Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار است امروز (دوشنبه) وزیر امور خارجه آمریکا در نخستین سخنرانی رسمی خود پس از انتخاب به این سمت، درباره سیاست خارجی این کشور صحبت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو قصد دارد امروز (دوشنبه) در نخستین کنفرانس خبری خود به‌عنوان وزیر امور خارجه آمریکا، سیاست خارجی آمریکا را نسبت به موضوعات مختلف ازجمله موضوع ایحاد ائتلاف بین‌المللی علیه ایران بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود پمپئو در این کنفرانس خبری به‌طور ویژه درباره «تهدیدات ایران» و ارائه نقشه راه دیپلماتیکی که از اروپایی‌ها و دیگر متحدانش می‌خواهد تا از فشارها علیه ایران برای جلوگیری از تهدیداتش حمایت کنند، صحبت کند.

برایان هوک، مدیر برنامه‌ریزی سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا در این‌باره گفته بود: «پمپئو به‌زودی به‌طور کلی نقشه راه دیپلماتیک آمریکا را برای تحقق زیرساخت‌ها و چارچوب امنیتی جدید ارائه می‌کند.»

به گزارش آنا، هیدرت نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر گفته بود: «آمریکا به جد دنبال چنین ائتلافی است و ما به‌زودی بسیاری از کشورهای جهان را برای یک هدف مشخص که آن، مراقبت از نظام ایران است دور خود جمع می کنیم.»

وی افزود: «هدف ما مراقبت از نظام ایران با توجه به واقعیت های موجود و نه تنها توافقی همچون توافق هسته‌ای است. ایران کشوری بی‌ثبات کننده، نه تنها برای منطقه که برای جهان است و ما می‌خواهیم با اینگونه فعالیت‌ها مقابله کنیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: «این ائتلاف، ائتلافی علیه ایران نیست، ما میان ملت ایران با نظام جمهوری اسلامی ایران تفاوت قائلیم و هدفمان مقابله با فعالیت‌های منفی نظام جمهوری اسلامی است.»

نائورت در اظهارات خود نگفت که این ائتلاف یک ائتلاف ایدئولوژیک خواهد بود یا یک ائتلاف نظامی.

وزارت امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) میزبان 200 سفیر از کشورهای خارجی است و واشنگتن در این مراسم می‌کوشد تا این کشورها را نسبت به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره خروج از برجام و دیگر موضوعات مرتبط با ایران اقناع کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس

منبعی فلسطینی از فشارهای آمریکا و رژیم اسرائیل به قطر در قضیه مذاکرات اخیر برای دست یابی به آتش بس و توافق خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین المللل خبرگزاری تسنیم، منبعی فلسطینی امروز سه شنبه به شبکه المیادین لبنان گفت که دولت قطر مدتی پیش تحت فشارهای شدید آمریکا و اسرائیل قرار گرفت تا در ارتباط با مذاکرات، عین این فشارها را بر حماس اعمال کند.

این منبع گفت که «اینکه اخیرا وزیر خارجه قطر گفته است که کشورش درصدد ارزیابی وساطت خود است، پشت پرده واقعی این قضیه است.»

به گفته این منبع، حماس به همه طرف‌های مرتبط با مذاکرات آتش بس اعلام کرده است که بر وساطت قطر در این پرونده اصرار دارد و هیچ جایگزینی در این خصوص را قبول نمی‌‌کند.»

این منبع همچنین گفت که آمریکا از ترکیه خواسته در روند مذاکرات به‌ بن بست رسیده ورود کند و بر جنبش حماس برای تلطیف موضعش فشار بیاورد. به گفته این منبع، حماس از مداخله ترکیه و حضورش در پرونده مسئله فلسطین استقبال می‌کند ولی این حضور به معنای جایگزین کردن آن با قطر نیست.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر ساعتی پیش اعلام کرد که ما نیاز به این داریم که در تلاش‌های میانجی‌گرانه خود در این مرحله از مذاکرات بازبینی کنیم و دوحه به این تلاش‌های خود در بحران غزه پایبند است.

انصاری همچنین گفت که وزیرانی در کابینه نتانیاهو اظهارات منفی درباره نقش قطر به زبان آورده‌اند و هیچ طرفی در جامعه جهانی نمی‌تواند حمله به رفح را که از اساس درگیری مشکلات است، بپذیرد. او گفت که ما همه باید با جدیت برای ممانعت از حمله احتمالی اسرائیل به رفح (در جنوب غزه) تلاش کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین در واکنش به ادعای‌های منتشر شده مبنی بر درخواست قطر از حماس برای تعطیلی دفاترش در این کشور گفت: هیچ توجیهی برای پایان دادن به فعالیت دفتر حماس در دوحه تا زمانی که تلاش‌های میانجی‌گرانه قطر ادامه دارد، وجود ندارد.

تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزهگفتگوی رئیسی با امیر قطر: اقدام علیه ایران پاسخ سهمگین دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است