Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@16:57:17 GMT

ترفندهای نظافت خانه در یک چشم بهم زدن

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۴۹۴۳

ترفندهای نظافت خانه در یک چشم بهم زدن

رکنا: یکی از دغدغه های بزرگ زنان خانه دار نظافت خانه است با این روش ها ظرف مدت کوتاهی زندگی تان تمیز می شود.

نظافت روزانه منزل یکی از دغدغه های اصلی خانواده های شاغل است و دشواری های خاصی دارد. خانه محل آسایش افراد خانوار است و بایستی همواره تمیز و مرتب باشد. اکثر افراد در تعطیلات آخر هفته کارهای نظافتی و تمیز کردن خانه را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جارو کردن، پاک کردن لکه ها، شستن لباس های کثیف، مظافت راه پله و مشاعات، بخشی از کارهای نظافتی است که باید به صورت دوره ای و مرتب انجام شود. بسیاری از افراد از نیروی نظافتی خانم یا آقا برای کمک در نظافت منزل استفاده می کنند. در این مطلب کلیدهای طلایی تمیز کردن منزل در کوتاه ترین زمان در نظر گرفته شده.

تمیز کردن خانه طبق برنامه منظم

خانه تکانی، نظافت کلی منزل است که سالی یکبار اتفاق می افتد ولی محل سکونت شما به طور روزانه نیاز به نظافت دارد.همین که بخشی از کارهای نظافتی و تمیر کردن خانه به صورت مستمر و هر روزه انجام شود، بسیار ایده آل است. نیازی نیست کل فضای داخلی به یکباره زیر و رو شود. برخی از کارهای نظافتی روزانه، برخی هفتگی و بخش دیگری سالیانه انجام می شود.

انباشت ظرف‌ها ممنوع!

یکی از دلایلی که باعث می‌شود منزل ما از یک خانه نظیف به یک خانه کثیف تبدیل شود جمع کردن ظرف‌ها در سینک ظرفشویی است. معمولا این گونه است که وقتی ظرف‌ها در سینک جمع شد اگر تا پایان روز شسته نشود احتمال این که شاید تا مدت‌ها ظرف‌ها فقط جمع شوند و شسته نشوند بسیار زیاد است. عده کمی از افراد تا وقتی که حتی یک ظرف شسته شده وجود دارد، اقدام به شستشوی ظرف ها نمی کنند. جمع شدن ظرف های نشسته موجب ازدحام سوسک و جانوران موذی خواهد شد.

پس شستن ظرف‌های کثیف را در اولویت برنامه های نظافت و تمیز کردن خانه قرار دهید. به هیچ وجه اجازه ندهید که ظرف شسته نشده‌ای از امروز به فردا انتقال پیدا کند، با خودتان شرط کنید که حتما باید ظرف‌های کثیف را تا پایان هر روز و قبل از صبح فردا بشویید و بخوابید. ظرف شسته نشده و سینک کثیفی که مدام جلو چشمتان است باعث می‌شود به کل انگیزه‌تان را برای نظافت کل آشپزخانه از دست دهید.

تمیز کردن خانه و کثیف‌کاری‌های بزرگ

فکر کنید که با همسرتان نشسته‌اید و مشغول تماشای فیلم هستید، بعد از آن که فیلم تمام می‌شود از جایتان بلند می‌شوید مشاهده می‌کنید که پوسته تخم‌ها اطرافتان ریخته است، کاغذ بسته‌بندی پفک و چیپس که تمام شده پخش و پلا است و کلا انگار جلوی تلویزیون یک جنگ برپا شده است. این جور موقع‌ها اولین چیزی که گفته می‌شود آن است که «حالا حالش را نداریم بذار فردا تمیز می‌کنیم!» هیچ وقت گول این ندای مغزتان که از روی تنبلی برمی‌خیزد را نخورید همان موقع زباله‌های عمده و در چشم را جمع کنید، ریخت و پاش‌ها را جمع و جور کنید و یک جاروی دم‌دستی بکشید تا محل مورد نظر تقریبا مثل قبل از کثیف‌کاری‌تان شود و سر فرصت به صورت درست و حسابی آن را تمیز کنید.

برای نظافت هر بخش از خانه نیز نیاز به وسیله مناسب آن دارید. قبل از آن که برای نظافت روزانه منزل برنامه‌ریزی کنید کمی وقت بگذارید و به خرید وسایلی که برای نظافت لازم است مثل تی و جارو و فرچه و … بپردازید. داشتن لوازم نظافت و شستشوی مناسب برای تمیز کردن خانه بسیار ضروری است و منجر به سهولت کارها می شود.

نظم کلید طلایی آرامش

نظم کلید به سامان رسیدن خیلی از کار‌هاست اما در نظافت روزانه منزل جایگاهش به مراتب والا‌تر است. وقتی که منزلتان ریخت و پاش و نامرتب باشد کثیفی‌ها در این وضع به چشم نمی‌آیند و چون زمانی که می‌خواهید خانه را مرتب کنید مجبورید نظافتش هم بکنید و بالعکس کارتان چند برابر می‌شود به همین خاطر مدام نظافت و مرتب کردن را به تعویق می‌اندازید.

نکته این جاست که وقتی خانه‌ای نامرتب باشد، امکان وجود آلودگی و کثیفی نیز بیشتر می شود. زباله های ریز و درشت در یک اتاق نامرتب کمتر دیده می شوند. بسیاری از این آلودگی ها می توانند موجب رشد قارچ و باکتری های بیماری زا شوند. جلوگیری کردن از کثیف شدن خانه و کاشانه غیرممکن است اما جلوی بی‌منظمی را می‌شود گرفت، پس منظم باشید تا نظافت راحت‌تری داشته باشید!

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت منزل آشپزخانه فیلم تعطیلات زنان خانه دار انگیزه زندگی صبح خانه داری عکس حوادث قتل وحید مرادی شرور تهران حوادث تهران اخبار تهران مرز تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لوکیشن «خانه به دوش» پس از ۲۰ سال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • از رنجی که می‌برند...
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟ | چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟
  • (کاریکاتور) دیوید تیلور؛ تنها در خانه!
  • ببینید | طوفان در خانه عنکبوت
  • ببینید | ۸۰ تن زباله در خانه
  • (ویدئو) لوکیشن «خانه به دوش» پس از ۲۰ سال
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفندهای طلایی برای پایان دادن به اختلافات و درگیری های زناشویی
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟
  • این خانه همیشه بهار است (عکس)