Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موسيقي ما – مراسم رونمايي از سرود رسمي تيم ملي فوتبال ايران براي جام جهاني روسيه با حضور بازيکنان تيم ملي، اهالي موسيقي و مديران ورزشي و هنري شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش «موسيقي‌ما»، در ابتداي اين مراسم که بنياد رودکي با همکاري فدراسيون فوتبال برگزارکننده آن بودند، تصاويري از مراحل آماده شدن سرود رسمي تيم ملي فوتبال ايران، تصاويري از بازيهاي مقدماتي تيم ملي فوتبال ايران پخش شد و در ادامه برخي مديران و دست اندرکاران فدراسيون فوتبال و بنياد رودکي پشت تريبون قرار گرفتند و سخناني کوتاه را در حضور بازيکنان تيم ملي عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


* صفي‌پور: اين مراسم پيوند ميان موسيقي و ورزش استعلي اکبر صفي پور در ابتداي اين مراسم با اشاره به اينکه اين مراسم ميتواند پيوندي جديد ميان موسيقي و هنر باشد، گفت: «امروز 30 ارديبهشت است و اين ماه به نام شاعران بزرگي نامگذاري شده است. در چنين ماهي در خدمت شما هستيم تا کاري سترگ را رقم بزنيم. امشب ارکستر ملي و ارکستر سمفونيک با هم تلفيق شده اند تا چهار قطعه را به شما و مردم ايران تقديم کنند. در بخش نخست ارکستر به رهبري شهرداد روحاني دو قطعه را به بازيکنان تيم ملي و مردم ايران تقديم مي کنند که عنوان يکي از اين آثار جام جهاني است. در بخش دوم نوازندگان ارکستر به رهبري فريدون شهبازيان دو قطعه را به شما تقديم مي‌کنند. يکي از اين آثار شعرش را عبدالجبار کاکايي سروده و خواننده اش سالار عقيلي است. قطعه بعدي با آهنگسازي بابک زرين و با شعري از احسان افشاري قطعه رسمي تيم ملي را با عنوان «يازده ستاره» اجرا مي کنند. در پايان هم نوازندگان ارکستر سمفونيک و ارکستر ملي سورپرايزي ويژه را براي کارلوس کيروش دارند.»
مدير عامل بنياد رودکي ضمن ارائه گزارشي از روند ساخت سرودهاي تيم ملي فوتبال کشورمان، افزود: «در دي ماه سال 96 بود که 2 مجموعه فدراسيون فوتبال و بنياد رودکي با حمايت ويژه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاون هنري وي با قوت و صلابت کار ساخت سرودهاي تيم ملي فوتبال کشورمان را پيش گرفت و امروز در تاريخي حضور داريم که زحمات نتيجه داد و شما امروز شاهد خروج 4 اثر موسيقايي ويژه تيم ملي کشورمان خواهيد بود.»
مديرعامل بنياد رودکي در پايان صحبت هايش گفت: «ايده هاي بزرگ حاميان بزرگ مي خواهد. آقاي هاکوپيان و مجموعه شان امکان عملي کردن اين پروژه را به ما دادند. از تک تک کساني که در راه آماده سازي موسيقي هاي تيم ملي ما را ياري کردند تشکر مي‌کنم و اميدوارم پيشکش هاي ما مورد قبول طبع بلند دوستان قرار گيرد.»
*حسيني: جهان جديد، جهان رويدادهاست سيد محمد مجتبي حسيني معاون امور هنري وزارت ارشاد نيز در اين مراسم در سخناني کوتاه گفت: جهان جديد جهان رويدادهاست که ساز و برگ ملت‌ها خود را نشان مي‌دهند و بيشترين فرصت براي معرفي دارايي‌هاست. جام جهاني فوتبال نيز از اين قاعده مستثني نيست و در اين سال‌ها ملت ايران براي پيروزي در آن اميد داشته است. اين رويداد پديده‌اي بزرگ و بيان مشترکي است که مردمان را گرد هم مي‌کشاند. موسيقي قرن‌ها قبل از فوتبال اين ويژگي را داشت که بدون زحمت ترجمه، حس مشترک آن را درمي‌يابند و لذت آن را به جان درک مي‌کنند. امسال پيوند مبارکي ميان اين دو رويداد و عضو محبوب بين مردم، شکل گرفته و تالار وحدت اين وحدت را به گونه‌اي ديگر نماياند. ارکسترها به درستي و بدون بودجه دولتي و با حمايت بخش خصوصي توانستند در کنار تيم فوتبال کشورمان قرار بگيرند و در قاب هنر اداي دين کنند.
* اجراي ارکسترهاي ايراني و سوپرايز «کارلوس کي‌روش»در ادامه اجراي قطعاتي بي‌کلام از ساخته‌هاي شهرداد روحاني رهبر ارکستر سمفونيک تهران با همراهي اعضاي ارکستر سمفونيک اجرا شد و پيش از آغاز اين دو قطعه شهرداد روحاني رو به حضار گفت: «از طرف نوازندگان ارکستر سمفونيک تهران و ارکستر ملي اين موفقيت را به اعضاي تيم ملي فوتبال کشورمان، سرمربي و کادر فني اين تيم تبريک مي گويم. اين افتخار بزرگي است که امشب در کنار شما عزيزان به اجراي برنامه مي پردازيم و مطمئن باشيد که اکنون قلب 80 ميليون ايراني پيش شماست.» پس از اجراي اين دو قطعه بي کلام که شهرداد روحاني رهبري ارکستر را بر عهده داشت، فريدون شهبازيان و سالار عقيلي روي صحنه آمدند و قطعه «يروزي خورشيد» با اجراي سالار عقيلي در تالار وحدت طنين انداز شد و در ادامه قطعه «يازده ستاره» اجرا شد که به نوعي اصلي ترين قطعه و سرود رسمي تيم ملي در جام جهاني روسيه است. بابک زرين، احسان نظري، عبدالجبار کاکايي که عوامل توليد اين آثار بودند نيز در سالن حضور داشتند.
شهرداد روحاني بعد از اجراي اين دو اثر بار ديگر روي صحنه حاضر شد و خطاب به کاريوس کي‌روش به زبان انگليسي گفت: «ما امشب به افتخار حضور آقاي کي‌روش در مراسم رونمايي از سرودهاي تيم ملي فوتبال قطعه‌اي پرتغالي را با تنظيم عرفان وکيلي آماده کرديم که اکنون در حضور شما عزيزان به سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان تقديم مي شود. ايشان در قلب همه ايراني ها حاي دارند و با اين سوپرايز در تلاشيم با حال خوبي بدرقه راه مربي تيم ملي فوتبال ايران باشيم.» اجراي اين قطعه پرتغالي با لبخند واستقبال سرمربي تيم ملي ايران رو به رو شد و پس از اتمام آن «کيروش» به صورت ايستاده به تشويق ارکستر ايران پرداخت.
* بدرقه‌اي متفاوتاواخر برنامه که اجراي آنرا محمدحسين ميثاقي و عباس سجادي بر عهده داشتند، اعضا و بازيکنان تيم ملي براي مراسم بدرقه روي صحنه آمدند و به شکلي ويژه مورد تشويق حاضرين در سالن قرار گرفتند. قدرداني فدراسيون از علي اکبر صفي‌پور، سالار عقيلي، فريدون شهبازيان و شهرداد روحاني بخش ديگري از اين مراسم بود. از طرف فدراسيون فوتبال به هر کدام از اين تقديرشدگان، پيراهن شماره 12 تيم ملي به عنوان يار دوازدهم تقديم شد.
در پايان اين مراسم اعضاي تيم ملي توسط خادمان حرم امام رضا عليه سلام از زير قرآن رد شدند و با ذکر صلوات خاصه امام رضا عليه سلام به سوي جام جهاني بدزقه شدند.
عنايت الله بخشي، علي دايي، علي کفاشيان، محمد حسين ايماني خوش خو، اصغر همت، شکرخدا گودرزي، کامران ملکي، عبدالجبار کاکايي، محمدرضا عيوضي، شاهين آرين، سيدجواد هاشمي، جليل فرجاد، علي اکبر شيرخدا، رويا بختياري، سعيد اميرسليماني، اسماعيل خلج، امين زندگاني، پويا اميني، احمدرضا عابدزاده، هاکوپيان، فرامرز ظلي، مهدي تاج، سيدرضا صالحي اميري، سيدمحمد مجتبي حسيني، علي اکبر صفي پور، وينفرد شفر، غلامحسين زمان آبادي، محمود فکري، علي ترابي، مهدي افضلي، بهرام قاسمي ، نعمت الله پايان، نصرالله عبداللهي و... از جمله مهماناني هستند که در مراسم حضور داشتند.
در ادامه مي توانيد نسخه صوتي قطعه «يازده ستاره» را به همراه موزيک ويدئوي اين اثر را با صداي سالار عقيلي گوش کنيد، ببينيد و دانلود کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید ویژه از یک پرسپولیسی‌؛ او مدعی آقای گلی است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آویسپا فوکوئکا امروز (جمعه) در هفته یازدهم جی لیگ ژاپن، میزبان تیم گامبا اوزاکا بود و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. شهاب زاهدی مهاجم ایرانی در دقیقه ۲۲ از زمین خودی دروازه حریف را گشود.

به گزارش ایسنا، به این ترتیب فوکوکا برای اولین بار در پنج بازی اخیرش پیروز شد و گامبا اوزاکا دومین شکست متوالی خود را متحمل شد.

این ششمین گل زاهدی در این فصل لیگ بود تا رسانه‌های ژاپنی به درخشش این بازیکن ایرانی در فصل جاری جی لیگ اشاره کنند و او را یکی از مدعیان کسب عنوان آقای گلی در این فصل بدانند.

شهاب زاهدی در نقل و انتقالات زمستانی راهی جی لیگ شد تا اولین ایرانی تاریخ لیگ ژاپن لقب گیرد.

تیم آویسپا فوکوئکا با این پیروزی، ۱۵ امتیازی شد و به لطف تفاضل گل بهتر در رده نهم قرار گرفت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902424

دیگر خبرها

  • قطعه ای از بهشت در زمین + فیلم
  • تمجید ویژه از یک پرسپولیسی‌؛ او مدعی آقای گلی است!
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • سورپرایز عوامل فوتبال ۳۶۰ برای عادل فردوسی پور (فیلم)
  • پائز ستاره‌های تیم ملی را سورپرایز کرد
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • ترکیب تراکتور مقابل استقلال؛ سورپرایز مطهری برای نکونام
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید