Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید نورافکن فصل نسبتاً موفقی را پشت‌سر گذاشت و روزهای خوبی با استقلال داشت تا هم در تیم ملی جایگاه بهتری نزد کی‌روش پیدا کند و هم با هواداران تیمش رابطه‌ای نزدیک‌تر برقرار نماید. او که در لیست ۳۵ نفره تیم ملی برای حضور در اردوهای تیم ملی است، درباره فصل هفدهم لیگ برتر و برنامه‌های آینده‌‌اش حرف زد. متن صحبت‌های او را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل هفدهم را چطور سپری کردی؟
شکر خدا فصل خوبی بود. تنها نقطه تاریکش سوم شدن‌مان در لیگ بود. این موضوع باعث ناراحتی‌ام می‌شود وگرنه در دیگر تورنمنت‌ها همواره نتایج خوبی گرفتیم.

فصل قبل سه بار برای استقلال در لیگ گل زدی ولی این فصل یک گل زدی! دلیلش چه بود؟
شرایط بازی کردنم در تیم فرق داشت. در تیمی که منصوریان سرمربی‌‌اش بود بیشتر اجازه نفوذ داشتم و می‌رفتم و گل می‌زدم اما امسال شفر تأکید داشته که به جای نفوذ، بیشتر بازی‌سازی کنم. من هم فقط به خواسته کادر فنی عمل می‌کنم.

شفر دقیقاً از تو چه خواسته بود؟
من باید در محدوده میانی زمین متمایل به دفاع چپ و پشت وینگر چپ بازی می‌کردم و هر زمان آقا امید (ابراهیمی) جلو می‌رفت، پشتش را پر می‌کردم. در بازی با نفت هم که گل زدم موقعیت خوبی نصیبم شد.

سال قبل با ۱۴ بازی ۳ گل زدی، امسال با ۲۴ بازی یک گل! ولی از نظر مارکت فوتبالی قیمتت خیلی بیشتر از سال قبل شد؟
این به دلیل دیده شدن استقلال در آسیا هم بود. البته سال قبل تازه اولین سالی بود که من خیلی جدی‌تر در ترکیب استقلال به میدان می‌رفتم و همان‌طور که گفتم با اجازه نفوذ بیشتری در میدان بازی می‌کردم ولی امسال تیم به شکلی کار می‌کرد که من باید در محدوده هافبک می‌ایستادم و بازی را در عرض و طول انجام می‌دادم.

فکر می‌کردی قیمتت این همه رشد داشته باشد؟
این را مدیون استقلال هستم. من به تنهایی هیچ کار خاصی نکردم. مانند همیشه تمریناتم را برگزار می‌کردم و در خدمت تیم بودم اما در آسیا و لیگ برتر وقتی با تیم خوب کار می‌کردم، بهتر دیده می‌شدم. ما امسال در آسیا نتایج خیلی خوبی گرفتیم و این باعث شد تا همه از استقلال حرف بزنند.

در کل فصل را چطور دیدی؟
مسابقات با فشردگی بالایی از نظر رقابتی برگزار می‌شد. شکل تیم‌هایی که بالای جدولی بودند، مشخص بود و همه می‌خواستند با کوچکترین لغزش دیگر رقبا جای‌شان را بگیرند. در کل فکر می‌کنم اگر ما زودتر به شکل امروزی‌مان می‌رسیدیم، حالا نتیجه‌ای بهتر از سومی را در لیگ می‌گرفتیم. قهرمان جام‌ حذفی شدیم و در آسیا هم به جمع ۴ تیم برتر راه پیدا کردیم. غیر از لیگ عالی کار کردیم.

دوست داری در اروپا بازی کنی؟
خیلی دوست دارم. حس می‌کنم با این کار پیشرفت زیادی در فوتبالم به وجود می‌‌آید. ضمن اینکه وقتی در اروپا بازی کنم هر کس درباره گذشته‌ام بپرسد، می‌گویم من فوتبال را از استقلال یاد گرفتم و آغاز کردم و این برای استقلال خیلی خوب می‌شود. این می‌تواند راه را برای خیلی از استقلالی‌ها باز کند.

مشخص است در کدام کشور توپ خواهی زد؟
هنوز به طور دقیق نه. البته مدیر برنامه‌ام در حال بررسی پیشنهادات است. بلژیک و روسیه دو کشوری هستند که تیم‌هایی از آن‌جا مرا خواسته‌اند.

باشگاه رضایتنامه‌ات را می‌دهد؟
می‌توانم بابت رضایتنامه‌ام پول بپردازم ولی حتماً این کار را با اجازه باشگاه انجام می‌دهم.

با این حساب فصل بعد دیگر در استقلال نمی‌بینیمت؟
هیچ‌کس از آینده خبر ندارد. فعلاً که مدیر برنامه‌ام در حال مذاکره با باشگاه است. هم استقلال و هم باشگاه اروپایی.

اگر بروی دلت برای استقلال تنگ نمی‌شود؟
با احتساب دورانی که در تیم‌های پایه استقلال بودم، الان ۷، ۸ سال است که برای این تیم و با پیراهن استقلال فوتبال بازی می‌کنم و قطعاً اگر بروم، دلم برای استقلال تنگ می‌شود.

فکر می‌کنی در لیست نهایی جام جهانی‌ باشی؟
این آرزوی من است که بتوانم همراه تیم ملی به روسیه بروم. در این مدت هم اینقدر تلاش می‌کنم که به این آرزویم جامه عمل بپوشانم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استقلال تیم ملی لیگ برتر بازی زمین نفت رشد فوتبال بلژیک روسیه پول استقلال بازیکن استقلال نورافکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم

به گزارش ورزش سه، خسرو حیدری از اهمیت فوتبال پایه و دوران حضور نسل طلایی استقلال در فوتبال پایه این باشگاه صحبت کرد و ابراز امیدواری کرد که برنامه ریزی بیشتری در این موضوع صورت بگیرد.

خسرو حیدری درباره پیشنهاداتش برای مدیریت در فوتبال پایه گفت: زمان آجرلو از من خواستند که آکادمی باشگاه استقلال را بگیرم اما قبول نکردم، با شرایطی که می‌دانستم از آکادمی و مشکلاتی که وجود داشت از ایشان قبول نکردم که مدیر آکادمی شوم، در چند سال اخیر این پیشنهاد به من داده شد، حتی آقای اولیایی به من گفتند که دبیرستان فوتبال با برنامه و هدفمند ایجاد شود که آکادمی به معنای واقعی آکادمی شود، وقتی که بودجه مشخصی نباشد مشکلات زیادی ایجاد می‌شود، واقعا حیف است که آکادمی استقلال و پرسپولیس بازیکن به فوتبال معرفی نمی‌کند.

حیدری درباره رویکرد تیم‌های فوتبال پایه ایران گفت: تیم سپاهان با بودجه مشخص روی تیم های پایه کار می‌کند، استقلال تیم پایه‌اش قهرمان می‌شود اما بازیکنانش جدا می‌شوند، پنج شش بازیکن آکادمی استقلال با بزرگسالان کار می‌کردند که ساپینتو گفت اگر بمانم آنها را به تیم اضافه می‌کنم اما آخر فصل همه آنها از تیم پایه استقلال جدا شدند و خیلی راحت رفتند، هیچکس هیچ قراردادی با آنها نبست، حتی به مدیریت وقت گفتم با آنها قرارداد ببندند اما آنها حتی برای سرمربی تیم بزرگسالان هم برنامه ای نداشتند!

حیدری درباره تیم جوانانان استقلال که ستاره های زیادی به فوتبال ایران معرفی کرد گفت: سه چهار بازیکن مطرح شدند اما تعدادی از آنها بالا نیامدند، من، مجتبی جباری،آندو و وحید طالبلو که در تیم جوانان و امید‌ها بود بازیکنانی بودیم که به سطح بالا رسیدیم، تیم ما قهرمان شد و در تمام رده‌های تیم های ملی پایه بازی کردم، اختلاف سطح تیم ما با بقیه تیم‌ها خیلی اختلاف داشت، مجتبی جباری به شکلی بازی‌ می‌کرد که به او ‌می‌گفتند کامپیوتر، یک شکلی بازی ‌می‌کرد که می‌توانم بگویم یکی از بهترین هایی بود که کنار او بازی می‌کردم!

حیدری در واکنش به اینکه در آن زمان پولی هم دریافت می‌کرده است گفت: هیچ دریافتی وجود نداشت، یادم می‌آید که قهرمان شدیم 10 هزار تومان به ما پاداش دادند.

دیگر خبرها

  • خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان
  • خبر خوب برای نکونام؛ ستاره مصدوم استقلال «آقا وسط» بازی کرد!
  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • بازگشت ستاره جوان سپاهان در جام‌حذفی (عکس)
  • پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • لژیونر ایرانی، بهترین بازیکن هفته بوندس لیگا
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم
  • جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد