Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:32:08 GMT

بار دیگر یک جرثقیل در مسجدالحرام سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۰۹۳۴

بار دیگر یک جرثقیل در مسجدالحرام سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سقوط دوباره یک جرثقیل در مسجدالحرام واقع در مکه مکرمه یک زخمی بر جای گذاشت.

در همین راستا، امارت مکه مکرمه در توئیتر اعلام کرد که در پی سقوط بازوی این جرثقیل، راننده آن زخمی شده است.

بر اساس این اعلام، این حادثه در محوطه کاری روی داده است نه محل عبور زائران و حجاج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که جمعه ۲۰ شهریورماه سال ۱۳۹۴ حوالی ساعت ۱۷ به وقت محلی طوفانی در مکه مکرمه آغاز شد و به دلیل اهمال کاری شرکت ساختمانی «بن لادن» به عنوان شرکت مجری پروژه توسعه مسجدالحرام؛ جرثقیل مستقر در «باب السلام» حرم امن الهی سقوط کرد.

در این حادثه تلخ و اندوهناک که دو هفته قبل از آغاز رسمی مراسم حج تمتع روی داد، بیش از ۱۰۰ نفر از زائران خانه خدا مظلومانه جان‌باختند و حدود ۴۰۰ زائر نیز به شدت زخمی شدند.

شرکت ساختمانی «بن لادن» متعلق به خانواده اسامه بن لادن سرکرده پیشین القاعده از اتهامات وارده در حادثه سقوط جرثقیل در مکه که جان بیش از ۱۰۰ زائر بیت الله الحرام را گرفت و حدود ۴۰۰ زخمی بر جای گذاشت، تبرئه شد.

تیم وکلای مدافع شرکت ساختمانی «بن لادن» با طرح این ادعای واهی که شدت طوفانی که باعث سقوط جرثقیل مذکور شده بود را نمی توانست پیش بینی کند، توانست رأی برائت خود در این حادثه را از دادگاه دریافت کند.

کد خبر 4301930

منبع: مهر

کلیدواژه: جرثقیل مسجدالحرام مکه مکرمه ایران ایالات متحده آمریکا برجام فلسطین رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق سوریه انتخابات پارلمانی عراق 2018 روسیه اتحادیه اروپا عربستان سعودی کره شمالی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، سردار "احمدرضا رادان" در قرارگاه طرح نور، که به صورت ویدئو کنفرانس با سراسر کشور برگزار شد، ضمن تشکر ویژه از مردم، ریاست محترم جمهور، قوه قضائیه، دادستان، صداوسیما و همکاران انتظامی اظهار داشت: من با قاطعیت اعلام می‌کنم که در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس‌تر از این ماموریت وجود ندارد و خوشبختانه آن گونه که نشان می‌دهد به لطف خداوند متعال و تلاش و جدیت همکاران، پیامد‌های طرح بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سردار رادان با بیان اینکه نباید اجازه داد در حاشیه این ماموریت فراجا زمینه‌ای برای کاره‌های غیر قانونی ایجاد شود گفت: در موضوع خودرو‌هایی که در طرح نور حکم توقیف در توقفگاه را دارند وقتی راننده در خودرو است نیازی به استفاده از جرثقیل برای انتقال به پارکینگ نیست مگر اینکه راننده با پلیس همکاری نکند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: نباید اجازه داد برخی یدک کش‌ها و صاحبان پارکینگ متخلف از اقدامات قانونی پلیس سوء استفاده کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور یاد آور شد: برابر گزارش‌های دریافتی ۹۰ درصد تذکر گیرندگان رفتار و پوشش خویش را اصلاح و با پلیس همکاری نموده اند.

وی در پایان گفت: پلیس در کنار اجرای طرح نور، هیچ گاه از دیگر ماموریت‌های خود از جمله مبارزه با مواد مخدر سرقت و اراذل و اوباش غافل نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه
  •  ۱ مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • برخورد شبانه اتوبوس با تریلر در محور مهریز با ۱۰ زخمی
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین