Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:16:41 GMT

پزشکان کره جنوبی علیه دولت تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۴۱۳۰

پزشکان کره جنوبی علیه دولت تظاهرات کردند

پکن - ایرنا - هزاران نفر از پزشکان و کادرهای بیمارستانی انجمن پزشکی کره جنوبی علیه 'مون جائه این' رییس جمهوری و برنامه دولت وی در زمینه مراقبت های بهداشتی دست به تظاهراتی بزرگ زدند.

به گزارش ایرنا تظاهر کنندگان از روز یکشنبه اعتراضات خیابانی را شروع کردند و بنا به آمار ارایه شده از سوی تلویزیون کره جنوبی شمار آنها به 7 هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انجمن پزشکی کره جنوبی که این تظاهرات را ساماندهی کرده در بیانیه ای آورده است که دولت مدعی شده است که خدمات بهداشتی باید با قیمت مناسب در اختیار عامه مردم قرار گیرد.
تظاهر کنندگان شعارهایی علیه دولت و رییس جمهور سر داده و تاکید کردند که برنامه مراقبت های بهداشتی و پزشکی رییس جمهور باید منسوخ شود.
در بیانیه معترضان آمده است که دولت با شعارهایی از این قبیل و طرح برنامه بهداشتی ریاست جمهوری درصدد اغفال مردم است و سیاست مذکور برای «ارایه خدمات با بهای مناسب یک دروغ بزرگ و عوامفریبانه» است.
دولت می گوید که برای اجرای برنامه بهداشتی رییس جمهور تا سال 2022 میلادی بیش از 27 میلیارد و 900 میلیون دلار اختصاص می دهد که پزشکان و انجمن های پزشکی کره جنوبی مخالف آن هستند.
دولت می گوید که با این سرمایه گذاری قصد دارد خدمات پزشکی و بیمه های بهداشتی را گسترش دهد تا مردم تحت پوشش این خدمات و بیمه پزشکی قرار گیرند و آزمایش های مختلف پزشکی تحت همین پوشش برای آنها انجام شود.
انجمن پزشکی کره جنوبی ضمن تاکید بر مخالفت با این برنامه افزوده که کمیته ای را تشکیل داده است که مسئول رایزنی با مقام های دولت و رییس جمهور درخصوص این برنامه است.
پزشکان معترض می گویند که اگر سامانه تامین اجتماعی و خدمات پزشکی و بیمه بهداشتی برای مردم به طور بی رویه گسترش یابد این خدمات بتدریج شکلی نامناسب به خود می گیرد و از کنترل خارج می شود و زیان آن قبل از همه متوجه مردم خواهد بود.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره جنوبي پزشكان تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با توجه به اینکه تهران پایتخت است این تصور وجود دارد که دارای امکانات مورد نیاز می‌باشد اما یکی از استان‌های محروم کشور، استان تهران است.

به گزارش مشرق، «سپهر خلجی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران به یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران اشاره کرد و گفت: یکی از این محرومیت ها موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است؛ باید با نگاهی متوازن و با توجه به همه بخش‌ها، محرومیت‌های تهران مورد توجه واقع قرار گیرد.

خلجی افزود که در دولت با این نگاه، برنامه‌ریزی شکل گرفت تا در کنار سفرهای استانی رئیس جمهور، سفر به استان تهران هم مورد توجه قرار گرفته و حوزه‌های مختلف و زیرساخت‌های استان تهران نیز مورد بازدید قرار بگیرد تا تهران هم به صورت ویژه مورد توجه باشد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: سفرها به استان تهران به دلیل وسعت بالای آن، باید منطقه به منطقه صورت بگیرد و در راستای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی