Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@06:13:44 GMT

آموزش 100 قرآن آموز در موسسه قرآنی صراط النبی میانه

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۴۵۰۲

آموزش 100 قرآن آموز در موسسه قرآنی صراط النبی میانه

سکینه عزتی، مدیر مؤسسه قرآنی صراط النبی میانه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 100 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، حفظ و تجوید از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.


وی افزود: تلاوت قرآن كريم، در همه حال ارزشمند است، زيرا همه قرآن، كلام خداست و خواندن همه سوره‌ها فضيلت و ثواب دارد، در عين حال، خواندن بعضى از سوره‌ها در بعضى اوقات به دليل مصالحى كه خداوند و چهارده معصوم(ع) از آن آگاهند، ثواب بيشترى دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از پایه های قرآن آموزان گفت و خاطرنشان کرد: قرآن آموزان مؤسسه در پایه‌های سنّی نونهال، نوجوان و جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
عزتی با اشاره به پیامدهای خواندن قرآن در زندگی ادامه داد: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را مانند دوستى در زندگى انتخاب كنيم، آياتش را بخوانيم و در معانى آسمانى‌اش تفكر كنيم، پس از مدتى زندگى‌مان سرشار از نور، روشنايى، طراوت و زيبايى خواهد شد.
مدیر مؤسسه قرآنی صراط النبی میانه ضمن بازگو نمودن اثرات آشنایی انسان با قرآن یادآور شد: درجات بهشت بر اساس تعداد آيات قرآن تقسيم شده است و هركس هر مقدار كه با قرآن آشنا باشد درجات بهشت را طى مى‌كند.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: حافظان قرآن مشمول رحمت خدا، در بركنندگان نور خدا و آموزگاران كلام خدايند. كسی كه با آنان دوستی نمايد با خدا دوستی نموده و كسي كه با آنان دشمنی كند خدا را دشمن داشته است.
عزتی قرآن را مایه رحمت دانست و تاکید کرد: قرآن كريم، مايه هدايت و رحمت است. اين كتاب شريف و كلام لطيف، مربى و راهنماى انسان در رسيدن به كمال نهايى و نزدیک شدن به خداست و او را به‌سوى خير و سعادت سوق مى‌دهد، هدف اصلى و مهم‌ترين فايده آن، انسان‌سازى و تربيت بشر است، فوايد و آثار ديگر، هدفى فرعى به‌حساب مى‌آيند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، موسسه بیت الاحزان از ابتدای فعالیت خود تا کنون بیش از ۳ هزار نفر حافظ کل قرآن را آموزش داده است.

سعادتی معاون آموزشی این موسسه گفت: همچنین تعداد زیادی از افراد در این موسسه بخش‌هایی از قرآن را حفظ کرده اند.

کار جذب قرآن آموزان در اردیبهشت ماه از طریق سایت این موسسه از افراد ۱۴ تا ۲۲ سال صورت می گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی + ویدئو
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان