Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:22:38 GMT

برگزاری جشن رمضان در 30 مسجد شهرستان نور

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۰۵۷۸

برگزاری جشن رمضان در 30 مسجد شهرستان نور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور از برگزاری جشن رمضان در بیش از 30 مسجد شهرستان نور همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، داوود فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ما از اجرای بیش از 320 برنامه فرهنگی و هنری در هشت ماه گذشته در شهرستان نور خبر داد.

وی افزود: اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری در شهرستان جوشش و خروش هنری را در شهرستان نور بوجود آورد و زمزمه فرهنگی و هنری در این منطقه حادث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در تمام شهرهای پنج‌گانه شهرستان و نه فقط متمرکز در شهر نور تاکید کرد و در این راستا به برگزاری نشست ادبی به مناسبت روز زبان و ادب پارسی در ایزدشهر، برگزاری جشنواره موسیقی در پارک جنگلی نور و مراسم صبح عاشورا در مرکز شهر نور، برگزاری جشن روز مازندران و همچنین مراسم شام غریبان اباعبدالله حسین(ع)در چمستان ،برگزاری همایش پیرغلامان حسینی در رویان به عنوان برنامه های شاخصی که در سطح شهرستان اجرا شد، اشاره کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد : همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، جشن رمضان را به همراه نمایشگاه و فروشگاه عظیم قرانی در رویان و همچنین 30 مسجد شهرستان نور برگزار خواهیم کرد.

فلاح در ادامه گفت : برای نخستین بار در حرکتی بی سابقه در کشور به تجلیل از زنان به عنوان ملاباجی‌ها در همایش پیرغلامان حسینی اشاره کرد و افزود: همچنین در اربعین حسینی، حرکت نمادین اسرای کربلا از روستای کاسگرمحله به سمت روستای منوچهرکلا با همکاری 13 روستا را برگزار کردیم.

وی از اجرای طرح" یک کتاب، یک عیدی " سخن راند و افزود : به منظور بهبود فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، 1500 جلد کتاب در مساجد، مدارس، زندانها ، اصناف و ترمینال های مسافربری توزیع شد و همچنین در 6 مدسه متوسطه شهرستان نور به اجرای تئاتر خیابانی با محوریت اعتیاد جهت کاهش این معضل ، در بین دانش آموزان اجرا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی سینمای نور و ایزدشهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: برنامه های فرهنگی و هنری متعددی در تابستان پیش رو در شهرستان نور برگزار خواهد شد که از آن جمله می‌توان به همایش بومی محلی چهارم تیرماه در لاویج چمستان ، برنامه های فرهنگی و هنری در منطقه میانبند در روستاها و ییلاقات بالادست از جمله کپ، کالج و نیز برگزاری همایش نکوداشت نیمایوشیج در 13 آبان در زادگاهش روستای یوش بلده اشاره کرد.

این مسئول از تشکیل کانون مجریان و گویندگان سخن گفت و از روسای ادارات شهرستان خواستار بهره مندی از مجریان توانمند و مستعد نوری در برنامه های متعدد شد.

فلاح بر اخذ مجوز طبق قوانین و مصوبات از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهت اجرای هرگونه برنامه فرهنگی و هنری از سوی دستگاه‌های مختلف تاکید کرد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های دهه کرامت استان زنجان با بیان اینکه یکی از اهداف مهم از اجرای برنامه‌های دهه کرامت، آگاهی نسل جوان به مکتب اهل‌بیت (ع) است، گفت: بی‌تردید برگزاری مناسب این برنامه‌ها به تقویت این مکتب در جامعه منجر خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه خادمان حرمین سریف بارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با دهه کرامت وارد استان زنجان خواهند شد، افزود: بدون شک به هر میزان که بتوانیم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت گام‌های بلند و موثری برداریم، به همان میزان قادر خواهیم بود نسل امروز را بیش از پیش با مکتب انسان‌ساز اهل‌بیت (ع) آشنا کرده و این مکتب را بین آحاد جامعه تقویت کنیم.

این مسوول در خصوص نحوه مدیریت برنامه‌های دهه کرامت در استان زنجان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه به گونه‌ای است که متولی برنامه‌های مربوط به خادمان حضرت معصومه (س) را اداره‌کل امور زندان‌های استان و متولی برنامه‌های مربوط به خادمان و پرچم متبرک بارگاه امام رضا (ع) را هیأت ثارالله زنجان عهده‌دار خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه تلاش داریم به عنوان ستاد برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در استان از همه ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت‌های مردمی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: در همین راستا جلسات متعددی تشکیل شده است تا برنامه‌ها به نحو مطلوب برگزار شود.

ناصر با بیان اینکه اهداف متعالی برنامه‌های دهه کرامت در استان زنجان حول محور نسل نوجوان و جوان خواهد بود، ادامه داد: معتقدیم برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باید بتواند معرفت و آگاهی لازم را به نسل امروز که آنگونه که باید با مکتب اهل‌بیت (ع) آشنایی ندارند، بدهد.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم بین نسل امروز و مکتب اهل‌بیت (ع) فاصله و شکاف ایجاد شود، تصریح کرد: همه برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که بتوانیم نسل امروز را بیش از پیش با مکتب اهل‌بیت (ع) آشنا کرده و برنامه‌ای در شأن این دهه برای مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان برگزاری کنیم.

کد خبر 6097466

دیگر خبرها

  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد