Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@12:13:43 GMT

منافع مردم را بر منافع حزبی ترجیح می دهم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۵۲۱۱

منافع مردم را بر منافع حزبی ترجیح می دهم

دیروز یکشنبه به وقت 9 و 45 دقیقه صبح، شانزدهمین شهردار پایتخت روردرروی نمایندگان بیش از 10 میلیون شهروند تهرانی، سوگند یاد کرد تا منافع مردم را بر منافع حزب و جناح خود ترجیح داده در توزیع منابع به عدالت رفتار کرده و در مبارزه با فساد و خودکامگی پیشرو باشد. حمیده امینی فرد روزنامه نگار

ایران آنلاین / سید محمد علی افشانی، شهرداری که با 19 رأی شورایی‌ها بعد از گذشتن از 7 خان سخت ریاست، به بلندترین کرسی «بهشت» راه یافت، دیروز نخستین روز کاری خود را به‌عنوان شهردار جدید تهران آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست یکماه و اندی پس از استعفای پر حاشیه محمد علی نجفی، شهردار مستعفی تهران که به بهانه بیماری، ترجیح داد از قطار مستهلک شهرداری تهران، زود هنگام پیاده شود. افشانی البته یک روز پیش از ادای سوگندنامه، در جمع معاونان و مشاورانش حاضر شد تا باب اظهاراتش از همین نقطه آغاز شود. او که در کارنامه کاری اش، 30 سال پر سابقه و پر دستاورد را در حوزه عمران شهری دارد، دیروز پیش از آنکه با صدای رسا و صریح، متن سوگندنامه را بخواند، به حماسه 29 اردیبهشت ماه هم گریزی زد و به مردم اطمینان داد که برای ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی آنها، تلاش خواهد کرد.

او در این جلسه همچون گذشته، به تعامل و ارتباط مناسب با ذی نفعان اشاره کرد و گفت: «تهران، مشکلات عدیده‌ای دارد که بدون تعامل، امکان حل آنها وجود ندارد.» او در واقع غیر مستقیم بار دیگر به تعاملی اشاره کرد که در روز ارائه برنامه‌هایش هم به آن پرداخته بود: «موافقت همه ارکان نظام با آمدن او به شهرداری تهران»! ابلاغ حکم افشانی، تنها پس از گذشت 3 روز در بیست و ششم اردیبهشت ماه، هم البته مهر تأییدی بر این رابطه تعاملی زد! شاید به‌همین علت بود که او ترجیح داد به 2 نفر عضوی که به او رأی نداده‌اند هم در این جلسه اشاره کرده و سعی در حفظ این رابطه تعاملی بکند: «دو نفری که به من رأی نداند نیز با من مخالف نبودند بلکه این دو نفر علاقه‌ای به فرد دیگری داشتند که به آن افراد رأی دادند؛ اما مطمئناً از امروز همه ما در کنار هم برای آنچه که موجب ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان است تلاش خواهیم کرد.»

بــــرش
در انتصابات دخالتی نداریم

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم درباره سرنوشت مدیران نجفی (شهردار سابق تهران) پس از انتخاب شهردار جدید گفت: ما در شورای شهر در انتصابات دخالتی نداریم، براین اساس توصیه‌ای هم در این زمینه نداریم. وی همچنین با اشاره به رد مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس از سوی فرمانداری تهران از پیشنهاد فرمانداری برای افزایش حداکثر 12.5 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی خبر داد. محسن هاشمی در جلسه علنی نیز با بیان اینکه از آقای افشانی انتظار داریم با شتاب هرچه بیشتر کار را آغاز کند، گفت: نخستین روز کاری آقای افشانی با سالروز 29 اردیبهشت ماه مصادف شد و این مسأله را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با حمایت همه‌جانبه مردم فصل درخشانی در خدمت به آنها رقم بخورد. وی ادامه داد: ازجمله سرفصل‌های مهم برنامه شورا که برگرفته از خواسته‌های مردم تهران است؛ می‌توان به تمرکز در حوزه حمل و نقل عمومی، شفاف‌سازی فرآیند مدیریت شهری، اصلاح منابع مالی، افزایش اتکا به درآمد پایدار و شتاب بخشیدن به فرآیند نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و آقای نجفی که آرزوی سلامتی برای ایشان را داریم، گام نخست را در این زمینه برداشتند.

جدی‌ترین اظهارات افشانی، البته به بعد از ادای سوگند نامه و به حاشیه‌هایی بر می‌گشت که او برای نخستین بار در جمع خبرنگاران رقم زد. شهردار تهران با بیان اینکه با رسانه‌ای کردن تخلفات، قبل از اثباتش مخالفم، گفت: «هر تخلفی که در هر دوره‌ای صورت گرفته باید مورد پیگیری قرار گیرد؛ اما روش من این است که کاملاً از موضوع آگاه باشم و تخلف صورت گرفته را از مراجع قضایی مرتبط و قانونی پیگیری کنم و با رسانه‌ای کردن هر نوع تخلف قبل از اثباتش مخالف هستم.»

افشانی همچنین در تله سؤال تغییر معاونین و رؤسا در شهرداری تهران هم افتاد، اما زیرکانه این‌طور جواب داد: «منطق این است که هر مدیری که توان انجام مأموریت را داشته باشد و پاکدست بوده و رضایت مردم را نیز در پی داشته باشد حتماً با وی ادامه کار داده می‌شود و اساساً دنبال تغییر نیستیم و من شیوه‌ام اینگونه است که با کسب شناخت در طول زمان تغییر ایجاد می‌کنم.»

جالب اینکه حجت نظری، عضو شورای شهر در تذکری پیش از دستور درباره انتصابات این‌طور گفته بود: «با وجود آنکه افشانی در چینش مدیران خود مختار است، اما به وی پیشنهاد داده می‌شود که نسبت به استفاده از نیروهای بازنشسته در مدیریت شهری تجدید نظر کند تا راه برای حضور جوانان باز شود.» اگرچه افشانی در متن سوگندنامه‌اش هم به این موضوع اشاره کرده و گفت:"برای انجام هرچه بهتر وظایف خود همه دانش و تجربه خویش را با انتخاب همکاران و مدیران امین، پاکدست، کارآمد و شایسته توأمان به کار می‌گیرم.» افشانی در جمع خبرنگاران در ادامه به برنامه‌هایش برای اداره شهر اشاره کرد و گفت: «طبیعی است در این برنامه یکی از مهم‌ترین رئوس، موضوع آسیب‌های اجتماعی است که قطعاً رسیدگی به این آسیب‌ها جزء برنامه‌های اصلی سال 97 قرار می‌گیرد.

از دیگر مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری جدید، آلودگی هوا است، یادمان هست که سال گذشته قریب به یک ماه دانش‌آموزان نتوانستند به مدرسه بروند و به همین دلیل تلاش داریم برای کاهش آلودگی با تکیه بر نوسازی حمل و نقل عمومی تلاش کنیم که خوشبختانه این مهم یعنی نوسازی حمل و نقل عمومی نیز جزء تأکیدات و برنامه‌های رئیس جمهوری است.» او درباره ساماندهی دستفروشان هم گفت: «رسیدگی به وضعیت دستفروشان نیز جزو برنامه‌ها است اما مسائلی در اولویت هستند که بر کل شهر تأثیرگذار باشند.»
مکارم می‌ماند یا می‌رود!؟
در جلسه دیروز اگرچه حسینی مکارم، سرپرست شهرداری تهران هم محمدعلی افشانی 58 ساله را همراهی می‌کرد و حتی خلیل آبادی، یک عضو شورای شهر هم در تذکری خواستار تشکر از او شد، اما شایعاتی ادامه دار درباره او همچنان نشان می‌داد که ظاهراً دیگر تمایلی به ماندن در «بهشت» شاید هم در سمت «معاونت مالی» ندارد!

او جدی‌ترین رقیب افشانی برای شهرداری تهران بود که در لحظات آخر با چرخشی حزبی، از ادامه راه باز ماند و تنها توانست یک رأی شورایی‌ها را از آن خود! در جلسه سوگندنامه البته خبری از استاندار و فرماندار نبود.
وضعیت اسفناک آرامگاه لطفعلی خان زند در امامزاده زید
حجت نظری نیز در تذکری با اشاره به بسته بودن موزه‌ها در روز جهانی موزه گفت: موزه‌های زیرمجموعه شهرداری پذیرای شهروندان تا ساعت 10 شب بودند اما موزه‌های مربوط به سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها مثل موزه گمرک، موزه سکه، موزه ملک، موزه ارتباطات و موزه استاد صنعتی که شخصاً به آنها مراجعه کردم؛ اجازه بازدید را نمی‌دادند و همگی بسته بودند.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب آرامگاه لطفعلی‌خان زند در بازار تهران گفت: سال‌هاست که مقبره لطفعلی خان زند در امامزاده زید مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است و در مقطعی انبار سنگ و سپس انبار فرش امامزاده بوده است.
نظری تأکید کرد: باتوجه به اینکه این مقبره در آستان مقدس امامزاده زید قرار دارد و تولیت آستان برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه است، انتظار می‌رود شهرداری تهران گزارشی دقیق در ارتباط با وضعیت فعلی این مقبره و طرح‌های مرمت و توسعه امامزاده زید و نقش این مقبره در این طرح‌ها تهیه کند.
وی با اشاره به گورستان تاریخی ظهیرالدوله که در سال 77 به عنوان یک اثر ملی در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است، بیان داشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیریت این گورستان تاریخی در دست پایگاه بسیج امامزاده صالح است و متأسفانه در حال حاضر نظارت دقیقی از سوی میراث فرهنگی و گردشگری بر آن صورت نمی‌گیرد و ورود به آن دربیشتر مواقع ممنوع است. نظری ادامه داد: ‌متأسفانه بازدیدکنندگان این گورستان در همان ساعات محدود بازدید هم با موارد عجیبی مواجه هستند که بیشتر از مشی کشوری مثل عربستان سعودی برمی‌آید. ساعت بازدید بانوان از آقایان مجزا شده و فقط روزهای پنجشنبه در ساعات محدود و جداگانه امکان بازدید برای شهروندان وجود دارد.
درجلسه دیروز همچنین یاد و خاطره پروفسور«پروانه وثوق» با نمایش مستندی کوتاه درباره کمک به کودکان سرطانی گرامی داشته شد. با رأی شورایی‌ها، مجوز ایجاد موزه ایران بریا و نقاشی‌های درودی هم به شهرداری تهران داده شد./ روزنامه ایران

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، خواجه پور گفت: سطح زیر کشت نخلستان های شهرستان خفر ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار است.

وی افزود: ۸۵ درصد از سطح زیرکشت متعلق به خرمای شاهانی، ۱۰ درصد متعلق به خرمای قصب یا زاهدی و حدود ۵ درصد هم متفرقه است.

کارشناس جهاد کشاورزی خفر گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰ هزار تن خرما از این نخلستان ها برداشت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! (+عکس)
  • تصاویری از اجساد سالم؛ راز مومیایی خود به خود مردگان در یک منطقه چیست؟ (۱۶+)
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: اعدام خواهد شد!
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر