Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@13:04:47 GMT

خشم ترامپ از افشاگری نیویورک‌تایمز

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۴۹۱۹

رویداد۲۴-رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار زنجیره‌ای چند توییت به شدت از تیم تحقیق درباره تبانی احتمالی او با روسیه و کشورهای عربی انتقاد کرد و گفت این تحقیقات باید متوقف شود.

پس از آنکه روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی تحقیقی از دیدار خصوصی و محرمانه سال ۲۰۱۶ مشاوران «دونالد ترامپ» نامزد وقت انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و فرستاده عربستان سعودی و امارات متحده عربی پرده برداشت، ترامپ روز یکشنبه با انتشار چندین توییت به شدت از این روزنامه و دموکرات‌ها انتقاد و آن‌ها را به تلاش برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه نیویورک‌تایمز دیشب در یک گزارش مفصل که می‌تواند روند تحقیقات درباره مداخله «بیگانگان» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را وارد مرحله‌ای تازه کند، نوشت ترامپ در تلاش برای رسیدن به کاخ سفید تلاش کرده علاوه بر روسیه از ریاض، ابوظبی و یک سرمایه‌دار اسرائیلی متخصص موج‌سازی در شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرد. بر اساس قوانین آمریکا، مداخله دولت‌ها و اتباع خارجی در انتخابات ممنوع است.

ترامپ در واکنش به این گزارش، زنجیره‌ توییتی منتشر کرده و با لحن عصبانی از بازرس ویژه، اف. بی. آی و دموکرات‌ها به دلیل ادامه تحقیق درباره زد و بند احتمالی با کشورهای دیگر، انتقاد کرد. او در توییتر نوشت: «اوضاع واقعا دارد مضحک می‌شود. نیویورک‌تایمز ورشکسته و متقلب (البته نه به متقلبی هیلاری کلینتون [نامزد دموکرات‌ها در انتخابات]) گزارشی طولانی و کسل‌کننده منتشر کرده که نشان می‌دهد پرهزینه‌ترین تحقیق انگ‌زنی تاریخ هیچ‌چیز درباره [ارتباط] روسیه و من پیدا نکرده، بنابراین حالا دارند بقیه دنیا را می‌گردند.»

او در توییتی دیگر مدعی شده که تحقیقات بازرس ویژه پرونده تبانی احتمالی با روسیه ۲۰ میلیون دلار هزینه داشته و توسط ۱۳ فرد نزدیک به دموکرات‌ها و ۲ عضو دولت سابق آمریکا انجام شده است. وی افزود: «کافی است! آن‌ها هیچ تبانی و ساخت و پاختی با روسیه پیدا نکرده‌اند، هیچ ممانعتی [از اجرای عدالت] پیدا نکرده‌اند، اما درباره فساد در ستاد هیلاری کلینتون که ۳۳ هزار ایمیلش را پاک کرد و زمانی که وزیر خارجه بود ۱۴۵ میلیون دلار دریافت کرد...، تحقیق نمی‌کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به جمهوری‌خواهان و «آمریکایی‌های واقعی» توصیه کرده که در برابر این تحقیقات «قاطعیت» به خرج دهند. وی مدعی شده هدف از ادامه تحقیقات توسط «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده تبانی احتمالی، اثرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره است، چراکه به گفته ترامپ این تحقیقات «می‌تواند به حزب جمهوری‌خواه لطماتی وارد کند.»

وکلای ترامپ پیش از این هم بارها از مولر خواسته بودند به تحقیق درباره روابط با روسیه و دیگر کشورهای خارجی که ممکن است در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مداخله کرده باشند، پایان دهد. با این وجود گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد این تحقیقات نه تنها در مراحل پایانی نیست، بلکه با افشای اسناد تازه از دیدارها و روابط اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ، وارد مرحله تازه‌ای هم شده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: سیاست ترامپ آمریکا نیویورک تایمز رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا

دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در پنسیلوانیا پیروز شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ و جو بایدن رئیس جمهور سابق و فعلی آمریکا در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها در ایالت پنسیلوانیا پیروز شدند.

براساس این گزارش، ترامپ در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در پنسیلوانیا 83/4 درصد آرا را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 67 نمایندگی دیگر از جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات نهایی به رئیس جمهور سابق برسد.

از سوی دیگر در جبهه دموکرات ها نیز، جو بایدن نیز توانست در انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات ها در پنسیلوانیا، 93/1 درصد آرای دموکرات ها را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 159 نمایندگی دیگر از دموکرات ها برای شرکت در انتخابات نهایی به وی برسد.

در همین حال، میانگین نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد ترامپ با اختلاف اندک 0/4 درصدی نسبت به بایدن در ایالت هایی که رقابت تنگاتنگی بین نامزدها در آنجا وجود دارد، پیشتاز است.  

انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها برای تعیین نامزد نهایی هر کدام از این احزاب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

ترامپ و جو بایدن، حدنصاب لازم از آرا برای نامزدی حزب‌های متبوع خود را به دست آوردند و رسماً وارد رقابت انتخاباتی برای بار دوم شدند.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی استترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات