Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@00:04:21 GMT

چمران: تعطیلی خط ۷ مترو تهران سیاسی بودنه فنی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۷۴۷۱

چمران: تعطیلی خط ۷ مترو تهران سیاسی بودنه فنی

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مهدی چمران رئیس پیشین شورای شهر تهران  با اشاره به تبعات بی توجهی به مساله حمل ونقل عمومی شهر تهران اظهار کرد: مساله حمل ونقل در شهر تهران از جمله موضوعات حادی است که همواره مورد توجه کارشناسان شهری و حتی سلامت قرار دارد چرا که مشکلات و مضیقه‌های حمل ونقل شهری به صورت مستقیم بر آلودگی هوا, افزایش ترافیک؛ اتلاف وقت شهروندان و از همه مهمتر بر عدم سلامت جامعه به شدت تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی شک در صورت برطرف کردن کمبودهای حمل ونقل عمومی در کلانشهری چون تهران شاهد کاهش آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه خواهیم بود چرا که گسترش حمل ونقل شهری منجر به از بین رفتن ترافیک و به تبع آن کاهش آلودگی هوا خواهد شد.
  وی درخصوص عدم راه اندازی خط 7 متروی تهران به بهانه‌های سیاسی خاطر نشان کرد: بی شک ریشه آلودگی هوای تهران در کمبود ناوگان حمل و نقل شهری است که با جایگزین کردن ناوگان‌های عمومی بخش قابل توجهی از این دغدغه برطرف می‌شود. مترو به عنوان یکی از اصلی ترین خطوط حمل ونقلی تهران در دوران مدیریت شهری قالیباف مورد توجه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر قرار داشت و قرار بود که خطوط مترو با قوت و قدرت بیشتری به بهره برداری برسد, در حالی این موضوع مورد توجه شورای چهارم و مدیریت  قالیباف بود که متاسفانه خط 7 بعد از روی کار آمدن اعضای شورای پنجم تعطیل و علی رغم ادعای راه اندازی آن تا چند ماه و تعویق آن به پایان سال 96 در آستانه سومین ماه سال 97هستیم در حالی که همچنان خط 7 راه اندازی نشده و ابهامات و دلایل سیاسی پشت آن همچنان عامل بسته شدن این خط با اهمیت در حمل ونقل عمومی پایتخت است.

چمران با تاکید بر افزایش قطارشهری اظهار داشت: خط 6 مترو تهران نیز از جمله گزینه‌هایی بود که اگر مدیریت شهری پیشین تا پایان سال 96 فرصت اداره شهر را می‌یافت مسلما آن را تکمیل وبهره برداری می‌رساند البته منهای خرید واگن‌ها چرا که تعداد واگن‌ها کم است و نیازمند افزایش آن هستیم از این رو بنده بی صبرانه چشم انتظار انعقاد قرار دادهای جدید شهری برای خرید واگن‌های مورد نیاز مترو هستم. لازم به توجه است که اعضای شورای شهر تهران , به ویژه شهردار جدید تهران به این موضوع توجه کنند و هر چه زودتر قرار داد خرید واگن‌ها را با توجه به زمان برای آن به پایان برسانند چرا که با ساخت پنجاه درصد آن در تهران مسلما بین یک تا یک ونیم سال زمان مورد نیاز است. به هیچ وجه نمی‌توان درباره مترو ریسک کرد یا انتظار داشت که مردم در زمان‌های طولانی مدت منتظر حرکت قطارها باشند چرا که موجب افزایش بار ترافیکی شهری واعتراض مردمی می‌شود.

از سوی دیگر قطار شهری نیازمند بررسی؛ تعمیر و نگهداری دایمی است که نیازمند اختصاص هزینه‌های قابل توجهی است که خوشبختانه مهندسین ما از چنین تخصص و تبحری برخوردار هستند اما در صورت آسیب دیدن و نیاز به تعمیرات باید قطعات بلافاصله عوض شود و استانداردهای تعمیرات آن رعایت شود درغیر این صورت ممکن است صدمات جانی به دنبال داشته یا موجب کندی حرکت قطارها و تاخیر در خدمات دهی به شهروندان شود از این رو خرید واگن‌های جدید و جایگزینی وسایل حمل ونقل عمومی در خدمات دهی سریع به مردم بسیار الزامی است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش ناوگان اتوبوسرانی و عدم توجه مدیریت شهری به افزایش آن تصریح کرد: متاسفانه در یک سال گذشته شورای شهر وشهرداری تهران راهکار ورویکردی برای افزایش ناوگان اتوبوسرانی یا قطار شهری نیاندیشیده است, با اینکه بیش از پنج سال از عدم افزایش اتوبوس به ناوگان شهری تهران گذشته بنحوی که تعداد اتوبوسها از 7 هزار به 6 هزار رسیده، و واگن‌های قطار شهری نیز رو به فرسایش می‌روند و با افزایش عمرشان نیازمند هزینه کردن و تعمیرات هستند متاسفانه کمترین تحرک و واکنشی از سوی مدیریت شهری دیده می‌شود در حالی که نیازمند افزایش ناوگان حمل ونقل شهری هستیم، خرید واگن و افزایش ناوگان اتوبوسرانی یکی از واجبات حمل ونقل شهر تهران است درغیر این صورت یک روز تاخیر نیز زیان آور بوده وروز به روز بر دامنه کندی‌های حمل ونقل شهر ،اعتراضات مردمی و آلودگی هوا می‌افزاید.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مترو حرم مطهرشاهچراغ (ع) مورد توجه مسئولان شهری باشد

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی و انجام به عمل وظیفه خود در مقابل جبهه کفر، اظهارداشت: مسئله نبرد فرهنگی نیز باید به موازات جنگ نظامی و اقتصادی پیش برود.

او بیان کرد: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب بار‌ها به آن پرداختند و تلاش زیادی بر این سبک زندگی دارند، سبک زندگی اسلامی در مقابل سبک زندگی غیر اسلامی است که در تعبیر قرآن کریم به آن جاهلیت گفته می‌شود؛ اسلام سبک زندگی عاقلانه دارد و در غیر آن جاهلانه گفته می‌شود و برخی‌ها جاهلانه را غیرعلمی نیز قلمداد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: اگر می‌خواهیم سبک زندگی اسلامی را تقویت کنیم و رواج بیشتر دهیم، نیاز داریم که سبک زندگی غربی را خوب بشناسیم لذا نیاز است در مجامع مختلف که برگزار می‌شود موضوعات کتاب «جاهلیت قرن بیستم» نوشته یک دانشمند مصری بحث شود.

آیت‌الله دژکام خطاب به مدیران کشور، گفت: مسئولان بایستی در رده‌های مختلف برنامه‌ریزی داشته باشند و بنده می‌خواهم یادآور شوم قانون مجازات اسلامی مصوبه سال ۱۳۹۲ که در این خصوص تعیین تکلیف کرده است و مسئولان باید قانون را اجرا کنند و در شهر باید به قانون عمل شود لذا در خواست داریم که مسئولان به قانون عمل کنند و در فضای مجازی چیز‌هایی می‌بینیم که خارج از حد قانون است.

او با تصریح بر اینکه رسم اداره کشور اجرای عدالت در حدود الهی است و حاکمیت مقتدر بیش از این اعمال نمی‌کند و امیدارم همه ما در چهارچوب قانون شرعی و دینی اقدام کنیم و آنچه نتیجه می‌گیریم رضایت خداوند را به دنبال داشته باشد، افزود: ما انقلاب کردیم و شهدا برای رضایت خداوند شهید شدند، فراموش نکنیم که کار برای رضایت خداوند آغاز شده و باید برای رضای خداوند باشد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت شهادت رئیس مذهب جعفری، امام جعفر صادق (ع)، بیان کرد: امشب برای همه جهان اسلام و شیعیان اهل بیت (ع) عزای بزرگ است.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند، حواسمان باشد که در فضای مجازی نسبت بیجا و دروغ رواج می‌دهند، گفت: فکر کنیم که نامه عمل ما در پیشگاه خداوند باز شده و حواسمان باشد که گناهانمان جمع شده، اما استغفاری از اعمال بد و گناهان وجود ندارد. اهل بیت (ع) خیر و صلاح بشریت را می‌خواستند تا انسان‌ها از خواب غفلت بیدار شوند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: به همان نسبت که خوب است انسان مخالف معصیت باشد، خوب نیست که به دلیل مخالفت با معصیت، آبروریزی کنیم بنابراین در شریعت ما مخالفت با معصیت نیز شرایط و روش خاصی دارد.

او اذعان داشت: رسمی به اسم مطالبه‌گری در برخی از افراد ایجاد شده که بدون حتی ذره‌ای تشکر از اقدامات صورت گرفته تنها به مطالبه می‌پردازند که مطالبه‌گری خوب و لازم است، اما باید ضمن تشکر از زحمات گذشته، مابقی مطالبات مطرح شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان ناسپاس مورد غضب خداوند قرار می‌گیرد بنابراین اگر می‌خواهیم در پیش پیامبر (ص) اکرام شویم، از کسی که برای ما کاری کرده، تشکر کنیم چرا که مایه دلگرمی خدمتگذار نیز می‌شود.

آیت‌الله دژکام با اشاره به روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه، روز شیراز و نامگذاری این تاریخ برای نخستین بار در کشور گفت: بعد از شیراز شهر‌های دیگر نیز روز خود را معین کردند که این یکی از نوآوری‌های شورای شهر شیراز در کنار دیگر نوآوری‌ها بوده است. مسلما شیراز به عنوان وطن ما حق دارد و ما هم شهرمان را دوست داریم.

او خاطرنشان کرد: شیخ اجل سعدی در یکی از غزل‌های خود می‌گوید که "سعدیا حب وطن گرچه حدیثیست صحیح ... نتوان مرد به سختی که من این جا زادم"؛ بنابراین وطن عزیز است، اما اگر می‌خواهیم جای زندگی برای مردم درست کنیم، باید خیلی تلاش کنیم.

امام جمعه شیراز با تصریح بر اینکه حرکت خوبی در شهرداری و شورای شهر شیراز به نام محرومیت‌زدایی شکل گرفته که تاکنون در برخی از محلات شهر صورت گرفته و مردم آنجا نیز متشکر بودند که آبادی با انجام آسفالت معابر و یا فضاسازی درست شده و امیدواریم مدیران شهری توفیق پیدا کنند که برای همه محلات شیراز خدمات را توسعه دهند چرا که از محرومان فریاد‌رسی کردن کار بسیار پسندیده و نیکویی است، گفت: در عرصه خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شهری مسلما تلاش‌های خوبی انجام شده که گزارش اقدامات صورت گرفته به مناسبت روز شیراز منتشر می‌شود.

آیت‌الله دژکام در پایان تاکید کرد که مترو حرم مطهر نیز باید مورد توجه مسئولان باشد که تاکنون اقدامات خوبی شکل گرفته، اما ما تا زمان رسیدن به نتیجه مطالبه خواهیم کرد تا عرض ادب مردم به ساحت مقدس حرمین، تسهیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • مترو حرم مطهرشاهچراغ (ع) مورد توجه مسئولان شهری باشد
  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین