Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@08:42:23 GMT

مصوبه ثابت نگهداشتن هزینه خرید برق از بخش غیردولتی ابطال شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۰۱۷۷

رکنا: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بخشی از یک مصوبه را که متضمن ثابت نگه داشتن نرخ خرید برق توسط وزارت نیرو از نیروگاه های خارج از مدیریت این وزارت بود را باطل کرد.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به دنبال شکایت و درخواست ابطال بند یک مصوبه ۲۶۳ هیأت تنظیم بازار Store برق ایران مبنی بر ثابت نگهداشتن تعرفه خرید برق از نیروگاه‌های غیردولتی، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با تأیید نظر کمیسیون تخصصی مربوطه مصوبه مذکور را باطل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظریه کمیسیون تخصصی در خصوص ابطال بند یک مصوبه ۲۶۳ هیأت تنظیم بازار برق ایران چنین آمده است: بر مبنای بند "و" ماده ۱۳۳ قانون Law برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، وزارت نیرو مکلف است در صورت نیاز با حفظ مسئولیت تأمین برق به منظور ترغیب سایر موسسات داخلی به تولید هر چه بیشتر تولید نیروی برق از نیروگاه‌های خارج از مدیریت آن وزارت خانه، براساس دستورالعملی که به تأیید شورای اقتصاد می‌رسد، نسبت به خرید برق این نیروگاه‌ها اقدام نماید و مطابق ماده ۶ دستورالعمل شورای اقتصاد در صورت تحقق آمادگی ابراز شده و ارائه خدمات جانبی توسط نیروگاه‌هایی که بیش از ۳۰۰ ساعت در سال فرصت قرار گرفتن در آرایش تولید را دارند، " بهای آمادگی" به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

نرخ پایه پرداخت بابت آمادگی در سال ۱۳۹۰ برابر با ۱۰۰ ریال به ازای یک کیلو وات قدرت خالص آماده تولید برای یک ساعت می‌باشد. این نرخ در سال‌های بعدی برنامه پنجم توسعه، هر سال با اعمال ضریب تعدیل، توسط وزارت نیرو تعدیل و اعمال می‌شود؛ لذا نظر به اینکه بند یک مصوبه ۲۶۳ هیأت تنظیم بازار برق ایران بر خلاف بند "و" ماده ۱۳۳ قانون برنامه پنجم توسعه و نیز برخلاف ماده ۶ دستورالعمل شورای اقتصاد بوده، خلاف قانون و خارج از اختیار است و ابطال می‌شود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت برق وزارت نیرو تولید دیوان عدالت اداری خرید عکس حوادث قتل وحید مرادی شرور تهران ولنجک حوادث تهران زندان تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان

مدیران اینتر وعده دادند که این باشگاه برای خرید بازیکنان جدید در تابستان ۱۰۰ میلیون یورو هزینه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، اینتر در هفته‌ای که سپری شد توانست با برتری برابر میلان برای بیستمین بار به قهرمانی در سری آ برسد. سران تیم ایتالیایی از همین الان به فکر تقویت برای فصل بعد هستند و ۱۰۰ میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید در تابستان اختصاص دادند.

بر این اساس مدیران اینتر اعلام کردند ۱۰۰ میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید در تابستان هزینه خواهد شد. علاوه بر این، اینتر در حال مذاکره با نیکولو بارلا و لائوتارو مارتینس دو بازیکنش برای تمدید قرارداد است.

این باشگاه در تابستان با پیوتر زیلینسکی و مهدی طارمی نیز به صورت رایگان قرارداد خواهد بست و این دو بازیکن به عنوان بازیکن آزاد راهی اینتر می‌شوند.

اینتر علاوه بر سری آ، توانست سوپر جام ایتالیا را نیز در این فصل به دست بیاورد ولی از لیگ قهرمانان و کوپا ایتالیا حذف شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟