Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@19:25:53 GMT

زمان طلایی درمان سکته مغزی؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۴۱۱۷

مدیر انجمن سکته مغزی استان زنجان اظهار کرد: زمان طلایی درمان بیماری سکته مغزی 3 تا 4.5 ساعت است. ناطقان: عبدالرضا قریشی، با بیان اینکه اختلال عملکرد مغز در عروق خون‌رسان با عنوان سکته مغزی شناخته می‌شود، گفت: این بیماری در دنیا به عنوان سومین عامل مرگ‌ و میر شناخته می‌شود و بسته به اینکه در کدام قسمت مغز اتفاق بیفتد، علائم مختص به خود را بروز می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بر روی این بیماری تحقیقات وسیعی در سطح کشورهای توسعه یافته انجام می‌گیرد، گفت: محققان در تلاش هستند تا آمار ابتلا به این بیماری را کاهش دهند، به طوری که این بیماری را به پنجمین عامل مرگ و میر تبدیل کرده‌اند و این موضوع نشان از این دارد که با کنترل ریزفاکتورها می‌توان از شیوع سکته مغزی جلوگیری کرد.
مدیر انجمن سکته مغزی استان زنجان با اشاره به اینکه آگاهی مردم نسبت به این بیماری کم است و اغلب آنها علایم سکته مغزی را نمی‌شناسند، افزود: این در حالی است که شناخت مردم نسبت به سکته قلبی بالا است و با وجود اقدامات انجام شده در زمینه سکته قلبی، این بیماری همچنان موقعیت قبلی خود را حفظ کرده است.
قریشی با اشاره به اینکه آمار نشان می‌دهد سکته مغزی در دنیا و جهان در حال افزایش است، افزود: افزایش سن جمعیت، تغییر عادت غذایی، تغییر سبک زندگی به زودی تاثیر خود را بر روی سکته مغزی خواهد گذاشت، در همین راستا باید آگاهی مردم نسبت به این بیماری افزایش یابد؛ چرا که امروز برای این بیماری درمان وجود دارد و زمان طلایی برای درمان این بیماری 3 تا 4.5 ساعت است و بیمار باید سریعا به بیمارستان انتقال یابد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت عدم درمان بیمار در این زمان طلایی، بیمار با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد شد و باید با ناتوانی خود کنار بیایند.
وی افزود: طبق آمار ارائه شده در هر دقیقه یک میلیون سلول در مغز بیماران سکته مغزی از بین می‌رود و همین موضوع در زمینه زمان انتقال بیمار به مراکز درمانی اهمیت پیدا می‌کند که در استان زنجان بیمارستان ولیعصر در این زمینه فعالیت دارد و مردم باید به این نکته توجه داشته باشد؛ چرا که مشاهده می‌شود گاها افراد بیمار خود را به بیمارستان آیت‌الله موسوی منتقل می‌کنند و این موضوع باعث از بین رفتن زمان طلایی بیمار برای بهبود می‌شود.
مدیر انجمن سکته مغزی استان زنجان افزود: برخی از علایم سکته مغزی شامل اختلال تکلم، انحراف صورت و یا ضعف اندام در دست یا پا است که در افراد سالمند، در افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای نظیر فشار خون، دیابت، چاقی، مصرف سیگار، الکل، چربی خون بیشتر دیده می‌شود.
منبع: ایسنا برچسب ها: زمان طلایی ، درمان سکته مغزی ، سکته قلبی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زمان طلایی درمان سکته مغزی سکته قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند

دو کلیه و کبد جوان ارومیه‌ای که دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی، فرهنگ اهدا عضو سنت حسنه‌ای است که هم برای بیماران با شرایط مرگ مغزی به عنوان باقیات صالحات محسوب شده و هم باعث نجات بیمارانی می‌شود که در صف انتظار برای مرگ بر اثر نرسیدن عضو هستند.

طبق آیه شریفه قرآن هرکسی جانی را نجات دهد انگار کل جامعه و انسان‌ها را نجات داده و این می‌تواند نصب‌العین برای همه ما در خصوص ضرورت فرهنگ‌سازی برای اهدا عضو و نجات جان انسان‌ها باشد.

در جدیدترین مورد از اهدا عضو، اعضا بیمار مرگ مغزی اهل ارومیه با ایثارگری و اجازه خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

در این راستا دو کلیه و کبد جان‌بخش شادروان امیر محمودی موجب نجات جان سه بیمار نیازمند پیوند شد.

جان‌بخش امیر محمودی متولد سیزدهم خرداد ۱۳۷۷ بود که در شهر کرج دچار مرگ مغزی شده و والدین وی اجازه اهدا اعضایش را دادند.

آن مرحوم امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فاز دوم قطعه ۴۹ باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

کد خبر 750394

دیگر خبرها

  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند