Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:46:15 GMT

پژوهش های علمی برای تفاهم اقوام باید از موزه ها انجام شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۰۶۵۵

پژوهش های علمی برای تفاهم اقوام باید از موزه ها انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل جباری در آیین بزرگداشت روز جهانی موزه ها با اشاره به اینکه خواستگاه تاریخی، فرهنگی و تنوع اقوام و ادیان در آذربایجان غربی است افزود: نوسازی و ایجاد موزه های جدید، موزه مدرسه در ساختمان ۲۲ بهمن ارومیه، موزه سیار برای شهرستان های مختلف، سایت موزه چالدران، بوکان، سردشت و میاندواب از جمله برنامه های این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موزه ها در استان آذربایجان غربی به جهت اینکه دارای تنوع اقوام و در طول تاریخ خاستگاه تمدنهای مختلف بوده حائز اهمیت ویژه است ادامه داد:راه اندازی موزه های تخصصی و جدید شامل موزه های بوکان و میاندوآب، موزه مدرسه ارومیه، جنگ چالدران‌، قاجار ماکو و صلح سردشت در دستور کار است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی هم در این مراسم، به همکاری تنگاتنگ کارکنان این یگان در جهت پیشبرد اهداف سازمانی اشاره کرد و ادامه داد: نیروهای این یگان همواره در جهت تامین امنیت گردشگران و حفاظت از اماکن و اشیای تاریخی فرهنگی تلاش خستگی ناپذیر دارند.

سرهنگ حسن محمدی بیان کرد: عملکرد این یگان در سال گذشته و در آیتم های مختلف از جمله در حوزه دستگیری ها و رصد حفاران غیر مجاز و دلالان اشیای عتیقه افزایش داشته است.

آذربایجان غربی دارای ۱۵ موزه دولتی و غیر دولتی است که موزه مردم شناسی ارومیه و مهاباد، موزه باستان شناسی ارومیه، نقده، خوی، میاندوآب و حسنلو، موزه سنگ سه گنبد ارومیه، کاخ موزه باغچه جوق، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و مجموعه جهانی قره کلیسای چالدران از جمله آنهاست.

کد خبر 4301929

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه میراث فرهنگی آذربایجان غربی ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران خرم آباد اشتغال بیرجند مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی ویژه کارگران در ارومیه

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دبیر خانه کارگر آذربایجان غربی با بیان اینکه درصدد هستیم یک مجتمع فرهنگی و ورزشی ویژه اعضای خانه کارگر در ارومیه احداث کنیم، اضافه کرد: پیش از این دو قطعه زمین در شهرک ایثار ارومیه خریداری شده بود ولی از آنجا که در مسیر سیلگاه قرار گرفته بود، امکان اخذ مجوزهای موردنیاز برای ساخت و ساز وجود نداشت، بنابراین نسبت به تعویض زمین با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی اقدام شد که مراحل اداری این موضوع در اواخر سال گذشته خاتمه پیدا کرد و یک قطعه زمین ۱هزار و ۴۰۰ متری در شهرک ایثار دریافت کردیم.

مصطفی‌نژاد با بیان اینکه برای ساخت و ساز مکاتبات با شهرداری ارومیه در حال انجام است تا هرچه سریع‌تر یک مجموعه کامل متشکل از مهمانسرا، مجتمع فرهنگی و ورزشی، دانشگاه علمی کاربردی و ... احداث شود، گفت: با توجه به اینکه استاندار آذربایجان غربی به استراحتگاه ویژه کارگران توجه ویژه‌ای دارند امید است اقدامات عمرانی در این زمینه سریع‌تر آغاز شده و به سرانجام برسد.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی برای آغاز رایزنی‌ها جهت احداث مسکن ویژه کارگران با خیران و مسئولان خبر داد و گفت: این مساکن به صورت قسطی در اختیار جامعه قرارخواهد گرفت.

این مسئول توزیع ۱  هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه به نیابت از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران شیوع ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این راستا یک مرکز نیکوکاری برای دریافت نذورات، فطریه و ... شهروندان تاسیس شده است که کارگران بیکار و از کارافتاده را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • قطعی گاز در ارومیه
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی ویژه کارگران در ارومیه
  • مصدوم شدن دو نفر در ارومیه بدلیل انفجار کپسول گاز
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا