Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@10:26:37 GMT

آمریکا خواستار همکاری اروپا درباره ایران شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۴۲۵۸

آمریکا خواستار همکاری اروپا درباره ایران شد

رویترز گزارش داد: آمریکا امیدوار است از علایق مشترکی که در ماه های اخیر با شرکای اروپایی ایجاد شده برای پرداختن به برنامه هسته ای و موشکی و نقش ایران در منطقه استفاده کند.

به گزارش ایرنا، یک مقام وزارت خارجه آمریکا که رویترز نام او را ذکر نکرد، گفت که این علایق مشترک می تواند «زمینه ای برای ادامه همکاری های رو به جلو» ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد واشنگتن امیدوار است که اتحادیه اروپا بر «موضوعاتی از قبیل مجموعه رفتارهای ایران در رابطه با برنامه هسته ای، توسعه موشکی، مناقشه های منطقه ای و سایر موضوعات» تمرکز کند.

روزنامه آلمانی «ولت آم سونتاگ» به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که نامش فاش نشده، مدعی شده بود که بحث هایی در مورد یک توافق احتمالی جدید میان ایران و قدرت های جهانی جریان دارد که علاوه بر پوشش محتوای برجام، بخش های دیگری برای خشنودسازی آمریکا خواهد داشت.

بنابر ادعای این منبع، این بخش ها شامل برنامه موشکی ایران و سیاست های منطقه ای ایران در خاورمیانه است.

این مقام بلندپایه اتحادیه اروپا به ولت آم سونتاگ گفت: ما باید از نام توافقنامه هسته ای وین دور شویم و چند عامل اضافی به آن بیفزاییم، زیرا تنها این اقدام ترامپ را برای موافقت و لغو دوباره تحریم ها علیه ایران متقاعد خواهد کرد. چنین توافقی ممکن است در آینده دربردارنده کمک مالی به ایران نیز باشد.

اما سه مقام آگاه اتحادیه اروپا که در مذاکرات برای بازداشتن ترامپ از ترک توافق هسته ای حضور داشته اند، روز یکشنبه در گفت وگو با رویترز، این گزارش روزنامه آلمانی را نادرست خواندند.

یکی از این مقام ها گفت: نشست روز جمعه وین درباره مسائل اجرایی و جزئیات برنامه جامع اقدام مشترک خواهد بود و هیچ موضوع دیگری را در برنخواهد گرفت.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعای ارائه بسته جدید به ایران در قبال پذیرش توافق جدید در برجام را «ادعاهای بی ربط» خواند وگفت: چنانچه سایر طرفها بتوانند حقوق مصرح ایران در برجام را رعایت و بطورکامل بدان عمل نمایند دراین توافق باقی می مانیم و دیگرمسائل مطروحه بی پایه و غیرقابل اعتناست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اروپا و آمریکا اتحادیه اروپا ایران برنامه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه آگاه به جزئیات مذاکرات گفت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به سبب فشارهای سیاسی به تاخیر می‌اندازد.

این مقام اسرائیلی تاکید کرد که نتانیاهو در جلسات کابینه جنگ با شروط توافق موافقت می‌کند اما در جلسات کابینه دولت به خاطر اسموتریچ و بن گویر چیز دیگری می‌گوید.

وی افزود که نتانیاهو اکنون نماینده یک اقلیت در کابینه جنگ و همچنین در برابر روسای سرویس‌های امنیتی در خصوص توافق مبادله اسرا است.

کد خبر 6091390 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...