Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@09:27:18 GMT

زکات از مهمترین ارکان اقتصاد در اسلام است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۱۰۵۴

زکات از مهمترین ارکان اقتصاد در اسلام است

خبرگزاری شبستان:دبیر شورای زکات استان مرکزی گفت: زکات از واجبات الهی و مهمترین رکن اقتصاد در دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، قنبر موسی نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی و دبیر شورای زکات استان (30 اردیبهشت) در نشست مشترک با سازمان جهاد کشاورزی که به ‌منظور بررسی و برنامه‌ریزی، تشویق و ترغیب مردم به پرداخت زکات در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت پرداخت زکات و تاکیدات دین مبین اسلام بر انجام این فریضه الهی گفت: زکات از ارکان اقتصادی در دین مبین اسلام است که توجه به آن راه گشای بسیاری از مشکلات جامعه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی پرداخت زکات و توجه به این فریضه الهی را سبب افزایش مال دانست و بیان کرد: پرداخت به موقع زکات به نیازهای فرهنگی و اجتماعی روستا ها کمک می کند.

 

دبیر شورای زکات استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی باید این فریضهٔ بزرگ را در سرلوحهٔ برنامه‌های خود قرار دهد و همه مسئولان نیز در این راستا وظیفه دارند.

 

موسی نژاد در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در ترویج این واجب الهی افزود: تشکیل شورای زکات در سازمان جهاد کشاورزی اقدامی مناسب در ترویج این واجب الهی است و امیدوارم سایر دستگاه‌ها نیز به تشکیل این شورا اقدام کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی ادامه داد: مردم استان مرکزی طی سال گذشته 6 میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

 

وی افزود: میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال 96 به نسبت سال گذشته در استان رشد صد درصدی داشته و به نسبت رتبه قبل کشوری هفت رتبه ترقی داشته است.

 

دبیر شورای زکات استان مرکزی گفت: تشکیل شوراهای زکات در روستاها از برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری است که این شورا متشکل از امام جماعت، دهیار، بخشدار و معتمدان روستایی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده با نظارت این شورا در همان مناطق روستایی توزیع می‌شود، افزود: این زکات می تواند سبب عمران و آبادانی روستا شود بسیاری از مشکلات روستا را حل کرده و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متناسب با آن منطقه را به اجرا در آورد.

 

حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در راستای ترویج فرهنگ زکات در جامعه گفت:  در قرآن کریم در آیات متعددی به این مهم پرداخته شده است که این امر نشان دهنده اهمیت این فریضه الهی است.

 

وی افزود: فرهنگ پرداخت زکات باید بیش از پیش ترویج شود و برای تبلیغات در این واجب الهی باید از تمامی دستگاه‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کرد.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت برجام مجلس فلسطین انتقال سفارت آمریکا به قدس نمایشگاه قرآن آمریکا قرآن کریم خبرگزاری شبستان پرداخت زکات جمع آوری زکات کمیته امداد امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند

حمیدرضا کریمی فرد در مراسم افتتاحیه رویداد صلاحیت حرفه‌ای نیرو‌های پیمانکاری شهرستان‌های غرب استان فارس در شهرستان کازرون گفت: از مهمترین اصول و ابزار توانمند سازی کارکنان، آموزش می‌باشد که قبل از ورود به فرآیند آموزش می‌بایست به منظور استخراج و احصاء نیاز‌های آموزشی، فاصله میان وضعیت موجود و مطلوب دانش و مهارت کارکنان محاسبه و ارزیابی شود. 

او یادآور شد: بدین منظور در وزارت نیرو تصمیم بر این شد تا جهت نیازسنجی اصولی بر پایه آخرین دستاورد‌های علمی، برنامه ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای پیمانکاران اجرا گردد که این شرکت به عنوان شرکت پیشرو در این حوزه، پیش قدم و در فاز اول در منطقه جنوب استان به میزبانی شهرستان لار تعداد ۲۰۳ نفر، در فاز دوم در منطقه شرق استان به میزبانی شهرستان فسا تعداد ۳۴۴ نفر را در سال گذشته به مرحله اجرا در آورد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فاز سوم این رویداد در منطقه غرب استان (شهرستان‌های کازرون، ممسنی، فیروزآباد، قیر و کارزین، فراشبند، رستم و کوهچنار) به میزبانی شهرستان کازرون انجام که ۲۷۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری مورد ارزیابی علمی و عملی قرار خواهند گرفت. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس یادآورشد: خروجی و نتیجه این برنامه و با کارگروهی و همکاری معاونت منابع انسانی شرکت توانیر، دانشگاه شهید بهشتی، انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق و همکاران در شرکت توزیع نیروی برق فارس، مبنایی جهت ارتقاء سطح و کیفیت خدمات قابل ارائه به مردم عزیز استان و همچنین توانمند سازی پیمانکاران به عنوان تلاشگران خط مقدم ارائه خدمت به مشترکین و ذینفعان در اختیار مدیران و تصمیم گیران قرار خواهد گرفت.

 گفتنی است، در طی برگزاری این رویداد ارزشمند، شایستگی نیرو‌های پیمانکاری در حوزه‌های دانش، ایمنی، تخصصی، مهارتی، روان شناختی، طب کار مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرد که این امر می‌تواند تا حد زیادی در کاهش خطا‌ها و از سوی دیگر ارتقای مهارت‌های فنی و شغلی و تدوین برنامه‌های رشد و توانمند سازی این گروه از نیرو‌های تلاشگر صنعت برق، نقش مهمی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • آیا امر به معروف و نهی از منکر، توهین به کرامت طرف مقابل است و یا سوق دادن او به مرتبه‌ای بالاتر از کرامت انسانی؟
  • قزوینی‌ها ۵۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی