Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@23:02:39 GMT

اصفهان| روایتی از فراز و نشیب زندگی شهیدانی که زنده هستند + فیلم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۸۵۸۷

اصفهان| روایتی از فراز و نشیب زندگی شهیدانی که زنده هستند + فیلم

‍‍‍‍‍‍

جانبازان انسان‌هایی ایثارگر و جان برکف هستند که در سال‌های جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن در خطوط مقدم جبهه قهرمانانه سینه خود را در برابر آتش دشمن سپر کرده و در راه حفظ کیان اسلام سلامت خود را تقدیم کردند. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، جانباز کسی است که در راه کیان و شرف و دین به دفاع می‌پردازد و با وجود کوشش‌های خود در حفظ جان، به اراده الهی بخشی از پیکر خویش را از دست داده و به دوست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشاکش نبرد و جنگ حق در برابر باطل درست زمانی که آتش و گلوله بیداد می‌کرد، مردانگی و غیرت بود که در گوشه و کنار جبهه‌های جنگ معنا می‌یافت و درست در این میان به گفته امام(ره) در روزهایی که آسمان از خون گلگون شهیدان به سرخی می‌زد، جانبازان رهبران نهضت بودند.

جانبازان یا همان شهدای زنده کسانی هستند که در جنگ حق در مقابل باطل از کاروان شهادت به جا مانده‌اند. شجاعت در عمل شهدا دلیل اعتقادات محکم این بزرگ مردان بود به گونه‌ای که اکنون رشادت‌ها و بزرگی‌های این شهدای زنده مسئولیت نسل امروزی را در جامعه بیشتر می‌کند.

جانبازان 8 سال دفاع مقدس سختی دردهای جسمانی را به جان خریده‌اند و خم به ابرو نمی‌آورند اما وظیفه ما است که همیشه از آنان که سبب نجات وطن از دست بیگانگان شدند یاد کنیم و قدردان آنها باشیم.

به آسایشگاه شهید مطهری اصفهان جایی که جانبازان بسیاری در آنجا روزگار می‌گذرانند سر زدیم. با آنها همراه شدیم و پای درد دل‌شان نشستیم بسیاری از آنها حتی شرایط گفت‌وگو را نداشتند اما با لبخند از ما استقبال کردند.

برخی‌ها نیز زمانی که از آن روزها برایمان می‌گفتند بغض امانشان نمی‌داد و اشک‌هایشان جاری می‌شد و نمی‌توانستند ادامه بدهند.

با چند نفر از جانبازان 8 سال دفاع مقدس که در آسایشگاه شهید مطهری زندگی می‌کنند گفت‌وگو کردیم. در همه آنها یک چیز مشترک است و آن شجاعت و صلابت کلام است. همه آنها به این پرسش که اگر زمان به عقب باز گردد و از نو جنگ شود آیا باز هم در میدان نبرد حاضر می‌شوید؟ محکم و قاطع پاسخ "آری" دادند و مطرح کردند که این سختی‌های جسمانی هرگز مانع از ادامه راهشان نخواهد شد و اگر هزاران بار هم لازم باشد باز هم به میدان نبرد خواهند رفت.

اما این جانبازان مشکلاتی دارند که باید به آنها رسیدگی شود. سال‌هاست که درد می‌کشند اما این درد نیست که آنها را آزار می‌دهد بلکه مشکلات و گاهی بی‌تفاوتی‌های مردم آنها را آزرده خاطر می‌کند.

پاک کردن اشک‌ها به این سادگی‌ها نیست

یک دست با 3 انگشت کافی نیست برایش، کافی نیست برای کنار زدن اشک‌هایش، کافی نیست برای ضرباتی که برای بالا آمدن نفس‌هایش به سینه می‌زند.

عبدالله عکافی از تخریب‌چیان مین در هشت سال دفاع مقدس بود، او در یکی از عملیات‌ها مجروح شد به طوری که سه انگشت یکی از دستانش را از دست داد و روی ویلچر نشسته است.

اوضاع به آن صورت هم بر وفق عبدالله عکافی نبود به گونه‌ای که از مهربانی مردم و نامهربانی مسئولان یاد می‌کرد. "ای کاش میان جانبازان فرق نگذارند" سخنی بود که با لرزش خاصی در صدایش بیان کرد.

عکافی گفت: ای کاش میان جانبازان فرقی نگذارند، تمام جانبازان با خلوص نیت پا به میدان نبرد گذاشتند و حاضر بودند جان خود را برای اسلام و انقلاب بدهند، همین امروز هم حاضر به چنین کاری هستند. جانبازان کسانی هستند که سختی‌ها و درد بسیاری را تحمل می‌کنند اما این تحمل همراه با عشق است برای همین خم به ابرو نمی‌آورند.

امکانات شهر برای جانبازان فراهم شود

سید حسین ریخته‌گران از جمله جانبازان دیگری است که در سال 1361 عازم جبهه شد و در نهایت در عملیات خیبر در اثر اصابت ترکش بر ناحیه کمر مجروح شد.

وی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: اکنون 32 سال است در مقابله با دشمن جانباز شده‌ام و در آسایشگاه توانبخشی ایثارگران و جانبازان شهید مطهری خوابیده بر تخت هستم.

ریخته‌گران افزود: امکانات شهری نسبت به گذشته بهتر شده است اما با این وجود تدابیر لازم برای افراد ویلچرسوار به طور کافی و لازم مناسب‌سازی نشده و امید است که در آینده نزدیک افراد ویلچرسوار نیز همانند سایر مردم بدون هیچ محدودیتی در شهر تردد کنند.

شهادت دوستان و جا ماندن ما

جانباز هشت سال دفاع مقدس پیرامون خاطره‌ای از دوران جنگ تصریح کرد: خاطرات تلخ و شیرین زیاد است، زمانی که به میدان جنگ اعزام شدیم 3 هم‌کلاسی با یکدیگر بودیم، یکی از دوستانم در کنار خودم به درجه رفیع شهادت رسید و دیگری همانند خود مورد اصابت ترکش قرار گرفت. خاطرات به خصوص از شب‌های عملیات بسیار زیاد است، شب‌هایی که بچه‌ها می‌دانستند در عملیات به شهادت برسند.

اما این بغض بود که راه گلوی حسن ریخته‌گران را بست، بدون شک جانبازان همواره در میدان مقاوت و ایستادگی در حال مبارزه بوده و در دوران جانبازی نیز به مجاهدت می‌پردازند.

جانبازان صبورند اما می‌بینند

یکی دیگر از جانبازان دفاع مقدس به خبرنگار تسنیم گفت: جانبازان انسان‌های بسیار صبوری هستند به طوری که تمام درد را تحمل می‌کنند اما یک چیز تحملش خیلی سخت است و آن هم بی‌تفاوتی برخی مردم است. بارها به گوش خود شنیده‌ام که برخی‌ها می‌گویند: "جانباز است که باشد می‌خواست به جبهه نرود" و یا می‌گویند: "زمان جنگ و جبهه دیگر تمام شده است چرا هر جا می‌رویم هنوز هم اسم جانبازان را می‌آورند". شنیدن این حرف‌ها خیلی برای ما سنگین است.

وی افزود: من از مسئولان و تمام کسانی که می‌توانند برای این موضوع کاری کنند درخواست می‌کنم که نوجوانان و کودکان امروز را با واژه مقدس دفاع و اسلام و وطن آشنا کنند و به آنها آموزش دهند که اگر جوانان آن روزها از کشور دفاع نمی‌کردند اکنون این امنیت و آرامش را نداشیتم.

این جانباز گفت: منتی بر کسی نیست همه ما با عشق و علاقه وارد این راه شدیم و اگر هزار بار دیگر هم لازم باشد برای دفاع از اسلام و انقلاب شرکت می‌کنیم و مبارزه می‌کنیم اما حیف است که اسلام و انقلاب دست‌خوش این افکار شود. حیف است که خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند آن روزهای جنگ و آن روزهای سخت چه بر سر شهدا و جانبازان ما آمد. آنها خیلی سختی کشیدند تا وطن و اسلام را حفظ کردند. ما انسان‌های بزرگی را از دست دادیم. جوانان باید با این مفاهیم آشنا شوند.

از یاد نبریم بزرگ مردان و شهدای زنده را

از یاد نبریم کسانی را که آرامشمان را مدیون آنها هستیم، بدون شک اگر آنها نبودند امروز نفس های عمیق خود را در این هوای سالم و آزاد خالی نمی‌کردیم. حتی اگر ابهامی داریم به دیدار آنها بیاییم و پای حرف‌هایشان بنشینیم. شک ندارم که شنیدن حرف‌های آن سبب می‌شود از زاویه‌ای دیگر به آنها نگاه کنی.

این همه زمان برای قیل و قال زندگی صرف می‌کنیم ساعتی را نیز برای شنیدن حرف‌های کسانی صرف کنیم که روزی محافظ جان ما شدند با از دست دادن سلامتی و بخشی از جسم‌شان.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم

عماد فایز مغنیه معروف به «حاج رضوان» از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان مشهور به مرد سایه و یکی از رهبران نظامی حزب‌الله لبنان در جنگ اسرائیل و لبنان در تابستان ۲۰۰۶ بود که به قول حاج قاسم سلیمانی، یار دیرین عماد مغنیه، مثل شمشیر فرود می‌آمد و مثل شبح ناپدید می‌شد.

روایتی از سرگذشت عماد مغنیه که در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ در انفجاری در دمشق شهید شد، منتشر شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • بلینگام: رئال مادرید تمام زندگی من است؛ کاش خاطرات بارسلونا را دوباره زنده کنم
  • لوئیز انریکه: حتی بهترین بازیکنان جهان هم باید دفاع کنند
  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است