Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@19:49:30 GMT

همکاری مرکل و پوتین علیرغم تهدیدات ترامپ

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۰۴۰۹

همکاری مرکل و پوتین علیرغم تهدیدات ترامپ

 

در حالی که آلمان درتلاش است اوکراین را متقاعد سازد زیانی از جانب پروژه نورداسترم ۲ متوجه این کشور نخواهد شد، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کابینه درنظر دارد تحریم هایی بر این پروژه جنجال برانگیز اعمال کند.

به گفته ساندرا اودکرک، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در حوزه دیپلماسی انرژی، آمریکا با این پروژه مخالف است زیرا اعمال نفوذ روسیه در کشورهای اروپایی را بیشتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین درنظر دارد برای کشورهای ذینفع در این پروژه مجازات هایی درنظر بگیرد.

اما واقعیت این است که LNG آمریکا، تنها یک جایگزین برای گاز روسیه محسوب می شود و تا زمانی که روسیه بتواند مقادیر معتنابهی گاز به بازارهای اروپایی صادر کند، گاز آمریکا فرصتی برای عرض اندام نخواهد یافت.

از سوی دیگر، یکی دیگر از ادعاهای آمریکا در مورد تحریم پروژه، اعطای فرصتی به اوکراین برای کسب درآمد از طریق ترانزیت گاز است زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد با آغاز فعالیت خط لوله، حجم صادرات گاز اوکراین به میزان کنونی ادامه یابد.

اما به گفته مقامات روسی، از همان ابتدا هم مشخص بود احداث نورداستریم ۲ با هدف تغییر مسیر بخشی از ترانزیت گاز از طریق اوکراین صورت گرفته و بسیاری از کشورهای اروپایی نیز با آن موافقت نمودند، از جمله آلمان که پروژه خط لوله گازی نورداستریم ۲ به منزله بارقه امیدی در میانه توقف فعالیت نیروگاه های با سوخت هسته ای و زغال سنگ به شمار می رود.

در دیدار اخیر پوتین و مرکل نیز یکی از مهم ترین مسائل مورد مذاکره، روند پیشرفت پروژه بود زیرا مراحل احداث بخش مرتبط با آلمان خط لوله به تازگی آغاز شده است.

اما ترامپ دست از سر آنگلا مرکل بر نخواهد داشت. به گزارش وال استریت ژورنال، رئیس جمهور آمریکا به مرکل پیشنهاد داده در صورت مخالفت با نورداستریم ۲، یک قرارداد تجاری چشمگیر با اتحادیه اروپا منعقد خواهد ساخت.

حال باید دید آیا شرکت های بزرگی همچون یونیپر، او.ام.وی، انجی، شل و وینترشال که شرکای گازپروم در این پروژه به شمار می روند، تسلیم لایحه کابینه ترامپ مبنی بر اعمال تحریم بر شرکت های درگیر این پروژه خواهند شد یا اتحادیه اروپا راهی برای اعمال سپر دفاعی در مقابل برخی از بزرگ ترین شرکت های اروپایی برای همکاری با روسیه خواهد یافت؟ همانطور که برخی از اعضای این اتحادیه از جمله فرانسه و آلمان در جستجوی راهی برای ادامه فعالیت شرکت هایشان در حوزه انرژی ایران، علیرغم عقب نشینی ترامپ از توافق هسته ای و اعمال تحریم ها بر ایران می باشند.

 

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود