Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@00:37:23 GMT

کری: آمریکا نمیتواند به جهان پشت کند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۹۹۰۸

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: وزیرامورخارجه پیشین آمریکا بدون اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای تاکید کرد آمریکا نمی تواند به جهان پشت کند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا روز یکشنبه طی مراسمی در دانشگاه نیویورک در ابوظبی در حالی که از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد می کرد، اشاره‌ای به تصمیم اخیر وی برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران که کری در حصول آن نقش کلیدی داشت، نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در سخنانش تاکید کرد: گفتمان واقعی مدنی در سراسر جهان در معرض تهدید قرار دارد.به ویژه در کشور من سیاست‌هایمان به اتهام‌زنی و بمب‌گذاری تبدیل شده است. با توجه به شرایطی که امروز در جهان وجود دارد، آمریکا نیازمند ایجاد مشارکت است و نمی تواند به جهان پشت کند.
به گزارش آسوشیتدپرس به نظر می آید صحبت نکردن جان کری در مورد توافق هسته‌ای و خروج آمریکا از آن به دلیل موضع میزبانانش در پایتخت امارات متحده عربی بوده است که از همان ابتدا مخالف توافق هسته‌ای بودند و تاکید داشتند که این توافق به میزان کافی قدرت ایران در خاورمیانه را محدود نمی کند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز هشتم ماه مه پس از بارها تهدید به کنارگذاشتن توافق هسته‌ای ایران و قدرتهای جهانی سرانجام خروج خوداز این توافق را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه تهران را باز می گرداند.
این اقدام با مخالفت و انتقاد شدید بسیاری از مقامات پیشین آمریکا از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهور و جان کری وزیر امور خارجه وی مواجه شد.آنها تاکید داشتند که این کار به اعتبار آمریکا و جایگاه دیپلماسی جهانی آسیب می زند.
همچنین دیگر طرفهای توافق هسته‌ای یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان به علاوه روسیه و چین ضمن ابراز تاسف نسبت به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بر ادامه پایبندی خود به این توافق تاکید کرده‌اند.
منبع: ایسنا برچسب ها: جان کری ، ترامپ ، برجام

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جان کری ترامپ برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح

نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی تاکید کرد که تونل‌های غزه به حماس این امکان را می‌دهد که همچنان باقی و پابرجا بماند و به محض پایان جنگ، توان خود را بازیابد.

به گزارش تسنیم، مسئولان آمریکایی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی هنوز طرحی را برای خارج کردن آوارگان فلسطینی از رفح ارائه نداده و همین مسئله موجب افزایش تعداد کشته‌ها در نوار غزه خواهد شد.

منبع مذکور بیان کرد که تنها راه واداشتن رژیم صهیونیستی از حمله به رفح، دست یابی به توافق مبادله اسرا است.

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا