Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:19:00 GMT

انتقال سفارت آمریکا، زیر پا گذاشتن قوانین بین الملل است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۱۳۳۲

انتقال سفارت آمریکا، زیر پا گذاشتن قوانین بین الملل است

اسلام آباد - ایرنا - قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان با محکوم کردن اقدام واشنگتن در انتقال سفارت خود با بیت المقدس، گفت: این اقدام، نشان بارز زیر پا گذاشتن قوانین بین الملل است.

به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا از رسانه های رسمی پاکستان، 'تهمینه جنجوعه' در سخنانی، حل مساله کشمیر و فلسطین از طریق قوانین سازمان ملل را خواستار شد و گفت:مردم مظلوم کشمیر و فلسطین وضع مشابه دارند و سازمان‌های مسئول در جهان باید وظیفه خود را در قبال آنان انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنجوعه با تبیین رویدادهای اخیر جهانی و با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، گفت:اقدام کاخ سفید زیرپاگذشتن قوانین سازمان ملل است.
قائم مقام وزیر خارجه پاکستان همچنین از اتحاد به عنوان مهم‌ترین نیاز دنیای اسلام یاد کرد و گفت:اگر مسلمانان دست به دست هم دهند بسیاری از مشکلات حل می شود.
خانم جنجوعه بر پیگیری بهبود وضعیت مردم فلسطین و کشمیر از طریق سازمان ملل تاکید کرد.
دولت پاکستان نیز 25 اردیبهشت ماه جاری با ابراز نگرانی عمیق نسبت به بازگشایی سفارت آمریکا در بیت المقدس اعلام کرد:اقدام واشنگتن نقض آشکار قوانین بین المللی به ویژه قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود.
وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه خود نوشت: آمریکا به رغم حمایت جامعه جهانی از تلاش های مجمع عمومی سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت در باره راه حل تاسیس دو کشور برای رسیدگی به موضوع فلسطین، در حال انتقال سفارت خود در فلسطین اشغالی به سرزمین مقدس قدس شریف است.
در این بیانیه آمده بود: آمریکا با این اقدام قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت را نیز زیر پا گذاشت.
پیش از این نیز 'ملیحه لودهی' نماینده پاکستان در سازمان ملل نیز انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را محکوم کرده و اقدام جدی و فوری سازمان ملل در این خصوص را خواستار شده بود.
آساق**6125**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سفارت آمريكا وزارت خارجه آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، در حین سخنرانی سفیر آلمان در دانشگاه جی سی کشمیر پاکستان دانشجویان این دانشگاه نسبت به حمایت آلمان از اسرائیل برای کشتار مردم غزه اعتراض کردند.

دانشجویان پاکستانی با سر دادن شعار حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفتند: سفیر آلمان در پاکستان چگونه می تواند درباره حقوق بشر سخنرانی کند، در شرایطی که کشور خودش آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کند!

این دانشجویان به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در آلمان اعتراض کردند و باعث قطع سخنرانی سفیر شدند.

سفیر آلمان در واکنش به این اتفاق گفت: اگر می خواهی داد بزنی بروید بیرون از سالن فریاد زدن رفتار مناسب نیست، خجالت بکشید!

در پی این رخداد سخنرانی سفیر آلمان بر هم خورد و نیروهای امنیتی نیز دانشجویان معترض را به بیرون از سالن هدایت کردند.

کد خبر 6090307 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش