Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با یاداوری این موضوع که شورای نگهبان به ترجمه متن لایحه مربوط به کنوانسیون پالرمو ایراد داشت، گفت که پس از رفع ایراد امروز این لایحه به شورای نگهبان فرستاده شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسن نوروزی در خصوص مباحثی که امروز در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: طرح اصلاح ماده (1) قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی (چاپ 554) را در دستور داشتیم که مواردی اصلاح شد، مثلا موضوع اراضی ثبتی و اراضی در حوزه شهری به اراضی شهری به شرط اینکه آثاری از ساختمان یعنی آثار تصرف مالک در آن باشد تغییر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مورد بعدی بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (اعاده‌شده از شورای نگهبان) بود که شورای نگهبان ایراد گرفته بود ترجمه آن نادرست است، ترجمه صحیح را امروز فرستادیم، اگر شورای نگهبان ایرادی دیگر یا مشکل محتوایی دارد اعلام کند.

نوروزی در پایان افزود: در آخر بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را داشتیم که برای اصلاح جزئیات به کمیسیون امده بود، جزئیات اصلاح شد، ماده ١، ٥، ١٠، ١٧ و ١٤ اصلاح شد و به صحن علنی بازگشت.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل متحد شورای نگهبان کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس لایحه پالرمو کنوانسیون پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد

به گزارش «تابناک» به نقل از دیده‌بان ایران، پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، به دیده‌بان ایران گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است، به دیده بان ایران گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد