Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتبار و نحوه مدیریت هر دانشگاه تاثیر عمیقی بر تحصیل دانشجویان آن دانشگاه خواهد داشت؛ به گونه‌ای که اگر مدیریت دانشگاه نتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند در نتیجه دانشجویانبه حاشیه خواهند رفت...

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اعتبار و نحوه مدیریت هر دانشگاه تاثیر عمیقی بر تحصیل دانشجویان آن دانشگاه خواهد داشت؛ به گونه ای که اگر مدیریت دانشگاه نتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند در نتیجه دانشجویان به جای پراختن به تحصیل و کسب علم و دانش به حاشیه پرداخته و باوری علمی دانشگاه کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی اگر دانشجویی به جای پرداختن به تحصیل، دغدغه کیفیت غذای دانشجویی و دغدغه خوابگاه را داشته باشد؛ لذا نمیتواند آنطور که باید وظایف دانشجویی خودش که همان تحصیل است را به خوبی انجام دهد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم تا با بررسی عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی گوشه ای از فعالیت های مدیریتی این دانشگاه را منتشر کنیم.

دانشجویان در اداره امور دانشگاه مشارکت جدی دارند

گودرز صادقی، رییس سابق دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی اولویت اصلی دانشگاه است، زیرا هدف اسلام و دانشگاه فرهنگ سازی و اجرای مکارم اخلاق است و علوم و تکنولوژی وسیله‌ای برای رسیدن به نهایت فرهنگ و انسان سازی است.   صادقی بیان داشت: در این دانشگاه ارتباط خوبی با دانشجویان صورت گرفته و در ۴ سال گذشته هیچگونه تحصن و تجمع اعتراضی از سوی دانشجویان در این دانشگاه شکل نگرفت و علیرغم تمام مشکلاتی که وجود دارد؛ اما با دانشجویان تعامل خوبی برقرار کردیم.   رییس سابق دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: دانشگاه محقق به عنوان یک دانشگاه دانشجو محور فعالیت می‌کند؛ زیرا دانشجویان در اداره امور دانشگاه مشارکت جدی دارند؛ به طوری که تعداد زیادی از دانشجویان مقطع دکتری به صورت نیمه وقت در دانشگاه محقق مشغول به کار هستند و بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان دکتری این دانشگاه مشغول انجام کار‌های اداری در دانشگاه هستند و حقوق دریافت می‌کنند.     وی با بیان اینکه دانشگاه محقق شاید تنها دانشگاهی باشد که دفتر حمایت از حقوق زنان را تشکیل داده و محور دانشگاه محقق اردبیلی برنامه‌های فرهنگی و اسلامی سازی است که از نظر سیاسی محلی برای سرکوب عقاید دیگران نیست و موردی نداشتیم که کسی بخاطر بیان عقیده احضار شود.   صادقی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش ۲۱ درصدی مقالات آی اس آی در دانشگاه محقق صورت گرفته که این مورد را می‌توان جهش عظیمی محسوب کرد، اظهار داشت: تعداد زیادی از آپارتمان‌ها که به عنوان خانه سازمانی اساتید تعلق داشت، تبدیل به خوابگاه دانشجویی شد و از مهرماه سال جاری حتی یه دانشجوی دختر بدون خوابگاه دولتی در دانشگاه محقق نخواهیم داشت.   از نظر مدال‌آوری بهترین عملکرد را در سال گذشته داشتیم   غلامرضا احمدزاده، مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه در سال‌های اخیر ورزشکاران این دانشگاه نتایج درخشانی در مسابقات منطقه‌ای کسب کرده‌‌اند به افزایش قابل توجه تعداد مدال‌های ورزشکاران این دانشگاه پرداخت و گفت: ما در مسابقات منطقه‌ای که در سال ۹۲ برگزار شد، دانشجویان ما توانستند جمعا ۱۸ مدال کسب کنند و در سال ۹۴ موفق به کسب ۳۸ مدال شدند، اما در سال گذشته که از نظر مدال آوری بهترین عملکرد را داشتیم توانستیم ۸۹ مدال بدست بیاوریم.  
احمدزاده به ارائه عملکرد دانشجویان محقق اردبیلی در مسابقات المپیاد کشوری که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، پرداخت و اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه در مسابقات المپیاد دانشجویان دانشگاه‌های کل کشور که در سال ۹۳ به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، توانستند به ۴ مدال دست یابند.   مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه محقق اردبیلی افزود: توانستیم با تلاش مجموعه اداره تربیت بدنی و فوق برنامه و دانشجویان، تعداد مدال‌های خود را در مسابقات المپیاد کشوری ۹۵ که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، به عدد ۸ رسانده و برای اولین بار در تاریخ دانشگاه محقق بتوانیم رتبه نهم را در مسابقات المپیاد دانشجویان دانشگاه‌های کشور برای این دانشگاه کسب کنیم.
وی در پایان در مورد مسابقات المپیاد ورزشی که در تیرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد، افزود: ما برای این مسابقات تدارکات خوبی برای ورزشکاران خود فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم در این دوره از مسابقات نیز بمانند سال‌های گذشته به روند صعودی خود ادامه دهیم.   تخفیف ۵۰ درصدی به دانشجویان ایثارگر، تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد   عباس فنی‌اصل، معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: این دانشگاه حدود ۱۲ هزار دانشجو دارد که از این تعداد حدود ۳۵۰۰ دانشجو در خوابگاه‌ها ساکن هستند.
فنی‌اصل با بیان اینکه در دانشگاه محقق ۱۷ خوابگاه داریم که از این تعداد ۳ خوابگاه به صورت خودگردان اداره می‌شود، بیان داشت: سال گذشته ۳ خوابگاه بیرون را تعطیل کرده و به داخل دانشگاه منتقل کردیم و در تلاشیم امسال نیز ۲ خوابگاه خودگردان را تعطیل کرده و در کوی دانشجویان خواهر برای آنان خوابگاه مهیا کنیم.
معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه تعداد ۲۳۰۰ دانشجوی خوابگاهی را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند، ادامه داد: حدود ۵۷ درصد دانشجویان از کل دانشگاه، دانشجویان دختر هستند.
وی تصریح کرد: از ۱۷ خوابگاهی که دانشگاه محقق اردبیلی دارد، ۱۰ خوابگاه مختص دانشجویان دختر و ۷ خوابگاه مختص دانشجویان پسر است.
فنی‌اصل اظهار داشت: دو سال متوالی است که سعی کردیم قیمت خوابگاه خودگردان را از ترمی ۷۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان کاهش دهیم و سال گذشته خود دانشگاه مبلغی بالغ بر ۳۷۰ میلیون تومان کمک کرد تا مبلغ تخفیف خوابگاه خودگردان به دانشجویان تامین شود.  
معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشجویان ایثارگر، تحت پوشش بهزیستی و تحت پوشش کمیته امداد و یا حتی کسانی که مشکل مالی دارند را با تخفیف ۵۰ درصد پذیرا هستیم.
وی بیان داشت: برای نخستین بار است که برای تمامی خوابگاه‌ها چه خوابگاه‌های داخل دانشگاه و خوابگاه‌های خودگردان، غذا را آماده کرده و در داخل دانشگاه به دانشجویان تحویل می‌دهیم.
فنی‌اصل با بیان اینکه از اول سال تاسیس دانشگاه از برج هندی استفاده می شد، افزود: از سال گذشته با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان برنج پاکستانی جایگزین برج هندی شد و امسال از نیز ۲۰ درصد برنج مصرفی را از برنج ایرانی استفاده می کنیم که در تلاشیم تا پایان سال این درصد را افزایش دهیم.
معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به مسافت خوابگاه‌های دانشجویی با دانشگاه گفت: خوابگاه‌ها مسافت زیادی ندارند و آقایان می‌توانند از خوابگاه تا دانشگاه را ظرف ۱۰ دقیقه پیاده طی کنند؛ اما با این حال سرویس ایاب و ذهاب در اختیار آنان قرار گرفته است و دانشجویان دختر نیز به صورت مکرر از سرویس ایاب و ذهاب می‌توانند استفاده کنند که مسافت آنان با سرویس از خوابگاه تا دانشگاه ۱۰ دقیقه است.
وی تصریح کرد: دانشجویان پسر در ضلع غربی دانشگاه و دانشجویان دختر در ضلع شرقی دانشگاه ساکن هستند و موقعیت خوابگاه طوری است که به همه دانشگاه راه دارد.
فنی‌اصل با بیان اینکه در داخل دانشگاه ماشین هایی است که دانشجویان را جابجا می‌کند، تصریح کرد: اما با این وجود سرویس‌های داخل دانشگاه اصلا نیاز نیست و دانشجویان مسافت زیادی را در دانشگاه طی نمی‌کنند.   در دانشگاه محقق اردبیلی به دانشجویان میدان داده شد   مهسا اسماعیلی، دبیر شورای صنفی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: سال گذشته تعدادی از خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه تعمیر شد و امسال قرار است خوابگاه برادران تعمیر شود.

اسماعیلی ادامه داد: در دوره مدیریت گودرز صادقی وضعیت دانشگاه بسیار بهتر شد و در دوره قبل از صادقی محدودیت‌هایی وجود داشت که دانشجویان نمی‌توانستند کار‌های خود را به نحو شایسته‌ای انجام دهند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه کار‌های فرهنگی و عملی کردن ایده‌ها در دوره ریاست گودرز صادقی به خوبی صورت گرفت، اظهار کرد: به دانشجویان میدان داده شد تا بتوانند استعداد‌های خود بروز دهند.

وی با اشاره به مشکلات صنفی این دانشگاه افزود: مشکلات همیشه وجود دارد و غیرممکن است در محیط دانشگاه و محیط دانشجویی مشکلی وجود نداشته باشد مانند اینکه کیفیت غذای سلف دانشگاه مناسب نبود و ۲۰ درصد برنج ایرانی به برنج مصرفی افزوده شد و در کل وضعیت سلف نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شد که این موارد با مدیریت صحیح رفع شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در گذشته غذای سلف دانشگاه تک منویی بود، گفت: با تلاش و پیگیری شورای صنفی غذای سلف دانشگاه ۲ منویی شد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه محقق اردبیلی در پایان تصریح کرد: مشکل ایاب و ذهاب نیز در دانشکده فنی وجود دارد، اما در کل می‌توان گفت که وضعیت دانشگاه محقق اردبیلی مطلوب است و در دو سالی که دانشجوی این دانشگاه هستم مشکل و یا تجمع اعتراضی خاصی ندیدم   اکنون بهتر ‌می‌توان نتیجه گرفت که دانشگاه محقق اردبیلی تا چه اندازه توانسته رضایت دانشجویان این دانشگاه را کسب کند و با وجود اینکه دانشگاه‌هایی چون علوم پزشکی، آزاد اسلامی و پیام نور در این استان فعالیت می‌کنند؛ اما کدامین دانشگاه عملکرد رضایت بخش‌تری داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استان اردبیل محقق اردبیلی غذای دانشجویی مدیریت دانشگاه رییس سابق آی اس آی مقالات خوابگاه دانشجویی سلف دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی شهبازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست خبری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران که صبح امروز در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تهران امسال جشن ۹۰ سالگی خود را در شرایطی برگزار می‌کند که هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذاری سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران را مصوب کرد.

وی افزود: قدمت سنت دانشگاهی به ۱۷۵۷ سال گذشته بازمی گردد و این موضوع را یونسکو در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد. دانشگاه تهران وظیفه پیگیری این سنت دانشگاهی را بر عهده دارد که با آموزش عالی نوین پیوند خورده است.

شهبازی تصریح کرد: ۹۰ رویداد بزرگ در سال جاری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود که یکی از رویداد‌ها برگزاری نمایشگاه کار از ۲۱ تا ۲۳ خرداد است، هدف دانشگاه تکمیل چرخه مهارت، آموزش و اشتغال است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: لازم داشتیم که دانشجویان علاوه بر گذراندن دروس تئوری حتما مهارت‌های لازم را جهت ارتقای تخصص خود کسب کنند؛ به همین منظور شبکه سازی تعاملی به عنوان شعار اداره مهارت یابی دانشگاه تهران انتخاب شد.

شهبازی گفت: در ترم جاری استقبال خوبی از درس یادگیری تجربی شد و نمایشگاه پیش رو نمایشگاهی است که ظرفیت‌ها را برای ذی نفعان امر پررنگ‌تر خواهد کرد، نماینده شرکت‌ها و صنایع در این نمایشگاه نیاز‌های خود را اعلام می‌کنند تا دانشجویان جذب بازار کار شوند. تلاش می‌کنیم با برگزاری اردو‌های مهارتی علاوه بر ایجاد فضای تفریحی و شاد، حتما دانشجویان را از نزدیک با صنایع آشنا کنیم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم که وزارت عتف برگزاری نمایشگاه کار را به منظور تقویت بیشتر ارتباط صنعت با دانشگاه در تمام مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها جدی بگیرد.

در ادامه، فرشته امین مدیر کل اداره مهارت دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشکاه تهران اظهار کرد: انتخاب و جذب و استخدام نیروی انسانی متعهد و باانگیزه چالش اساسی سازمان‌ها به شمار می‌آید، همچنین از دغدغه دانشجویان می‌توان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد، پس نمایشگاه بازار کار انتخاب هوشمندانه بازار کار را در بین دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در اولین نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران که سال گذشته برگزار شد، حضور داشتند. با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی، حمایت از پایان نامه‌ها و ... وجود داشته است.

امین تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های مفرح‌تر و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران داشته باشیم. نه تنها این نمایشگاه فرصتی را برای جذب نیروی استخدام به وجود آورد، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما بود؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت و شعار خود را هم بر آن آساس انتخاب کردیم.


وی گفت: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.

امین ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار دانشجو از ۳ روز نمایشگاه بازدید کردند و از ۵ هزار رزومه به صنایع و شرکت ها اعلام شد که برای ۴۹۰ دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت، توانستیم فرصت شغلی را فراهم کنیم. 

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • برگزاری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف اشتغال دانشجویان
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • برزخ دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه ها
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار
  • حمایت«کانکت پلاس» از ۱۷۰۰ محقق پسادکتری در سال گذشته
  • تخفیف یک هفته‌ای «اسب قاتلین» برای دانشجویان به مناسبت روز سعدی