Web Analytics Made Easy - Statcounter


عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس، جزئیاتی از شرط این فراکسیون برای ارائه لیست مشترک با فراکسیون‌های دیگر در انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان را تشریح کرد.

محمدرضا تابش عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی امتداد نیوز با اشاره به برنامه‌های این فراکسیون برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان در سال سوم مجلس دهم، گفت: قرار است ائتلافی بین فراکسیون‌های «امید»، «مستقلان ولایی» و «نمایندگان ولایی» برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان شکل بگیرد، اما هنوز این ائتلاف قطعی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

رایزنی فراکسیون‌ها برای ارائه لیست واحد در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس

نشست‌ فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان

نشست فراکسیون امید درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس+ جزئیات

وی با بیان اینکه هنوز جزئیات چگونگی ائتلاف فراکسیون‌ها برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس مشخص نیست، اظهار داشت: اگر ما در فراکسیون امید در این ائتلاف برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس به تفاهم رسیدیم، لیست مشترک می‌دهیم، در غیر این صورت در فراکسیون امید و هر فراکسیون دیگر، کاندیداهای مدنظر خود را برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان معرفی می‌کنیم.

**هر فراکسیونی برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان لیست کامل دارد

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) مجلس با تأکید بر اینکه اگر در این ائتلاف به توافق نرسیدیم، به‌ طور قطع از سوی فراکسیون امید، لیست مستقل برای انتخابات هیئت‌رئیسه ارائه می‌دهیم، گفت: طبعا هر فراکسیونی برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان، لیست کامل دارد.

تابش، همچنین به برنامه‌های «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان اشاره و تأکید کرد: هنوز در فراکسیون امید، برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، وارد مصادیق نشدیم. بعد از اینکه تکلیف ائتلاف مشخص شود، درباره مصادیق در فراکسیون بحث و تبادل نظر می‌شود و به آن ورود می‌کنیم؛ راجع‌به مصادیق در فراکسیون هنوز صحبتی نشده است. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فراکسیون امید با دیگر فراکسیون‌‌ها برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس ائتلاف می‌کند یا خیر؟، افزود: اینکه برای انتخابات هیئت‌رئیسه با دیگر فراکسیون‌ها ائتلاف می‌کنیم یا خیر را نتیجه ائتلاف مشخص می‌کند.هنوز چیزی مشخص نیست.

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) مجلس احتمال ائتلاف فراکسیون امید با فراکسیون‌های دیگر برای انتخابات هیئت‌رئیسه را مشروط دانست و خاطر نشان کرد: اگر مبنای ائتلاف بین فراکسیون‌ها برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، منطق و عقلانیت باشد و سهم‌خواهی نباشد، براساس وزن فراکسیون‌ها، می‌توانیم ائتلاف انجام دهیم.

انتهای پیام/

true برچسب ها : اخبار سیاسی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل ظهره‌وند عضو فهرست صبح ایران در گفتگویی، با بیان اینکه جبهه صبح ایران از متن جامعه جوان ظاهر شده است و بنده آنها را بسیار فعال دیده‌ام، گفت: دبیر کل این تشکیلات یک جوان است و تیمی هم که جمع شده‌اند افراد جوان و تحصیلکرده‌ای هستند و به خوبی مسائل را حوزه‌بندی کرده‌اند و کارهای تحقیقاتی خوبی انجام می‌دهند ضمن آنکه به مطالبات مردم هم توجه دارند و سعی می‌کنند مطالبه‌گری را فعال کنند از این رو افتخار می‌کنم که نامزد این فهرست هستم.

بنابر روایت ایرنا، وی با بیان اینکه بنده علاوه بر صبح ایران در فهرست اُمنا هم بودم از ارائه فهرست صبح ایران و اُمنا در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: به غیر از این دو تشکل جبهه ایران اسلامی و وفاداران به انقلاب اسلامی هم فهرست خواهند داد.

عضو فهرست صبح ایران در پاسخ به این پرسش که آیا این ۴ تشکل در مرحله دوم انتخابات لیست مشترک می‌دهند؟ گفت: لیست واحد نمی‌دهند اما اشتراکات آنها به هم نزدیک است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898705

دیگر خبرها

  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • چرا انتخابات ۴۵ صندلی باقی مانده مجلس دوازدهم اهمیت زیادی دارد؟
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات رئیسه مجلس آینده