Web Analytics Made Easy - Statcounter

برانکو ایوانکوویچ به کشورش برگشته و مشغول استراحت است. او با قهرمانی به خانه برگشت و اولین مربی‌ای بود که تیمش را به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ برد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

برانکو اخلاق و منش خاصی دارد. گاهی از در دروازه رد نمی‌شود و گاهی از سوراخ سوزن بیرون می‌رود! او یک روز از محسن مسلمان به عنوان معمار تاکتیکی تیمش نام می‌برد و روز دیگر همین بازیکن را چنان با نیمکت‌نشینی تضعیف می‌کند که دل هر تماشاگری به حالش می‌سوزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رفتار ایوانکوویچ البته مسبوق به سابقه است. در تیم ملی هم با برخی بازیکنان لجبازی می‌کرد و به‌رغم موفقیت‌هایی که داشت، غالباً جو جامعه علیه او بود چون بازیکنانی را کنار می‌زد که عملکرد خوبی داشتند و به بازیکنانی مثل علی بداوی، جلال کاملی‌مفرد، ابراهیم میرزاپور و… بازی می‌داد. بازیکنانی که باکیفیت‌تر از آنها را در لیگ خودمان و حتی بین لژیونرها داشتیم ولی برانکو یک لیست واحد داشت که سال‌ها با همان لیست، هدایت تیم ملی را به دست گرفت و به صورت محدود از بازیکنان دیگری غیر از آنها سود می‌برد.
با این حال برانکو را باید مربی موفقی دانست زیرا بدون مسلمان، منشا، رفیعی، طارمی و سرتن چوک هم تیمش را قهرمان لیگ می‌کند و از گردنه سخت لیگ قهرمانان به مرحله یک چهارم نهایی می‌رساند. او مربی موفقی است و این ادعا را آمار و ارقام دارد نه نگارنده این مطلب.  تا بار دیگر ثابت شود پرسپولیس چطور توانسته دو فصل پشت‌سر هم قهرمان شود و چرا نسبت به سایر تیم‌ها، عملکرد بهتری داشته است.
یک جمله می‌تواند کلید تمام این موفقیت‌ها باشد. مدتی قبل و در واقع چند روز پیش از بازی پرسپولیس مقابل سپیدرود، فرصتی دست داد تا ملاقاتی با برانکو داشته باشیم. در این ملاقات دوستانه، او جمله‌ای به کار برد که می‌تواند تمام زوایای موفقیت‌هایش را دربر بگیرد:

«من عاشق کارم هستم. همه مربیان باید این‌طور باشند وگرنه مشاغل آسان‌تری نسبت به مربیگری هم وجود دارد و برای پول درآوردن، می‌توان شغل دیگری را برگزید اما مربیگری را دوست دارم چون همیشه در آن چالش‌های جدیدی نهفته است. هم پرورش بازیکنان را می‌بینیم و هم تکامل آنها را.»

برانکو حرف‌هایش را این‌طور ادامه داد:

«من موفقیت و پیروزی را دوست دارم. همیشه برای هیچ یا همه، تیمم را به میدان می‌فرستم و اعتقادم این است که یا باید برنده بود یا یک تیم کاملاً معمولی و البته من نمی‌خواهم معمولی باشم. به همین علت است که تیم من به صورت مداوم تمرین می‌کند و حتی بعد از هر برد یا موفقیتی که به دست می‌آوریم، فشار تمرینات را افزایش می‌دهم. من اعتقاد دارم موفقیت، می‌تواند آدم‌ها را تنبل کند. مثلاً بگوییم ما که دیگر قهرمان لیگ شده‌ایم و همه چیز تمام شده است اما این‌طور نیست. بعد از قهرمانی، داستان تازه‌ای شروع می‌شود و باید از قهرمانی‌‌تان دفاع کنید. من موفقیت را دوست دارم اما باید چالش تنبلی بعد از موفقیت را هم پیش‌ روی خودم بپذیرم و با آن مبارزه کنم. بازیکنانم آن‌قدر حرفه‌ای شده‌اند که این موضوع را درک کنند.»

این نگاه حرفه‌ای است که یک مربی به موفقیت‌هایش دارد. اینکه نباید زود، سیر شد و نباید گفت:«ما که قهرمانیم، غم دیگری باقی نمانده» و آن وقت دوباره به یک تیم معمولی بدل شد. چقدر این شرایط برای تیم‌های ایرانی آشناست‌‌؛ تیم‌هایی که خود را به آب و آتش می‌زنند تا قهرمان لیگ شوند اما فصل بعد از قهرمانی، از مدیریت تا کادر فنی و بازیکنان می‌خواهند از تیم قهرمان فرار کنند و به تیم دیگری بروند چون اعتقادشان این است که امکان تکرار قهرمانی وجود ندارد ولی برانکو حرف دیگری می‌زند و طور دیگری فکر می‌کند. شاید نام این حرف‌ها «حرفه‌ای‌گری» باشد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی ابراهیم میرزاپور برانکو ابراهیم میرزاپور برانکو برانکو ایوانکوویچ تیم ملی محسن مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به ساوتگیت: برای موفقیت این ستاره را حذف کن

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی سابق تیم ملی انگلیس که دو سال پس از عملکرد فاجعه‌بار در جام جهانی ۲۰۱۰ این تیم را ترک کرد، در گفت‌وگوی جدیدی در مورد شرایط سه‌شیرها برای مسابقات یورو ۲۰۲۴ صحبت کرد.

او گفت:«مشکلاتی با دروازه‌بان وجود دارد. گاهی اوقات خوب است. گاهی بد. من بازی‌هایی از او را دیده‌ام. مثلا فینال جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰. آنها مقابل ایتالیا شکست خوردند. بعد از ۲۰ دقیقه از بازی، پیکفورد بازی با توپ را رها کرد و هر توپی که به او پاس می‌دادند را فقط به‌صورت بلند و بدون دقت دفع می‌کرد.

او از توپ می‌ترسد. ترجیح می‌دهد توپ در سمت دیگری باشد و نزدیکش نباشد. این روی بقیه تیم تأثیر می‌گذارد. شما وقتی یک دروازه‌بان خوب دارید، از نظر اعتمادبه‌نفس در سطح بالایی قرار می‌گیرید.

مدافعان میانی هم مشکلاتی دارند و  و در سطح بقیه تیم نیستند. خط هافبک خوب است، مهاجمان واقعا خوب هستند. مدافع راست و چپ خوب هستند. در مورد دو مدافع میانی و دروازه‌بان شک دارم.

من انگلیس را دوست دارم. بازیکنان بسیار خوبی دارند اما مشکل این است که وقتی آنها به پیروزی نزدیک می‌شوند، گاهی اوقات با ترس بازی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • خودت دوست خودت باش: راز طلایی موفقیت (فیلم)
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • حرفهای متواضعانه اوسمار در تمجید از یحیی و برانکو
  • هشدار به ساوتگیت: برای موفقیت این ستاره را حذف کن
  • اساس سپاه معنویت و اعتقاد است
  • اذعان به موفقیت حمله ایران به اراضی اشغالی
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • صحنه مشکوک روی دروازه رئال مادرید که بارسلونایی ها اعتقاد به رد شدن توپ از خط دروازه داشتند
  • (تصاویر) شاسی‌بلند ۲۰ میلیاردی فورد، همه را شیفته خود می‌کند!