Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند اعتیاد انسان به فناوری به ویژه امواج الکترومغناطیس که به وسیله اینترنت بدون سیم wifi و یا خطوط برق فشارقوی در طبیعت و محیط پیرامون منتشر می‌شود، تهدیدی جدی برای زندگی گونه‌های گیاهی و جانوری و سبب انقراض نسل آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان امواج الکترومغناطیس تابش شده از وسایلی، چون آنتن‌های فرستنده اینترنت بدون سیم، رادیو، پخش تلویزیون و دیگر سامانه‌های بصری و نیز نسل‌های مخابراتی ۲، ۳ و ۴G همگی اثری منفی بر طبیعت و حیات وحش دارند.


محققان در پژوهش‌های خود دریافتند این امواج می‌تواند بر جهت حرکت پرندگان اثر منفی بگذارد و سبب گم کردن راه به وسیله آن‌ها شود، این امواج همچنین سبب آسیب به رشد و سلامت گیاهان می‌شود.


کارشناسان همچنین دریافتند این امواج بر زندگی حشره‌ها نیز اثر منفی می‌گذارد که نقش بسیار مهمی درگرده افشانی گیاهان و بارور کردن آن‌ها دارند.
محققان هشدار می‌دهند، رسیدگی نکردن به وضعیت امواج الکترومغناطیس می‌تواند سبب انقراض نسل بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری درسال‌های آینده درکره زمین شود.
پژوهش‌ها نشان می‌دهند، حدود ۷.۸ دهم میلیون گونه گیاهی و حیوانی در کره زمین وجود دارد که در حدود ۸۶ درصد از گونه‌های زمینی و ۹۱ درصد از گونه‌های دریایی هنوز کشف نشده‌اند.


همچنین آمار‌ها نشان می‌دهند، درحال حاضر حدود ۱۲۰۴ گونه پستاندار، ۱۴۶۹ گونه پرنده، ۱۲۱۵ گونه خزنده، ۲۱۰۰ گونه دوزیست و ۲۳۸۶ گونه ماهی در معرض خطر انقراض  قرار دارند.


افزون براین، حدود ۱۴۱۴ گونه حشره، ۲۱۸۷ گونه قارچ، ۲۳۷ گونه مرجان دریایی و ۶ گونه از جلبک‌های قهوه‌ای نیز درآستانه انقراض قرار دارند.

جمعیت جهان به طور تقریبی از ۳۷۰۶ گونه مهره دار، شامل ماهی، پرندگان، پستانداران، دوزیستان و خزندگان تشکیل شده است که حدود ۶۰ درصد آن درفاصله سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۲ منقرض شده‌اند.


کارشناسان اعلام کرده‌اند اینترنت بدون سیم و جریان فشاربرق و به طور کلی اشعه الکترومغناطیس، برای کسب و کار وتفریح انسان مفید هستند و با چشم دیده نمی‌شوند، اما اثرگذاری منفی خود را بر حیات وحش و زندگی گونه‌های گیاهی دارند.


امروزه در تمامی کشور‌های جهان و حتی مناطق دور افتاده شبکه‌های اینترنت بدون سیم و نیز کابل‌های فشار قوی برق وجود دارد که می‌تواند تهدیدی جدی برای ادامه زندگی انسان درجهانی شود که به گونه‌های گیاهی، جانوری و حشره‌ها نیاز دارد.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

اعتیاد انسان به فناوری‌های جدید عامل انقراض و نابودی گونه‌های جانوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان

ایسنا/لرستان ‌مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در مرکز تکثیر و احیا گوزن زرد ایرانی در مجموعه کشت و صنعت فجر صفا استان لرستان خبر داد.

علی سالاروند گفت: سال ١۴٠١ و ۱۴۰۲ در راستای حفظ و احیاء این گونه ارزشمند و در خطر انقراض هشت رأس گوزن زرد ایرانی از دو سایت تکثیر و پرورش دشت ناز ساری و سایر مراکز تکثیر کشور به لرستان و دامنه‌های زاگرس که زیستگاه و خاستگاه اصلی این گونه در گذشته بوده، انتقال داده شد.

وی افزود: گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش فجر صفای کشت و صنعت لرستان واقع در دامنه‌های یافته‌کوه حفاظت و نگهداری می‌شوند که نخستین و بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش گوزن زرد در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در راستای حفاظت مشارکتی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش و ذخایر ژنتیکی ایجاد شده است.

سالاروند از تولد یگ راس گوساله در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت؛ گوساله تازه متولد شده در شرایط مناسب و پایداری می‌باشد و توسط مسئولین سایت و دامپزشک مربوطه به همراه مادر تحت مراقبت است و شرایط زیستی و بستر مناسب برای زادآوری و رشد گوساله‌ توسط کارشناسان زحمتکش این اداره کل و مجموعه کشت و صنعت فجر صفا لرستان‌ فراهم شده است.

وی خاطر ژنشان کرد: در سال گذشته هم یک رأس گوزن زرد در این سایت متولد شده است که هم اکنون در سلامت کامل می‌باشد که نشان از موفقیت این سایت جدید در احیاء گونه‌های ارزشمند و در خطر انقراض حیات‌وحش دارد.

وی افزود: در حال حاضر گوزن زرد ایرانی در چند استان کشور نگهداری می‌شود و همچنان تلاش برای حفظ این گونه ارزشمند ادامه دارد و با سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست و معرفی آن به مناطق مختلف، روند حفظ این گونه ارزشمند در سال‌های اخیر روند خوبی گرفته است و امیدها برای احیاء آن در خاستگاه اصلی آن یعنی استان لرستان با موفقیت زاد و ولد طی دو سال اخیر نیز دو چندان شده است.

سالاروند، موفقیت احیاء این گونه ارزشمند در استان لرستان را به همه طبیعت دوستان و علاقمندان به حیات وحش و محیط زیست تبریک گفت و از در دست بررسی بودن چند سایت خصوصی برای ایجاد مراکز نگهداری گونه‌های شاخص حیات وحش در استان لرستان خبر داد و اظهار کرد: استان لرستان در ایجاد مراکز حفاظت مشارکتی حیات وحش با کمک بخش خصوصی و در راستای شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» در کشور پیشگام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • (تصاویر) وقتی حیوانات عاشق می‌شوند
  • وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • (ویدئو) خوددرمانی اورانگوتان با طب گیاهی پس از زخمی شدن
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض