Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهش جدیدی نشان می‌دهد شاید ارتباط میان نورون‌های موجود در لایه بیرونی مغز در افرادی که آی‌کیو (IQ) بالاتری دارند، کمتر باشد.

با وجود اینکه پژوهش‌های پیشین ادعا کرده‌اند افرادی که مغز‌های بزرگتری دارند، حتما باهوش‌تر هستند، بررسی دقیق‌تر ریزساختار مغز نشان می‌دهد باهوش بودن، تنها به سلول‌های مغزی بیشتر مربوط نیست بلکه با اتصال کارآمدتر آن‌ها در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گروه بین‌المللی از متخصصان مغز و اعصاب، از یک روش تصویربرداری غیرتهاجمی موسوم به "dMRI" برای بررسی تراکم و طبقه‌بندی شاخه‌های درون مغز ۲۶۰ نفر داوطلب استفاده کردند. هر مورد، یک آزمایش پیچیده را پشت سر گذاشت و نمراتی در سطح هفت تا ۲۷ را ارائه داد.

بیشتر بخوانید:مغز انسان می‌تواند ساختار‌های هندسی ۱۱ بُعدی خلق کند 

پژوهشگران، از طریق انطباق داده‌های تصویربرداری با نمرات آزمایش، دریافتند سلول‌های مغزی کسانی که مهارت‌های تحلیلی بالاتری دارند، بیشتر است. همچنین مشخص شد که این افراد، شاخه‌های ارتباطی کمتری میان نورون‌های موجود در قشر مغزی خود دارند.

سپس، پژوهشگران، به مجموعه داده‌های تقریبا ۵۰۰ نقشه نورونی در "پروژه اتصال انسانی" (HCP) مراجعه کردند و الگوی مشابهی از آی‌کیو بالاتر و اتصال پایین‌تر یافتند.

پژوهش‌های پیشین نشان داده بودند که مغز‌های باهوش‌تر، به‌رغم داشتن سلول‌های بیشتر، تمایلی به کار بیشتر ندارند و هنگام آزمایش آی‌کیو، در مقایسه با کسانی که برای به دست آوردن نمرات بالاتر تلاش می‌کنند، فعالیت متابولیک کمتری نشان می‌دهند.

این بررسی جدید، به بررسی رشد فرضیه بازدهی عصبی می‌انجامد که براساس آن، قدرت تحلیلی گروه سلول‌های عصبی، با تراکم بیشتر آن‌ها ارتباطی ندارد بلکه به روش اتصال آن‌ها مربوط است که این تلاش را به حداقل می‌رساند.

"اران جنک" (Erhan Genç)، عصب‌شناس "دانشگاه رور بوخوم" (RUB) آلمان می‌گوید: مغز‌های باهوش، با یک شبکه کوچک، اما کارآمد از نورون‌ها شکل می‌گیرند. این شبکه، دستیابی به سطح بالای تفکر را با حداقل فعالیت عصبی ممکن، امکان‌پذیر می‌سازد.

مغز، با استدلال تحلیلی که تنها بخشی از مجموعه مهارت‌های گوناگون شناختی است، کار‌های شگفت‌انگیزی انجام می‌دهد، اما درک بیشتر درباره چگونگی تعامل واحد‌های فردی برای حل مشکلات با حداکثر کارآیی، کاری بیش از نشان دادن چگونگی عملکرد مغزی در سطح سلولی انجام می‌دهند و ممکن است روشی برای بهبود فناوری تقلید آنها، نشان دهد.

بدون شک، پژوهش‌های بیشتر، به مشخص کردن سیستم ساده عصبی و حل ساده‌تر این موضوع کمک خواهد کرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

میزان هوش با اتصال کارآمد میان نورون‌ها ارتباط دارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یواس‌ای تودی: محبوبیت بایدن در میان رای‌دهندگان جوان در حال کاهش است

 یواس‌ای تودی با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های اخیر اعلام کرد که محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در میان جوانان این کشور در حال کاهش است و این امر می‌تواند زنگ خطری برای این سیاستمدار دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده باشد.

طبق آخرین نظرسنجی‌ها معلوم شده است که بایدن محبوبیت خود را در میان رای دهندگان جوان از دست می‌دهد و عمده دلیل آن نارضایتی این قشر از عملکرد دولت در مناقشه رژیم اسرائیل و حماس است.

نظرسنجی جوانان هاروارد که از افزون بر ۲۰ هزار جوان ۱۸ تا ۲۹ ساله انجام شده است، نشان داد که بایدن نسبت به دونالد ترامپ دیگر نامزد انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، عملکرد بهتری داشته است ولی آمار کلی در میان جوانان برای دولت فعلی در حال ریزش است.

بر اساس این گزارش ۶۰ درصد از رای دهندگان جوان زیر ۳۰ سال از بایدن و تنها ۳۰ درصد از ترامپ حمایت کردند. همچنین در مجوع ۵۱ درصد از کل جوانان از بایدن و ۲۸ درصد از ترامپ حمایت داشتند.

ستی وارن، مدیر مؤسسه سیاست در مدرسه هاروارد کندی، در بیانیه‌ای خبری گفت: جوانان امروز نگرانی‌های زیادی در مورد اینکه کشور ما به کجا می‌رود، دارند.

وی افزود: جوانان کشور در حوزه‌های اقتصاد، سیاست خارجی، مهاجرت و آب و هوا، نگرانی دارند و به طور فزاینده‌ای آماده هستند تا صدای خود را در نوامبر امسال در پای صندوق‌های رای به گوش مردم برسانند.

درگیری اسرائیل و حماس یکی از موضوعاتی است که رای دهندگان جوان را به پای صندوق‌های رای می‌کشاند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که جوانان آمریکایی بیشتر فکر می‌کنند که حملات اسرائیل غیرقابل توجیه است.

مهاجرت نیز به موضوع داغ دیگری تبدیل شده است. در حالی که ۵۳ درصد از جوانان آمریکایی فکر می‌کنند که در مرز جنوبی بحران وجود دارد، ۵۰ درصد موافقند که مهاجران فرهنگ ایالات متحده را بهبود می‌بخشند و ۴۵ درصد مخالف ساخت دیوار هستند.

این گزارش تاکید دارد که به طور کلی نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که بایدن در میان رای دهندگان جوان از حمایت ضعیفی برخوردار است.

نظرسنجی اخیر دانشگاه سافولک که در ژانویه منتشر شد، نشان داد که در میان رای دهندگان زیر ۳۵ سال، ترامپ پیشتاز است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
  • جزئیات بیشتر از کشف ۸۰ خاور زباله در خانه یک میلیاردر
  • اتصال سیستم پیامک (SMS) به CRM: راهنمای کاربردی
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند
  • لینگشی L ؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می کنند! (+عکس)
  • ارتباط چشمی چیست و چطور در آن مهارت پیدا کنیم؟
  • ارتباط عجیب میان یک جلبک دریایی و بقای انسان‌!
  • یواس‌ای تودی: محبوبیت بایدن در میان رای‌دهندگان جوان در حال کاهش است
  • چرا غرب نمی‌تواند میان روسیه و چین فاصله ایجاد کند؟