Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونیفرانس پرس، آتشفشان کیلاویا Kilauea که در منطقه پونا جزیره هاوایی قرار دارد از ده روز پیش فعال شده است، همچنان به فوران خود ادامه می‌دهد.

تشدید فوران‌ها و انفجار‌های آتشفشان کیلاویا در جزیره هاوایی حجم زیادی از خاکستر را در آسمان پراکنده کرده و هشدار قرمز هوانوردی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گدازه‌های این آتشفشان در ده روز اخیر به سمت مناطق مسکونی روان شده و زندگی و فعالیت ساکنان منطقه را دچار مشکل کرده است.

تاکنون بسیاری از مردم منطقه خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و مقامات هاوایی قصد دارند تا هزاران نفر دیگر از ساکنان مناطق تحت خطر را پیش از آنکه گدازه‌ها به منازل آن‌ها برسد، تخلیه کنند.

خاکستر و غبار شدید ناشی از این فوران‌ها تا ارتفاع ۳۶۵۷ متری از دهانه آتشفشان را فرا گرفته و به سمت جنوب غرب شناور است و هوایی ناسالم را در منطقه ایجاد کرده است.

اداره زمین شناسی آمریکا به هواپیما‌های عبوری از منطقه هشدار داده است، زیرا فوران آتشفشان می‌تواند خاکستر‌ها را در امتداد مسیر‌های هواپیما‌ها پرتاب کند.

این خاکستر‌ها هم چنین خطری جدید برای ساکنان جزیره هاوایی است به طوری که تاکنون گاز‌ها و گدازه‌های آتشفشانی ۳۷ خانه و سازه را تخریب و حدود ۲۰۰۰ نفر از ساکنان منطقه را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است.

انتهای پیام/

تشدید فوران‌ها و انفجار‌های آتشفشان کیلاویا در هاوایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث طبیعی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس؛ سیمرغی که از خاکستر غزه برمی‌خیزد

یک تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به شکست‌های پی‌درپی رژیم صهیونیستی در تضعیف حماس، هشدار داد این گروه این توانایی را دارد که بدون شرکت در مذاکره و تنها با حفظ مواضع خود در غزه، رژیم صهیونیستی را وادار به آتش‌بس کند.

به گزارش ایسنا، «دیوید هرست» تحلیلگر آمریکایی در مقاله‌ای در پایگاه تحلیلی «میدل‌ایست آی» به شرح ناتوانی رژیم صهیونیستی در تضعیف قوای نظامی و محبوبیت حماس پرداخت و هشدار داد حمله به رفح نه تنها آسیبی به حماس نمی‌زند، بلکه رژیم صهیونیستی را از قبل هم منفورتر خواهد کرد.

او به نقل از منابع آگاه خود که در جریان مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس قرار دارند، گفت اگر توافقی برای آتش‌بس حاصل نشود، حماس ناراضی نخواهد بود؛ زیرا گرچه جنبش مقاومت فلسطین اخیراً با توافقنامه پیشنهادی مصر و قطر موافقت کرده، اما متن این توافق برای حماس ایده‌آل نبوده و این گروه برای پذیرش آن از بعضی خواسته‌های خود گذشته است. ازاین‌رو، برهم‌خوردن توافق آسیبی به حماس نمی‌زند.

هرست همچنین با بیان اینکه ممکن است در صورت عدم حصول توافق، حماس تا برقراری آتش‌بس دیگر حاضر به شرکت در هیچ مذاکره‌ای نشود، اظهار کرد: «حماس این آمادگی را دارد که تا وقتی اسرائیل به لزوم برقراری آتش‌بس پی نبرده، به مبارزه ادامه دهد.»

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه تل‌آویو و واشنگتن سعی دارند مسئله آمادگی نظامی حماس با وجود حملات رژیم صهیونیستی را نادیده بگیرند، این پرسش را مطرح کرد که اگر ادعای غرب درباره ازبین‌رفتن بخش عظیمی از توانایی‌های حماس صحت دارد، پس این جنبش چگونه هنوز به حمله به مواضع رژیم صهیونیستی ادامه داده و در مذاکرات هم با اعتمادبه‌نفس ظاهر می‌شود؟

رژیم صهیونیستی بارها مدعی شده که تعداد زیادی از نیروهای حماس را از میان برداشته و تنها چهار گردان از حماس در رفح باقی‌مانده‌اند. اما چگونه پس از هفت ماه جنگ و ویرانی گسترده در غزه، حماس هنوز تسلیم نشده است؟

هرست به نقل از منبع آگاه خود در منطقه که از توانایی‌های نظامی حماس مطلع است، نوشت: «در شمال، مرکز و جنوب، هر جا ارتش اسرائیل عقب‌نشینی کرده، نیروهای حماس دوباره ظاهر شده‌اند. گرچه سربازان اسرائیل کنترل محور نتزاریم را در اختیار دارند، اما ایست‌های بازرسی آن‌ها در این منطقه رفته‌رفته در معرض خطر قرار گرفته‌اند و به همین دلیل است که آن‌ها در مذاکرات اخیر پیشنهاد عقب‌نشینی از این محور را مطرح کردند.»

برخی از کارشناسان نظامی در رژیم صهیونیستی هم با ناتوانی این رژیم در ازبین‌بردن توانایی‌های حماس موافق هستند. یک مقام نظامی این رژیم در گفت‌وگو با روزنامه عبری «معاریو» گفت: «نتانیاهو به‌خوبی می‌داند که ما در وضعیت بن‌بست نظامی قرار داریم... ارتش کنترل ۸۰ درصد نوار غزه (به جز رفح) را به دست گرفت، اما به دلیل کمبود نیرو نتوانست این مواضع را حفظ کند. در نتیجه، نیروهای حماس دوباره به تمام مناطقی که اسرائیل از آن‌ها عقب‌نشینی کرده بود بازگشته و کنترل را در دست گرفتند.»

به اذعان این تحلیلگر آمریکایی، گردان‌های حماس قدرت نظامی خود را حفظ کرده‌اند و چه در تامین تسلیحات و چه در جذب سرباز، هیچ مشکلی ندارد. او گفت جناح‌های مختلف فلسطینی پشت مبارزان حماس ایستاده‌اند، زیرا می‌دانند حمله اسرائیل یک تهدید وجودی برای تمام فلسطین است. با گذشت هفت ماه از جنگ، حماس به منبع بی‌انتهایی از ده‌ها هزار نیروی تازه‌نفس دسترسی دارد.

دیوید هرست همچنین با اشاره به عمل‌نکردن بسیاری از موشک‌های رژیم صهیونیستی، نوشته است: «حماس هیچ محدودیتی در دسترسی به مواد منفجره ندارد. سازمان ملل اخیراً اعلام کرد که از هفتم اکتبر تا امروز آنقدر ماده منفجره روی غزه رها شده که پاک‌سازی این نواره از مواد منفجره‌ای که عمل نکرده‌اند، تا ۱۴ سال طول خواهد کشید. با این فرض که ۱۵ درصد از بمب‌های اسرائیل در غزه منفجر نشده باشند، مواد منفجره به‌دست‌آمده از این بمب‌ها و موشک می‌تواند حماس را تا مدت‌ها تامین کند.»

این تحلیلگر در مقاله خود همچنین به تلاش‌های جدی رژیم صهیونیستی در گذشته برای سرنگون‌کردن حماس در غزه اشاره کرد، از جمله تلاش برای اقدام نظامی با کمک اردن و همچنین تقلا برای ایجاد نفاق در میان رهبران اقوام فلسطینی در غزه. هرست با اشاره به اینکه تمامی این طرح‌ها تا امروز شکست خورده‌اند، نوشت: «این‌ها حماس را مطمئن کرده که می‌تواند در برابر هر تلاشی از سوی نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی برای ازبین‌بردن خود مقاومت کند.»

در این گزارش آمده است: «اعتماد حماس به پیروزی مقاومت بسیار بالاست. اسرائیل سعی کرد با ویرانگری در غزه حماس را وادار به تسلیم کند، اما این ویرانه‌ها در نهایت به ضرر اسرائیل تمام شد، نه حماس. امروز محبوبیت حماس در غزه از هر زمانی بیشتر است.»

نویسنده این مقاله با یادآوری حمله بی‌حاصل رژیم صهیونیستی به خان‌یونس نوشته است: «حمله به رفح یک قتل‌عام است که طبق قوانین بین‌المللی مسئولیت آن بر عهده اسرائیل خواهد بود... اگر نیروهای اسرائیلی همان کاری را که با خان‌یونس کردند، در رفح تکرار کنند، رفح با خاک یکسان خواهد شد؛ درحالی‌که اسرائیل همچنان اسرای خود را از کنترل حماس آزاد نکرده و رهبران حماس نیز دستگیر یا کشته نشده‌اند... حماس ایمان دارد که در هر دو زمینه (حفظ قدرت و نگهداری اسرای صهیونیست) موفق خواهد شد.»

یک نظامی صهیونیست در این باره می‌گوید: «نتانیاهو هم می‌داند که ورود به رفح حاصلی نخواهد داشت، بلکه مشکلات (اسرائیل) را ده برابر خواهد کرد. ما پس از اشغال رفح، این بار هم ناچار به عقب‌نشینی خواهیم شد... درحالی‌که این حمله روابط ما را با کشورهای جهان و با کشورهای عربی - که با آنها رابطه مسالمت‌آمیزی داریم - کاملاً از بین خواهد برد.»

هرست به نقل از این نظامی صهیونیست نوشت: «این حمله تبعاتی سنگین خواهد داشت، از جمله منزوی‌شدن اسرائیل، تشدید تحریم‌های تسلیحاتی، کشته‌شدن اسرا و افزایش تلفات.»

این تحلیلگر آمریکایی مقاله خود را با اشاره به تشدید وخامت اوضاع برای نتانیاهو به پایان رسانده و نوشته است: «بعد از حمله به رفح یک درد جدید به دردسرهای نتانیاهو اضافه خوهد شد: اینکه برای اعلام پیروزی به چه دستاویزی چنگ بیندازد، آن هم وقتی شکست را پیش رو می‌بیند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس؛ سیمرغی که از خاکستر غزه برمی‌خیزد
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت
  • سازمان لیگ فوتبال با درآمد میلیاردی جرایم انضباطی چه می‌کند؟
  • گوشته زمین آنقدر داغ است که صفحات پوسته زمین بر آن شناورند!
  • تایید حمله به رفح توسط اسرائیل؛ تخلیه ساکنان و تشدید بمباران‌ها
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • عملیات خطرناک نجات حیوانات خانگی هنگام فوران آتشفشان + فیلم
  • آغاز کوچاندن ساکنان شرق رفح از سوی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد