Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کرمان مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت :پیک آمار جمعیتی استان کرمان در سال ٩٥ بین ٢٥ تا ٣٤ سال است که این امار در سال ٩٠ بین ٢٠ تا ٢٩ سال و در سال ٨٥ بین ١٥ تا ٢٤ سال بوده است که نشانگر پیر شدن جمعیت استان است.
زین الصالحین افزود : جمعیت استان کرمان از سه میلیون و ١٨٨ هزار و ٢٥٣ نفر در سال ٩٥ به ٣ میلیون و ٢٣٤ هزار و ٤٣٨ نفر در سال ٩٦ رسیده است، و نرخ رشد جمعیت 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد ی بالاتر از میانگین کشوری است.
وی خاطر نشان کرد : بیشترین رشد جمعیت استان در شهرستان های رودبارجنوب، ریگان، نرماشیر و عنبرآباد است وکمترین نرخ رشد جمعیت استان نیز در شهرستان های بردسیر، کوهبنان و بافت است.
پارسال در استان کرمان ٥٩ هزار و ٧٣١ نفر متولد شدند که این رقم نسبت به سال ٩٥،با کاهش ٥.٧ درصدی روبرو بود ه است.
مدیر کل ثبت احوال استان تصریح کرد:سن امید به زندگی در مردان استان کمی بیش از 70 سال و برای زنان استان نیز کمی بیش از 73 سال است که هر دو مورد از متوسط کشوری پایین تر است .
وی گفت: تعداد فوت شدگان استان پارسال 5.9 درصد افزایش پیدا کرده است و بر اساس اعلام مراجع پزشکی بیشترین علل فوت در استان کرمان به دلیل بیماری های قلبی عروقی و تنفسی بوده است.
زین الصالحین گفت :پارسال در مقابل تولد هر 100 زن در استان کرمان ، 105 مرد متولد شد و در مقابل فوت هر 100 زن، 135 مرد فوت شدند .
مدیر کل ثبت احوال استان با اشاره به نرخ رشد 1.2 درصدی جمعیت کشور در سال 96 گفت : با ادامه روند کنونی جمعیت کشور در سال 1429 با بحران شدید روبرو خواهد شد. زین الصالحین افزود : بر اساس پیش بینی های صورت گرفته کارشناسان جمعیت سالمندان کشور در این سال با جمعیت زیر 15 سال برابری خواهند کرد و جمعیت کشور در سال 1480 به کمتر از 32 میلیون نفر خواهد رسید.مدیر کل ثبت احوال استان افزود :این زنگ خطری است برای اینکه بدانیم با ادامه روند کنونی وتوجه نکردن خانواده های ایرانی به فرزند اوری در 50 سال آینده با کاهش جمعیتی شدید مواجه خواهیم شد .

.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جمعیت کرمان زادوولد ثبت احوال نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور روسیه وضعیت شاخص های اقتصادی این کشور را فراتر از پیش بینی ها دانست.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که شاخص‌های اقتصاد کلان در روسیه در آغاز سال میلادی جاری بالاتر از پیش‌بینی‌های دولت، بانک مرکزی و کارشناسان بوده است.

رییس‌جمهور روسیه در نشستی با محور مسائل اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال بیش از ۳ درصد رشد کند.

پوتین گفت که وضعیت فعلی اقتصاد امکان بهبود پیش بینی های توسعه آن را فراهم می کند.

رئیس جمهور روسیه با استناد به گفته بسیاری از کارشناسان گفت که تا پایان سال جاری تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است بیش از ۳٪ رشد کند.

کد خبر 6090248

دیگر خبرها

  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت