Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@11:23:41 GMT

جشنواره فرهنگی گل محمدی استان یزد در مهریز برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۹۲۴۲

جشنواره فرهنگی گل محمدی استان یزد در مهریز برگزار می شود

سید محمد رستگاری عصریکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره همراه با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و با حضور مسافران ، مردم و تعدادی از مسوولان همراه خواهد بود.
وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب ، عکس ، صنایع دستی و مسابقه عکاسی با موضوع گل و گل چینی محور برگزاری جشنواره است .
فرماندار مهریز تصریح کرد: آشنایی بیشتر مردم با آداب و رسوم مردم منشاد به خصوص در برداشت گل محمدی و گلابگیری و معرفی منطقه به مسافران از اهداف برگزاری جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رستگاری یادآور شد: جشنواره با همکاری دهیاری و شورای اسلامی منشاد و سایر نهادهای فرهنگی ، دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم منطقه برگزار خواهد شد.
همه ساله از ماه خرداد برداشت گل محمدی در مهریز به خصوص روستای ییلاقی منشاد در دهستان میانکوه آغاز می شود و کشاورزان پس از برداشت آن برای تهیه گلاب اقدام می کنند.
از هرکیلوگرم گل سرخ محمدی 2 لیترگلاب ناب تهیه و از هر 6 هزار کیلوگرم گل یک لیتر عطر گل محمدی بدست می‌آید .
روستای منشاد با هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7536/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آداب و رسوم گل محمدی مسافران نمایشگاه کتاب یزد موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی که روز جمعه ۳۱ فروردین ماه در کنار سد شهدای تازه شهر در روستای گردشگری نظرآباد برگزار شد، مربیان کانون  سلماس برای کودکان برنامه های متنوع فرهنگی و هنری اجرا کردند.

 کاغذ و تا، کاردستی و نقاشی از فعالیت های اجرایی کانون در این جشنواره بود که با هدف نشاط آفرینی، با استقبال بی نظیر کودکان و خانواده های آنها همراه بود.

این جشنواره با هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری سلماس با استقبال پر شور مردم و با برنامه های متنوع و مفرحی همچون نمایشگاه صنایع دستی،  جشنواره غذا، موسیقی های محلی، بازی های بومی و محلی و با حضور ذبیح اله کاظمی فرماندار، مسئولین و جمعی از مدیران و روسای ادارات شهرستان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • بنیاد ایرانشناسی میزبان جشنواره فیلم اقوام شد
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر