Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - پرسپولیس قهرمان دو فصل اخیر رقابت های لیگ برتر تنها دو نماینده در فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی در جام جهانی 2018 دارد.

به گزارش وب سایت نود، پس از خط خوردن نام سیدجلال حسینی، یکی از بهترین مدافعان لیگ فوتبال ایران و ستون خط دفاعی تیم کی روش در چهار پنج سال گذشته، که باعث تعجب بسیاری از اهالی فوتبال شد، سرخپوشان فقط دو بازیکن دیگر در جمع بازیکنان اعزامی به جام جهانی 2018 روسیه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس در سه فصل اخیر بدون شک بهترین تیم در لیگ برتر ایران بوده و نمایش های بسیار خیره کننده ای داشت. بسیاری سطح کیفی و فنی پرسپولیس در این دو سه سال را کاملاً فراتر از سایر تیمهای حاضر در رقابت های لیگ و فوتبال ایران توصیف می کردند؛ به طوری که شاگردان برانکو در لیگ برتر هفدهم هم با ادامه روند رو به رشد خود توانستند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. یکی از عوامل اصلی قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر شانزدهم، و همچنین دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ برتر هفدهم، خط دفاعی بسیار مستحکم و منسجم این بود. در فهرست 35 نفره کارلوس کی روش هم نام دو بازیکن از خط دفاعی پرسپولیس به چشم می خورد؛ محمد انصاری و سیدجلال حسینی. اما با اعلام فهرست 24 نفره تیم ملی، خبری از نام این دو مدافع در بین بازیکنان اعزامی به جام جهانی روسیه نبود.

کارلوس کی روش از بهترین تیم حال حاضر فوتبال ایران، یعنی پرسپولیس، تنها دو بازیکن را در فهرست نهایی خود حفظ کرد؛ این رویکرد از سرمربی پرتغالی تیم ملی تازگی ندارد. در دوره قبلی جام جهانی در برزیل، در سال منتهی به این رقابتها، فولاد خوزستان به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافت. اما در فهرست نهایی کارلوس کی روش تنها یک بازیکن، یعنی بختیار رحمانی، از تیم قهرمان آن فصل به تیم ملی دعوت شد. بختیار رحمانی کاپیتان فولاد خوزستان در جام جهانی 2014 برزیل اصلاً فرصت بازی پیدا نکرد.

در ادوار گذشته حضور ایران در جام های جهانی (پیش از حضور کی روش در رأس کادر فنی تیم ملی ایران)، برای حضور در این رقابتها توجه بیشتری به بازیکنان تیم قهرمان در فصل منتهی به جام جهانی می شد. پیش از شروع رقابت های جام جهانی 1978 آرژانتین، تیم پاس تهران قهرمان جام تخت جمشید شد؛ از این تیم حسین فرکی، حسین کازرانی، بهتاش فریبا و محمد صادقی در بین نفرات اعزامی به جام جهانی حضور داشتند که سه نفر از این بازیکنان جز نفرات اصلی ترکیب ایران در هر سه بازی تیم کشورمان در جام جهانی آرژانتین بودند.

در جام جهانی 1998، تیم ملی کشورمان شش بازیکن از تیم قهرمان فصل یعنی پرسپولیس را به همراه داشت؛ نیما نکیسا، احمدرضا عابدزاده، افشین پیروانی، مهرداد میناوند، رضا شاهرودی، نعیم سعداوی نمایندگان سرخپوشان پایتخت در تیم اعزامی به فرانسه بودند که از بین آنها رضا شاهرودی به علت مصدومیت در آستانه بازیها، جام جهانی را از دست داد. در هر سه بازی دو پست هافبک چپ و دروازه بانی به طور کامل در اختیار پرسپولیسی های تیم ملی بود، و البته از نعیم سعداوی و افشین پیروانی هم در این بازیها استفاده شد.

 

در جام جهانی 2006، برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت تیم ملی چهار بازیکن را از استقلال قهرمان فصل به تیم ملی دعوت کرد و با تیمش به آلمان برد. مجتبی جباری هم سرنوشتی مثل رضا شاهرودی در جام جهانی 1998 داشت و در آستانه بازیها مصدوم شد و جام جهانی را از دست داد اما سه بازیکن دیگر در جمع ملی پوشان حضور داشتند. گفتنی است پیش از این بازیها، آرش برهانی که فصل را با پیراهن پاس به پایان رسانده بود، به استقلال پیوست و در جمع نفرات تیم ملی در جام جهانی حضور داشت و به میدان هم رفت.

البته این گونه تصمیم گیری های کی روش فقط به تیم ملی ایران محدود نمی شود؛ کی روش در انتخاب نفرات فهرست نهایی تیم ملی پرتغال برای جام جهانی 2010، تنها دو بازیکن از تیم قهرمان فصل یعنی بنفیکا را به جام جهانی برد، در حالیکه بازیکنان بیشتری را از تیم های دوم و سوم آن فصل یعنی پورتو و اسپورتینگ لیسبون به تیم ملی دعوت کرد. البته او تنها از فابیو کونترائو، یکی از دو بازیکن عضو باشگاه بنفیکا، در جام جهانی استفاده کرد.

 

 

2081

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: پرسپولیس داخلی اختصاصی ویژه کارلوس کی روش تیم ملی ایران تیم ملی پرتغال فهرست تیم ملی جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«احمدعباسی» آقای گل جام ملت‌ها شد

 سعید احمدعباسی، راس تیم ملی فوتسال ایران به عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ انتخاب شد.

سعید احمدعباسی که یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی است، در این مسابقات از بازیکنان تاثیرگذار ایران بود و توانست ۸ گل در این مسابقات به ثمر برساند که یکی از آنها در دیدار فینال و در جریان پیروزی ۴ بر ۱ برابر تایلند بود.

باقر محمدی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران به عنوان بهترین دروازه‌بان جام انتخاب شد.

همچنین تیم فوتبال تایلند، جایزه بازی جوانمردانه را دریافت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • جزییات سهمیه ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • قهرمان جام حذفی ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌ آف لیگ نخبگان می‌ رود
  • رسمی؛ لیست نهایی تیم ملی والیبال اعلام شد
  • «احمدعباسی» آقای گل جام ملت‌ها شد
  • سهمیه قطعی ایران برای نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا: ۱+۲
  • ۲+۱ سهمیه قطعی ایران در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا