر می‌رسد تسهیل شرایط صادرات دارو از کریدورهای قانونی راهکار مناسبی برای توسعه مارکت‌های فراسرزمینی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضرورت دسترسی به فرمولاسیونی در حوزه مکمل‌های دارویی را خواستار شد و افزود: نیازمند پژوهش‌هایی متناسب با نژاد ایرانی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: امروزه مکمل‌ها از بحث‌های فانتزی عبور کرده و چنانچه پیوست علمی داشته باشد اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

زالی، نسبت به مصرف غیرمنطقی و خودسرانه مکمل‌های دارویی انتقاد کرد و افزود: استفاده افراطی این داروها نه تنها باعث بهبود شرایط بدن فرد نمی‌شود بلکه در برخی موارد آسیبی که به کبد و کلیه می‌رساند بسیار خطرناک است.

کد خبر 6079074 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • توسعه نخلستان ها در شهرستان کارون 
  • شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد