Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@00:23:42 GMT

انتقاد دوباره وزارت خارجه روسیه از سیاست‌های انگلیس

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۰۶۳۴

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد وزارت خارجه روسیه اطلاعات کافی در اختیار دارد که ثابت می‌کند این انگلیس است که به دنبال اجرای عملیات سری در کشورهای دیگر است نه روسیه.

زاخارووا روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه اعلام کرد: از ابتدا ما اعلام کردیم تمامی سه استدلالی که در قضیه سالزبری از سوی انگلیس مطرح شده است بی پایه و اساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استدلال اول انگلیسی‌ها این است که به لحاظ تاریخی روسیه همواره مرتکب چنین اقداماتی شده است و این بخشی از فرهنگ ماست که مردم را در خارج از مرزهای کشورمان به قتل برسانیم و چنین عملیاتی را به انجام برسانیم. به نظر می‌رسد اطلاعات تاریخی در این باره در اختیار ما قرار گرفته است و علاوه‌بر آن، این اطلاعات ثابت می‌کند که سرویس‌های جاسوسی انگلیس همواره بیشترین مداخله را در چنین عملیاتی داشته‌اند و همچنین آنها در نسبت دادن جنایات خود به دیگران همواره عالی عمل کرده و در اغلب موارد عملیات آنها نتایج موفقیت‌آمیز در پی داشته است.

بنابر گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه استدلال دیگر انگلیس آن بوده که ماده شیمیایی نوویچوک، که به اعتقاد مقامات لندن همان گاز عامل اعصاب A234  است، تنها در روسیه تولید و مورد آزمایش قرار گرفته است.

زاخارووا همچنین افزود: ما اطلاعاتی در اختیار داریم  که براساس آن دست کم 20 کشور از منطقه آتلانتیک شمالی از جمله سوئد و جمهوری چک در حال حاضر در حال تولید گاز عامل اعصاب کلاس نوویچوک بوده‌اند. سه تا چهار هفته پس از تائید اطلاعات ما چه رسوایی در پراگ جمهوری چک به وقوع پیوست؟ زمانی که معلوم شد سازمان‌های رسمی در جمهوری چک این ماده را در اختیار داشته‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطر نشان کرد رسوایی مربوط به تولید ماده شیمیایی کلاس نوویچوک در جمهوری چک نشان از آن دارد که انگلیس و آمریکا، که به سرعت از لندن در این قضیه حمایت کرد، اطلاعات غلط درباره این موضوع ارائه داده‌اند.

زاخارووا با تاکید  بر این نکته که هدف وزارت خارجه روسیه پاسخ دادن به تمامی اتهامات نادرست با نقطه نظر برگرفته از حقایق موجود است، افزود: استدلال سوم مقامات لندن در قضیه اسکریپال، که موضع انگلیس در این قضیه بر مبنای آن شکل گرفته، این است که ماده مسموم کننده اسکریپال و دخترش از طریق روسیه تحویل داده شد که در واقع این استدلال از سوی آزمایشگاه‌های انگلیس رد شده است.

در ماه مارس سال جاری میلادی و در پی مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش در شهر سالزبری انگلیس روابط دو جانبه میان مسکو و لندن به طرز قابل توجهی دچار تنش شد. انگلیس، مسکو را متهم به دست داشتن در مسمومیت اسکریپال می‌دانست که بنابر گفته مقامات لندن با استفاده از گاز عامل اعصاب A234 انجام شده بود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه وزارت خارجه انگلیس شبکه تلویزیونی قتل جاسوسی لندن گاز سوئد چک رسوایی پراگ مسکو انگلیس روسیه وزارت خارجه ماریا زاخارووا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۰۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری به روسیه سفر می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به این کشور سفر خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران 18 تا 20 آوریل (30 فروردین الی 1 اردیبهشت) به روسیه سفر می‌کند.

وزارت خارجه روسیه به "اسپوتنیک" گفت: «علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ممانعت از اشاعه سلاح هسته‌ای مسکو در روزهای 18 تا 20 آوریل در مسکو خواهد بود.»

این وزارتخانه افزود: «انتظار می‌رود وی دیدارهایی با مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه داشته باشد.»

هشدار باقری به اسرائیل: مقیاس پاسخ ایران در ثانیه خواهد بودروسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • این کشوراروپایی سفیر ایران را احضار کرد
  • این کشوراروپایی هم سفیر ایران را احضار کرد
  • آلمان سفیر ایران را احضار کرد
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس دعوت شد