Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@10:53:22 GMT

پایان تروریست‌ها در حمص

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۱۱۱۲

مرکز آشتی روسیه در سوریه امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت از خروج ۳۵ هزار و ۲۷۰ تروریست به همراه خانواده هایشان از منطقه کاهش تنش در شمال حمص سوریه خبر داد و بدین ترتیب پرونده تروریست‌ها در این استان بسته شد.

سرلشکر یوری یوتوشینکو رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه افزود: افراد یادشده در مدت هفت تا ۱۵ ماه می‌جاری (۱۷ تا ۲۵ اردیبهشت) از گذرگاه‌های نزدیک الرستن، القنطره و تلبیسه استان حمص خارج شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: مرکز آشتی روسیه فرآیند خروج تروریست‌ها از منطقه را کامل خواهد کرد و آنان به استان ادلب واقع در شمال سوریه منتقل می‌شوند.

وی گفت: بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه شان ادامه دارد و تاکنون ۲۲۱ آواره به خانه هایشان در استان حمص بازگشته اند و ۱۰۳ آواره نیز در ۲۴ ساعت گذشته به غوطه شرقی بازگشتند.

گفتنی است بالگرد‌های ارتش سوریه بر فراز روستا‌ها و شهر‌های استان درعا در جنوب سوریه اطلاعیه‌هایی پخش کردند و در آن‌ها از عناصر تروریست خواسته شده تا اسلحه را بر زمین بگذارند و به فرآیند آشتی ملی ملحق شوند.

ارتش سوریه تصمیم گرفته تا در آینده قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه مناطق تحت نفوذ تروریست‌ها با ریختن اطلاعیه‌هایی توسط هواپیما و بالگرد آن‌ها را به تسلیم و یا خروج از مناطق متصرفه وادار کند و درغیر این صورت ارتش با انجام عملیات نظامی با توسل به زور منطقه را از وجود آنان پاک خواهد کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشتی روسیه در سوریه حمص تروریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد