Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص تأمین ارز موردنیاز شرکت‌ها و رانندگان ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یک روز بعد از صدور بخشنامه ارزی بانک مرکزی در خصوص تأمین ارز بین‌راهی رانندگان ترانزیت گزارشی را از اقدامات این سازمان در خصوص تأمین ارز موردنیاز شرکت‌ها و رانندگان ترانزیت ارائه کرد و به خبرنگار ما گفت: پیرو بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر تک‌نرخی شدن ارز و ایجاد تمهیدات لازم در این خصوص، دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی بلافاصله با تشکیل یک کارگروه نسبت به بررسی ابعاد و شرایط به وجود آمده اقدام و جهت جلوگیری از هرگونه وقفه در امر حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای تصمیمانی در این خصوص اتخاذ و نسبت به برگزاری سلسله جلسات منظم با دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله بانک مرکزی ، انجمن‌های شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی، تجار و سایر دستگاه‌های زی ربط اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، موضوع ارز بخش حمل‌ونقل بین‌المللی را از دو منظر یکی مسائل شرکت‌های حمل‌ونقلی بین‌المللی و نحوه انتقال و دریافت ارز ناشی از کرایه‌های حمل‌ونقل  و دیگری نحوه تخصیص ارز همراه رانندگان کالاهای صادراتی اقدام کرد و جزو اولین سازمان‌های کشور بود که توانست سازوکار مشخص برای تخصیص ارز در بخش حمل‌ونقل را تدوین و به تصویب بانک مرکزی برساند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در بخش ارز همراه رانندگان پنج بانک عامل که عبارت‌اند از بانک‌های ملی- ملت -سامان تجارت و پارسیان جهت انجام این امور انتخاب و طی بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی سازوکار لازم در این زمینه ارائه شد که برخی از این سازوکار عبارت‌اند از:

1-تأمین و انتقال/ پرداخت ارز بابت رانندگان کامیون‌های ایرانی به‌منظور خروج از کشور به شرح جدول توافق شده و بر اساس مسافت و هزینه‌های مترتب و عوارض به نرخ روز اعلامی از سوی بانک مرکزی و با احتساب کارمزدهای متعلقه امکان‌پذیر است.

2-مدارک موردنیاز جهت ارائه به بانک به هنگام ارائه درخواست خرید ارز شامل گذرنامه دفترچه خروج راننده، کارت ملی ،کد رهیگیری، راه نامه بر خط (CMR) صادره از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، کارت هوشمند راننده است. ضمناً لازم است تصاویر مدارک مزبور به‌منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق ذی‌ربط نگهداری شود.

3-در صورت عدم دریافت ارز توسط رانندگان مذکور قبل از انجام سفر، تأمین و انتقال/ پرداخت ارز با دریافت مدارک مربوطه و مشروط به انجام سفر مربوطه و در مقابل ارائه صفحه ممهور شده به مهر خروج ورود از/ به کشور مندرج در گذرنامه یا دفترچه خروج راننده بلامانع است.

4-چنانچه متقاضی جهت سفر قبلی ارز دریافت کرده باشد، تأمین و انتقال/ پرداخت ارز بابت سفر جدید منوط به حصول اطمینان از مسافرت راننده به خارج از کشور بابت ارز دریافتی (ممهور شدن صفحه مربوط گذرنامه به مهر خروج ورود از/ به کشور و یا دفترچه خروج راننده) است.

به گفته این مقام مسئول درزمینهٔ تأمین و انتقال ارز بابت هزینه‌های شرکت‌های حمل‌ونقلی بین‌المللی توافقاتی به شرح زیر و از طریق سیسستم بانکی کشور و یا با استفاده از صرافی‌های مجاز مورد تأیید بانک‌های عامل امکان‌پذیر است.

1-تأمین و انتقال ارز بابت کرایه حمل کالاهای وارداتی درصورتی‌که ثبت سفارش کالای مربوطه به نام بانک عامل صادرشده و بهای کالای پرداختی شامل کرایه حمل نباشد (خرید بر اساس ترمهای گروههE وF اینکوترمز)، پس از انجام ثبت خدمت، ارائه صورتحساب کرایه حمل و نسخه‌ای از بارنامه /راه نامه و با رعایت مفاد بخش دوم مجموعه مقررات ارزی بلامانع است. رفع تعهد ارزی بابت کرایه حمل مزبور منوط به رفع تعهد(تعهد ارائه پروانه گمرکی)از ثبت سفارش کالای مربوطه است.

تبصره: در صورت درخواست واردکننده کالا و ارائه تأییدیه ذینفع (شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خارجی) پرداخت کرایه حمل به نمایندگان شرکت‌های حمل‌ونقل خارجی در داخل کشور بلامانع است ضمناً انتقال وجوه دریافتی به شرح این تبصره حسب تقاضای نمایندگی‌های مزبور (تا سقف کرایه‌های حمل مربوطه)به‌طرف خارجی مجاز خواهد بود.

تأمین و انتقال ارز بابت هزینه‌های دموراژ و حق توقف پس از ارائه صورتحساب‌های مستندات مربوطه بلامانع است.

همچنین نقل‌وانتقال موجودی حساب‌های ارزی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی (اعم از شرکت‌های ایرانی و نمایندگان شرکت‌های خارجی) در مقابل ارائه صورتحساب و مستندات مربوطه بلامانع است.

سمانه واحدی راد

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ارز رانندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری توضیح داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی  از اعمال  افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

وی گفت:به مانند گذشته پرداخت‌های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌ اجتماعی واگذار شد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جدید افزایش یافته و نیمی از هزینه‌های بیمه تکمیلی افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: در این راستا 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جدید تعیین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، از وعده تا عمل
  • وعده تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری
  • ارائه خدمات درمانی تمام وقت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی مازندران در ایام نوروز
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا دو روز آینده بازگشایی می‌شود
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲روز آینده بازگشایی می‌شود
  • ◄ داروهای ممنوعه برای رانندگان کامیون ترانزیت کدامند؟ + جزئیات
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با اتوبوس‌های برون‌شهری
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟