Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@23:53:53 GMT

سالانه بیش از ۶ هزار تن عسل در اردبیل تولید می‌‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۹۱۵۲

سالانه بیش از ۶ هزار تن عسل در اردبیل تولید می‌‌شود

استان‌ها > اردبیل - کارشناس تولید عسل سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سرانه مصرف عسل در کشور بالاتر از میانگین جهانی است، گفت: میزان تولیدات عسل در استان اردبیل به بیش از ۶ هزار تن در سال می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عزیز باقری در جلسه گرامیداشت روز جهانی زنبور عسل که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: در استان اردبیل نزدیک به ۳۴۱ هزار کلنی زنبور عسل وجود دارد و میزان تولیدات سالانه استان به ۶ هزار و ۴ تن می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزان مصرف سالانه محصولات زنبور عسل در داخل استان اردبیل افزود: مصرف سالانه استان اردبیل نزدیک به یک هزار تن بوده و مابقی تولیدات داخل استان نیز به استان‌ها و کشورهای دیگر صادر می‌شود.

کارشناس زنبور عسل جهاد کشاورزی عنوان کرد: سرانه مصرف محصولات عسل در کشور ایران بالاتر از میانگین مصرف جهانی است به طوری که سرانه مصرف در کشور به ۹۵۰ گرم می‌رسد در حالیکه مصرف جهانی ۲۵۰ گرم است.

باقری ادامه داد: تا ۱۰ سال قبل زنبورداری به عنوان شغل محسوب نمی‌شد اما اکنون به عنوان یک حرفه با اشتغال‌زایی مناسب در جامعه کنونی شناخته می‌شود از همین رو می‌توان با توجه ویژه به این بخش زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم ساخت.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه زنبورداری بیان کرد: میز عسل با هدف بررسی مشکلات حوزه زنبورداری و تولید عسل در کشور به صورت پایلوت در استان اردبیل برگزار می‌شود که امیدواریم با برگزاری این جلسات مشکلات این حوزه رفع شود.

46

کلید واژه‌ها : استان اردبیل - عسل - اتاق بازرگانی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل عسل اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا
  • تولید بیش از ۱۲ هزار تن عسل در فارس
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات/ فروش سیگار به صورت نخی غیرقانونی است