Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@06:12:27 GMT

بارش های پراکنده تا آخر هفته در کشور ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۹۷۴۲

بارش های پراکنده تا آخر هفته در کشور ادامه دارد

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر امروز به کشور، بارش های پراکنده تا آخر هفته در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود حقیقت روز دوشنبه افزود: آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد امروز بعدازظهر سامانه بارشی وارد کشور می شود که شمال غرب ، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی ، دامنه های البرز غربی و مرکزی و به صورت پراکنده سواحل خزر را تحت تاثیر قرار می دهد و رگبار باران، گاهی رعد و برق را برای این نواحی به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بارش ها در اوایل امشب در استان های آذربایجان شرقی، نواحی مرکزی اردبیل و شمال زنجان تشدید می شود.

حقیقت ادامه داد: فردا - سه شنبه - این سامانه بارشی در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس فعال می شود که رگبار، رعد و برق را به همراه خواهد داشت، همچنین این وضعیت به تدریج به مناطق غربی یزد و شمال کرمان خواهد رسید.

وی گفت: همچنین فردا بارش ها در استان های آذربایجان شرقی، غربی، جنوب اردبیل، شمال زنجان و نیمه غربی اصفهان شدت خواهد یافت و امکان آبگرفتگی معابر نیز وحود دارد ، همچنین احتمال تگرگ هم وجود دارد.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی افزود: پس فردا - چهارشنبه - رگبار، رعد و برق و وزش باد در این مناطق ادامه دارد و بارش ها در دامنه های جنوبی البرز شدت خواهد داشت که فردا و پس فردا تهران نیز از بارش ها بی نصیب نخواهد بود.

وی گفت: این سامانه تا پنج شنبه در کشور فعال است و بر این اساس تا اخر هفته بیشتر نقاط کشور باران های پراکنده خواهد داشت و کشاورزان این مناطق در این مدت از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع به ویژه در ساعات پایانی روز خودداری کنند.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

حقیقت اظهار داشت: تهران نیز فردا و پس فردا ( سه شنبه و چهارشنبه ) بارانی خواهد بود ؛ بیشینه دمای پایتخت روز گذشته 29 بود، کمینه امروز صبح 10 و بیشینه امروز تهران به 29 تا 30 درجه خواهد رسید اما طی فردا و پس فردا تا دو درجه خنک تر می شود.

وی گفت: امروز صبح لاله زار در استان کرمان با 4 درجه بالای صفر خنک ترین و میناب، اهواز، شوشتر، شوش و امیدیه با 42 درجه گرمترین نقاط کشور بودند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارش باران سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری

مؤسسه تحقیقات آب اعلام کرد: در هفته جاری بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پرخ خواهد داد که در این مناطق مقادیر تجمعی بارش ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه یک کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلیمتر کم‌باران‌ترین حوضه درجه یک کشور است.

بر اساس این گزارش، از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلیمتر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.

استان‌های شمال‌غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر در هفته جاری پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  • هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • هواشناسی اصفهان فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت؛ بارش پراکنده باران
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده در اراک
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده
  • افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده